Saabunud kiri: Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtade ja KSH väljatöötamise kavatsuse kohta ettepanekute küsimine.

Asja number: UP-18-003
Sari: 9-3.2 Juriidiliste isikutega
Teema: Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtade ja KSH väljatöötamise kavatsuse kohta ettepanekute küsimine.
Registreeritud: 14.11.2018
Kellele saadetud: Urmas Ahven, Indrek Ranniku, Tiiu Tuuga
Dokumendi liik: Ettepanek
Edastamise viis: E-post

Saatja:
Organisatsioon: Päästeamet
Saatja kuupäev: 14.11.2018

Menetlemine:
Seisund: Lõpetatud
Vastutav töötaja: Tiiu Tuuga
Kellele suunatud: Ranniku Indrek
Vastamise tähtaeg: 14.12.2018
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Show details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Hide details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Tere
Päästeameti poolsed ettepanekud:

„Kuna Tartu linnal puudub riskianalüüs, siis arvestada Lõuna-Eesti päästeala hädaolukordade riskianalüüside regionaalse kokkuvõttega (heaks kiidetud Lõuna-Eesti regionaalse kriisikomisjoni 13.11.2014 istungil). Samas soovitame teil, kui regiooni keskusel koostada Päästeameti Lõuna päästekeskuse metoodika alusel Tartu linna riskianalüüsi.“

Meile teadaolevalt ei asu Tartu linnas ühtegi suurõnnetuse ohuga ettevõtet. Ohtlike ettevõtteid on meie andmetel kümme: Alexela Oil AS Tartu Anne automaattankla, Alexela Oil AS Tartu Ringtee automaattankla, AS Maag Grupp, Circle K Eesti AS Tartu Anne teenindusjaam, Go Oil AS tankla, Olerex AS Räni tankla, Sevenoil EST OÜ Kivilinna tankla, Tartu Veevärk AS, Tulekild Ilutulestikud OÜ, Vedelgaas OÜ Haage Agro.

Kuna valla territooriumil asuvad ohtlikud ettevõtted, tuleb maakasutuse planeerimisel ja ehitise projekteerimisel lähtuda kemikaaliseaduse § 32 nõuetest ning aluseks võtta metoodika „Kemikaaliseaduse kohase planeeringute ja ehitusprojektide kooskõlastamise otsuse tegemine“. Metoodika on leitav Päästeameti kodulehelt: https://www.rescue.ee/et/paasteamet/tuleohutusj2relevalve/juhendid.html.

Üldplaneeringust ja muudest planeeringu juurde käivatest materjalidest peab selguma:
1. olemasolevad riskiallikad (käitised ja nende ohualad, üleujutusohtlikud alad, ohtlikud teelõigud ning raudteed ja muud sõlmed, kiirgusohtlikud objektid ja ohustatud alad) ja nende mõju hinnang olemasolevale ning sellega arvestamise põhjendus;
2. planeeritavad riskiallikad ja nende mõju hinnang planeeritavale ning kaitsemeetmed, mida rakendatakse.
Lisaks on võimalik üldplaneeringus paika panna täiendavad objektid, mille puhul on vajalik koostada detailplaneering:
1. suurõnnetuse ohuga või ohtlikkus ettevõttes muudatuste tegemine, mis ei nõua detailplaneeringut;
2. suurõnnetuse ohuga või ohtlikku ettevõtte või nende ohualasse planeerimine, kui tegemist ei ole tiheasutusaladega.



Lugupidamisega


Jüri Hrabrov

Tartumaa päästepiirkonna juhataja
Päästeameti Lõuna päästekeskus
Tel: +372 7337335
Mob: +372 507 3043
e-post: jyri.hrabrov@rescue.ee