Tulenevalt planeerimisseaduse § 76 lõikest 4 oleme palunud kooskõlastajalt ka kontaktandmeid. Palume teilt teavet, millisele (e-posti) aadressile suuname ametiga peetava üldplaneeringu kirjavahetuse edaspidi. Teave saatke palun lpmko@raad.tartu.ee
Parimaga
Tiiu Tuuga
Tartu Linnavalitsuse
linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna
üldplaneeringu- ja arenguteenistuse spetsialist
tel: 736 1259
mob: 506 9202
_______________________________________________________________________________________
Saatja: "Jüri Hrabrov" <Jyri.Hrabrov@rescue.ee>
Kuupäev: 14.11.2018 09:24:08
Kellele "lpmko@raad.tartu.ee" <lpmko@raad.tartu.ee>
Teema: Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtade ja KSH väljatöötamise kavatsuse kohta ettepanekute küsimine.
---------------------------------------------------------
Tere
Päästeameti poolsed ettepanekud:
„Kuna Tartu linnal puudub riskianalüüs, siis arvestada Lõuna-Eesti päästeala hädaolukordade riskianalüüside regionaalse kokkuvõttega (heaks kiidetud Lõuna-Eesti regionaalse kriisikomisjoni 13.11.2014 istungil). Samas soovitame teil, kui regiooni keskusel koostada Päästeameti Lõuna päästekeskuse metoodika alusel Tartu linna riskianalüüsi.“
Meile teadaolevalt ei asu Tartu linnas ühtegi suurõnnetuse ohuga ettevõtet. Ohtlike ettevõtteid on meie andmetel kümme: Alexela Oil AS Tartu Anne automaattankla, Alexela Oil AS Tartu Ringtee automaattankla, AS Maag Grupp, Circle K Eesti AS Tartu Anne teenindusjaam, Go Oil AS tankla, Olerex AS Räni tankla, Sevenoil EST OÜ Kivilinna tankla, Tartu Veevärk AS, Tulekild Ilutulestikud OÜ, Vedelgaas OÜ Haage Agro.
Kuna valla territooriumil asuvad ohtlikud ettevõtted, tuleb maakasutuse planeerimisel ja ehitise projekteerimisel lähtuda kemikaaliseaduse § 32 nõuetest ning aluseks võtta metoodika „Kemikaaliseaduse kohase planeeringute ja ehitusprojektide kooskõlastamise otsuse tegemine“. Metoodika on leitav Päästeameti kodulehelt: https://www.rescue.ee/et/paasteamet/tuleohutusj2relevalve/juhendid.html.
Üldplaneeringust ja muudest planeeringu juurde käivatest materjalidest peab selguma:
1. olemasolevad riskiallikad (käitised ja nende ohualad, üleujutusohtlikud alad, ohtlikud teelõigud ning raudteed ja muud sõlmed, kiirgusohtlikud objektid ja ohustatud alad) ja nende mõju hinnang olemasolevale ning sellega arvestamise põhjendus;
2. planeeritavad riskiallikad ja nende mõju hinnang planeeritavale ning kaitsemeetmed, mida rakendatakse.
Lisaks on võimalik üldplaneeringus paika panna täiendavad objektid, mille puhul on vajalik koostada detailplaneering:
1. suurõnnetuse ohuga või ohtlikkus ettevõttes muudatuste tegemine, mis ei nõua detailplaneeringut;
2. suurõnnetuse ohuga või ohtlikku ettevõtte või nende ohualasse planeerimine, kui tegemist ei ole tiheasutusaladega.
Lugupidamisega
Jüri Hrabrov
Tartumaa päästepiirkonna juhataja
Päästeameti Lõuna päästekeskus
Tel: +372 7337335
Mob: +372 507 3043
e-post: jyri.hrabrov@rescue.ee
From: Tiiu Tuuga/LPMKO/Tartu
To: erti.suurtalu@rescue.ee
Date: 12.11.2018 17:00
Subject: Fw: Päästeameti ettepanekud üldplaneeringute muutmisel
Tere.
Palun teavet, kas Päästeamet saadab vastuse ka Tartu linna saadetud kirjale, kus palume teilt seisukohti üldplaneeringu lähteseisukohtadele ja KSH väljatöötamise kavatsusele.
Ühtlasi, tulenevalt PlanS § 76 lõikest 4, oleme palunud kooskõlastaja kontaktandmeid,
Lugupidamisega
Tiiu Tuuga
Tartu Linnavalitsuse
linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna
üldplaneeringu- ja arenguteenistuse spetsialist
tel: 736 1259
mob: 506 9202
Tartu_Linnavalitsus_Kiri_20181018_UP-18-003.bdoc