Protokoll Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu avalik arutelu protokoll

Asja number: DP-12-006
Dokumendi liik: Protokoll
Teema: Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu avalik arutelu protokoll
Registreeritud: 17.06.2013
Seisund: Lõpetatud
Failid: WS310047.WMA ( 51579 kb )
Slpmko-plan13062010200.pdf ( 740 kb )
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
VILJANDI MNT 67 KRUNDI DETAILPLANEERINGU AVALIKU ARUTELU
PROTOKOLL
11.06.2013 kell 15:00


OSAVÕTJAD: Vt. osavõtjate leht

PÄEVAKORRAS: Tartu Linnavalitsuse 04.06.2013 korraldusega nr 614 võetud seisukohtade tutvustamine.
Arhitekti tänava elanike poolt kirjaliku ettepaneku esitamine, mille sisuks on linna üldplaneeringu muutmine.

Elanikud avaldavad muret elukeskkonna halvenemise pärast planeeringu elluviimisel: suureneb müra, heitgaaside hulk, vibratsioon ja liiklusohtlikkus (läbisõit Arhitekti tn-lt, sh raskeveokite, mida planeering võimaldab). Arhitekti tn liiklusintensiivsus tõuseb ja müra tuleb lähemale. Elanikud ei soovi, et nende elamukrundid piirneksid äri- või tootmistegevusele orienteeritud kruntidega. Elanikud tunnevad huvi, kui palju suureneb liikluskoormus ja miks on juurdepääs krundile rajatud Arhitekti tänavalt, mitte maantee poolt. Palutakse konkreetset selgitust, mis normidest või millest tulenevalt ei saa sissesõiduteed mujalt anda. Lisaks juhitakse tähelepanu sellele, et algselt kruntide omandamise ajal oli kogu piirkond turvaline õueala. Elanikud leiavad, et oma seisukohtade esitamisel ei pea nad Maanteeameti eelprojektist lähtuma ja siinkohal tuleb linnal võtta läbirääkija ja lepitaja roll. Jäädakse seisukohale, et sissesõit Arhitekti tn-lt ei ole läbiräägitav. Nõustutakse sellega, et juurdepääsud äri- ja tootmismaa kruntidele lahendatakse ringtee äärde kavandatava kogujatee kaudu. Arhitekti tänav võiks jääda selliseks nagu ta on. Leitakse, et arvestatud ei ole linna üldplaneeringu ptk 6 "Roheline võrgustik ja puhkealad" kaardiga ja peatükis sätestatuga. Arhitekti tn elanikud on seisukohal, et 10 m laiune haljastusala ei ole piisav puhver elanike jaoks. Elanikud ootavad vastust linna nägemuse osas linnaosa üldisema arengu kohta. Elanikud soovivad arutada võimalust, et ehitusõigust Viljandi mnt 67 krundile ei määratagi ning esitavad selleks ka kirjaliku ettepaneku, et muuta Tartu linna üldplaneeringut ja määrata praegune hoonestatav maa-ala haljasalaks.

Planeerija selgitab ja põhjendab lühidalt planeeringulahendust ning märgib, et planeeringust huvitatud isik (OÜ Oscarrehvid) on soetanud krundi teadmisega, et vastavalt kehtivale linna üldplaneeringule on krundile võimalik rajada teenindusettevõte. Lisaks läheb krundist riigile võõrandamisele 4550 m2, et oleks võimalik põhimaanteed laiendada. Viljandi mnt 67 krundile juurdepääsu kavandamisel on tehtud koostööd Maanteeametiga, sealt on saadud tingimused ning planeeringu koostamisel on arvestatud kinnitatud eelprojektiga. Uus ja laiem tänavaruum, haljastus ja ringtee poole kavandatav hoone blokeerivad maanteelt tuleneva müra ja saaste, väheneb vibratsioon.
Elamumaa ning kavandatava äri- ja teenindusettevõtete maa vahel peab üldplaneeringu järgi olema kõrghaljastus kombineerituna põõsastikuga osakaaluga mitte vähem kui 85% (täiskasvanud puude võrade pindala) haljasala pindalast. Arhitekti tänavale on ette nähtud kahele poole rohelised vööndid, kuid kõrghaljastust saab istutada pärast elektriliinide likvideerimist. Liinide alla ei saa istutada puud, mis kasvab kõrgemaks, kui 4 m, seega on praegu planeeritud haljastuseks eeskätt põõsad. Sellest hoolimata saab krundi omanik vastavalt juhtotstarbele krunti kasutada. Üldplaneeringu ptk 6 kaart ei muuda üldplaneeringu põhikaarti. Hoone on võimalik püstitada, kuna krundiomanik asendab kaks õhuliini maa-aluste kaabelliinidega.
Kõrghaljastuse rajamine on piiratud ka juhul, kui kõik õhuliinid asendada maa-aluste kaabelliinidega, kuna sellisel juhul tuleb arvestada liinide kaitsevöönditega. Elurajooni elukvaliteedi tõstmiseks näeb tellija ette oma krundil täiendava haljastuse rajamise. Planeering on koostatud vastavalt üldplaneeringule ─ nii nagu Tartu on linna arengut kavandanud.

Arendaja kommenteerib, et Oscarrehvid OÜ on soetanud krundi ootuses sinna rajada oma esindus, mitte roheala ning krunti ostes arvestas ettevõte, et detailplaneering küll puudub, kuid üldplaneeringust tulenevalt on krunti võimalik hoonestada.

Linn kinnitab, et lähitulevikus ei saa õhuliinide tõttu kõrghaljastust planeeringualale rajada ja kõrgepingeliinide alla, väga kõrge liiklusintensiivsusega magistraaltee äärde ei ole pargi ja mänguväljakute rajamine võimalik.
Planeeringuala asub kõrgepingeliinide koridoris vahetult laiendatava maantee ääres ─ eeldada võib kõrgenenud müra ja saasteainete tasemeid ─ seetõttu alale eluhoonete planeerimine ei ole sobilik ja üldplaneeringuga kavandati ringtee äärsele alale äri- ja teenindusettevõtete maa. Linn möönab, et olukord muutub ja liiklusintensiivsus tõuseb planeeringu realiseerimisel ka Arhitekti tn-l, kuid see mõju, mis tekib, saab leevenduse läbi Arhitekti tn uue ristlõike ja tänava rekonstrueerimise Viljandi mnt 67 krundi lõigus. Liiklus saab olema ohutum ja vibratsioon võimalikult väike. Planeeringuga korrastatakse linnaruumi, rekonstrueeritavale tänavale tekivad kahele poole kõnniteed, eraldajatena elamukruntide jaoks mõjuvad ka planeeritud haljasribad. Viljandi mnt 67 krundi hoonestus vähendab ja summutab maanteest tulenevat negatiivset mõju. Lisaks on linn teinud ettepaneku rajada Viljandi mnt 67 krundi Arhitekti tn poolsele krundipiirile 10 meetrine haljasala.

Linn lisab, et kavandatud mahust tulenevalt võib Arhitekti tn lisanduda ca 50 sõiduautot ööpäevas, planeering jätab võimaluse ka veokite teenindamiseks. Alternatiivseid juurdepääse Viljandi mnt 67 krundile on kaalutud ja küsitud Maanteeametilt. Krunt paikneb Viljandi mnt-le ja ristmikule väga lähedal, seega on maha- ja pealesõitude võimalused piiratud. Kinnitatud eelprojekti kohaselt on tegemist kahetasandilise põhimaanteega. Lähtutud on Eesti Standardist EVS 843:2003 "Linnatänavad", mis annab juhised, kuidas projekteerida ja planeerida linnatänavaid, et liiklemine toimuks ohutult ja sujuvalt. Ka Arhitekti tn uus lahendus vastab nimetatud standardile. Et kogu äri- ja tootmismaa liiklus ei hakkaks toimuma läbi Arhitekti tn ning võimalik oleks raskeveokite ja teenindava liikluse ümbersuunamine, seatakse Ringtee 66 (planeerimata krunt) planeerimise ja hoonestamise eeltingimuseks kogujatänava rajamine. St, et ala arendamise tingimus juba detailplaneeringu lähteseisukohtades saab olema, et juurdepääs tuleb anda uuelt kogujateelt.

Paljude õueala märgistusega alade likvideerimine tulenes uuest liiklusseadusest.

Viljandi mnt 67 krunt on eraomandis olev krunt, Ringtee tn 66 krundi omanik ei ole samuti Tartu linn. Selleks, et Viljandi mnt 67 ja Ringtee tn 66 kruntidele määrata üldmaa kasutamise otstarve, tuleb koostada üldplaneeringut muutev detailplaneering, mis ühtlasi eeldab ka kõnealuse maa omandamist ja kahjude kompenseerimist. Linnal selleks vajalikud vahendid ja ressursid puuduvad.

PROTOKOLLITUD ETTEPANEKUD:
1. Kaaluda kogujatee rajamist maantee poolt Ringtee tn 66 krundilt selliselt, et anda perspektiivis sealt juurdepääs ja mahasõit ka Viljandi mnt 67 krundile.
2. Kaaluda Viljandi mnt 67 krundile ajutise juurdepääsu rajamise võimalust (kuni Ringtee tn 66 krundi detailplaneerimiseni) Arhitekti tn ja Viljandi mnt nurgalt.
3. Planeeringus anda Arhitekti tn ristlõige sellisena nagu on olemasolev tänav.
4. Planeeringuga määrata, et projekti staadiumis tuleb läbi viia vajalikud keskkonnauuringud.

OTSUSTATI:
Planeerija teeb Maanteeametiga veel kord koostööd, et kaaluda ja täpsustada Viljandi mnt 67 krundile juurdepääsuvõimalust Arhitekti ja Viljandi mnt nurgalt. Korraldada täiendav arutelu pärast koostööd Maanteeametiga.
Uueks aruteluks koostada kavandatava osas mahuline illustratsioon koos Arhitekti tänava ja olemasolevate eramajadega. Kavandatav ehitusõigus anda arvestades maksimaalset ehitusõigust.


Lõpp kl. 17.00
Protokollis: Jaanika Koppel