E-post Põhja pst 2a krundi detailplaneeringu korrigeerimisvajadus

Asja number: DP-21-025
Vastutaja: Janne Schasmin
Saaja: Sport OÜ & Abemark OÜ
...@gmail.com
...@sportsport.ee
...@tartu.ee
Teema: Põhja pst 2a krundi detailplaneeringu korrigeerimisvajadus
Saadetud: 09.08.2023
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Show details for Saadetud e-kirja tekstSaadetud e-kirja tekst
Hide details for Saadetud e-kirja tekstSaadetud e-kirja tekst


Sport OÜ & Abemark OÜ



Meie nr 9-3.2/DP-21-025

Põhja pst 2a krundi detailplaneeringu korrigeerimisvajadus


Tere!

Vabandan, et vastuse saatmine viibinud on. Esitatud materjalid on palju paremaks läinud. Kuid kõikide märkustega, mis eelmisel korral välja toodi, ei ole siiski arvestatud. Samuti ei ole liikumisviiside analüüs ikkagi veel üheselt mõistetav. Palun lahendust korrigeerida.

Liikumisviiside analüüs ja juurdepääsud
-Planeeringuga ei ole käsitletud, analüüsitud ega tagatud jalakäijate ja jalgratturite liikumine Lääne tn T1 suunas Põhja pst T1. Antud tee on kitsas ja ühes lõigus puudub kõnnitee, mistõttu liiguvad koos nii jalakäijad kui sõidukid. Planeeringus tuleb seda käsitleda ja tagada kõikidele liiklejatele turvaline liikumine. See lõik on kavandatud planeeringualale juurdepääsuks avalikult tänavalt ja peab olema lahendatud turvaliselt.
-Olemasolevate jalakäijate liikumissuundade osas ei ole näidatud seda teed, mis läheb diagonaalis üle Põhja pst 2c krundi. Samuti Põhja pst 4 krundi küljel on väike kaar aga kus kohast see tuleb ja läheb?
- Detailplaneeringus ei ole arvestatud liiklusuuringu tulemustega, kui ikka räägitakse planeeringus ristparkimisaladest ja nende välja ehitamisest. Aga planeeringu ettepaneku all või realiseerimise tingimuseks neid seatud ei ole.  Tuleb põhjendada ja välja tuua miks.

Seletuskirjas esitatud liikumisviiside analüüs on planeeringu koostaja poolt koostatud analüüs, milles on sisendiks kasutatud Liikuvusagentuuri töid, parkimiskohtade vajaduse uuringut ja olemasolevat olukorda. Analüüs peab olema selge ja konkreetne ning sellest peavad aru saama ka naabrid, kui nad planeeringut lugema hakkavad. Tellitud tööde sisust tuleb teha kokkuvõte ja olulised tingimused välja tuua. Kui töödes oli konkreetseid tingimusi, mida planeeringus ei arvestata, tuleb seda põhjendada. Liikumisviiside analüüsis tuleb analüüsida ja selle tulemusel jõuda põhjendatud tulemuseni miks mingid tingimused planeeringuga tuleb seada (nt tulenevalt sellest, et ala on hästi ligipääsetav nii jalgsi kui jalgrattaga, erinevad teenused on piirkonnas kättesaadavad, on planeeringuga ette nähtud vähendada standardikohast parkimisnormatiivi. Analüüsi tulemusel tulnud ettepanekud tuleb konkreetsete tingimustena välja tuua vastavas peatükis, parkimiskohtade puhul siis liikluskorralduse ptk-s (nt Planeeringuga on kavandatud vähendada standardikohast parkimiskohtade arvu ning krundile on kavandatud 11 parkimiskohta (siia tuleb siis tuua ka tabel, mis on standardikohane parkimiskohtade arv, mis on vähendus % ja mis on vähendatud kohtade arv)).

- Väljaehitamise ptk-s öeldakse, et ehitusaegne juurdepääs tuleb korraldada mööda Lääne tn T1 ja Lääne tn T2 krunte. Need krundid ei ole omavahel ühendatud. Kuidas jõutakse Lääne tn T2 krundini planeeringualalt? Ehitusaegse juurdepääsu lahendus ei tule selgelt välja planeeringus.
- Kas Põhja pst 2c osas ei ole vaja uuendada katendit? Sinna hakatakse parkimisega manööverdama. Samuti tulevad sealt tehnovõrgud, seega osaliselt peab katendit uuendama ikkagi.

-Seletuskirjas tuua välja ka ÜP koormusindeks, mille alusel saab krundile 10 korterit kavandada.
-Mitte määrata ehitusõiguse tabelis ehitise kasutamise otstarbeid. Need määratakse edasisel projekteerimisel.
-Vastavalt standardile tuleb parkimisrea äärmiste parkimiskohtade laiuseks, kui see külgneb seina või mõne muu takistusega, kavandada 2,85 m.

Joonised:
-Puude tingmärgi minimaalne diameeter võib olla 3m, sest kitsama võraga puid lihtsalt pole väga. Korrigeerida joonisel tingmärki.
 - Põhijoonisel mitte näidata krundi aadressi ja praegust sihtotstarvet jt krundi peal, aadress on ka geoalusel olemas.
-CAD joonisel tuleb rõdud ja ehitisealune pind joonistada ühe ruumikujuna, mis näitab maksimaalset ehitisealust pinda. Rõdude kastid (tumeroosad) las jääda joonisele, sest soovisime, et need oleksid välja toodud, kuid lisada need eraldi illustreerivale kihile.

Tehnovõrgud:
-Tehnovõrgu lahendus tundub enam-vähem. Kui tehnovõrgu valdajad selle kooskõlastavad, siis on korras. Seega palun planeering saata kõikidele tehnovõrgu valdajatele kooskõlastuseks.
-Puudub Põhja pst 2 krundi omanike nõusolek kaugkütte ja sidetrassi rajamiseks nende krundi kaudu.
-Mänguväljaku alla on näidatud elektrikaabli ja veetrassi paiknemine ja selle kaitsevöönd. Eemaldada konflikt.
-Sademevee kasutamine krundil niisutamiseks või immutamiseks peab olema kaalutud.

Tärkandmed:
Tärkandmete tabelis näidata ainult planeeringuala, krundi, sihtotstarbe ja hoonestusala kihid ja info. Tehnovõrke jt mitte seal näidata.
Tärkandmete tabelis on krundi sihtotstarbe juurde määratud, et korterelamumaa võib olla minimaalselt 80%. See tähendab, et 20% peab olema ärifunktsioon. Kas tõesti on planeeringuga määratud miinimum otstarbe osakaal?
Tabelis mitte näidata neid veergusid, kuhu infot ei anta.
Tärkandmete tabelis on hoonestusala kihile millegipärast pandud kaks hoonestusala samade andmetega. Planeeringus on ainult üks hoonestusala.

Lisasin kirja manusesse ka seletuskirja, kus on välja toodud kohad, mida tuleks lisaks üle vaadata. Seletuskirjas esineb siiski ebaloogilisi lauseid ja kirjavigu.

Lisaks järgnevaks teadmiseks, et iga kord ei ole vaja esitada kõiki lisafaile, nt tehnovõrgu tingimused, liiklusuuringu ja dendrohinnang, kui neid ei ole täiendatud. Esitage ainult planeeringu põhimaterjalid.


Heade soovidega,

Janne Schasmin
Planeerija
LPMKO

Document Iconmärkustega pohja pst 2a.pdfType: application/pdf
Name: märkustega pohja pst 2a.pdf