E-post Turu tn 18 krundi ja lähiala detailplaneeringu korrigeerimise vajadus

Asja number: DP-18-026
Vastutaja: Liis Randmets
Saaja: Giga Investeeringud OÜ
...@hendrikson.ee
...@giga.ee
Teema: Turu tn 18 krundi ja lähiala detailplaneeringu korrigeerimise vajadus
Saadetud: 23.01.2023
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Show details for Saadetud e-kirja tekstSaadetud e-kirja tekst
Hide details for Saadetud e-kirja tekstSaadetud e-kirja tekst


Giga Investeeringud OÜ



Meie nr 9-3.2/DP-18-026

Turu tn 18 krundi ja lähiala detailplaneeringu korrigeerimise vajadus

Palume planeeringut korrigeerida järgmiselt:

1. Üldplaneeringukohase roheala juhtotstarbega kruntidele (4, 5, 6, 7) määrata sarnased sihtotstarbed ja tingimused, seega lisada kruntidele 4 ja 7 HP, krundile 6 HL.
Ehitustingimusena fikseerida lihtsalt: Lubatud on üldplaneeringukohaste ehitiste rajamine.
2. Ehitusõiguse tabeli alla tuua seletuskirjast märkus: Krundil 1 on esimesel korrusel kohustuslik kavandada kaubandus-, toitlustus-, teenindus-, spordihoone, haridus-, kultuuri-, kogunemis-või lasteasutuse ruumid, lubatud ei ole majutusasutused ja bürood.
3. Kuna seletuskirjas toodud ehitiste kasutamise otstarvete loetelu ei ole täielik, täpsed plaanid ei ole täna teada, siis palume projekteerimisel vastuolude vältimiseks eemaldada seletuskirjast lubatud otsarvete loetelu ning fikseerida vaid välistatavad ehitise kasutamise otstarbed - tankla.
4. Joonisel, väljaspool planeeringuala näidatud kollast ja rohelist punktiiri ei ole selgitatud ega põhjendatud, eemaldada, samuti sõidusuunad väljaspool planeeringuala.
5. Seletuskirjas on öeldud, et ehitistevaheline kaugus peab olema 8 m. Samas on joonisel näha, et vähim kaugus hoonete vahel on ca 3,8 m. Kirjeldada, selgitada, põhjendada seletuskirjas planeeritut ning kuidas on tagatud tuleohutusnõuded, näidata joonisel planeeritud hoonete vaheline kaugus.
6. Üldplaneeringus on fikseeritud põhimõte: "tehnovõrkude kavandamisel peab olema võimalikult ruumisäästlik ja järgima põhimõtet, kus maapinnas kõrgemale rajatavad tehnovõrgud (elektri- ja sidekaablid teine teisele poole ning maagaasitorustik) rajatakse teemaa äärealadele ning sügavamat kaevikut ja laiemat tööala nõudvad tehnovõrgud (kaugküte, kanalisatsioon) paigutatakse teemaa telje lähedusse viisil, mis võimaldab ehitustöid ühe tee-elemendi (jalgtee, sõidurada, haljasala) ulatuses". Sellest lähtuda planeeringulahenduse koostamisel. Kaugkütte- ja -jahutustorustikke kõnnitee alale mitte kavandada, nii jääb ristmikualal ruumi fooripostide, liikluskorraldusvahendite, tänavavalgustuse, ülekäiguradade valgustite jmt kõnniteele paigaldatavale taristule.
7. Promenaadi lahenduse osas viidata vaid võidutööle (mitte 2015 Artese projektile) ja sätestada, et joonisel näidatud lahendus on tinglik, elementide paigutus, parameetrid, puude likvideerimise vajadus jms selgub projekteerimisel.
8. Tartu linnale kuuluvatele avalikult kasutatavatele kruntidele ei ole servituudi määramine vajalik.
9. Liikluse kirjeldamisel on seletuskirjas viidatud valele joonisele.
Parkimisarvutus ei vasta lahendusele joonisel. Seletuskirjas on räägitud parkimisuuringuga korrigeeritud normatiivist ja tulemusest, kuid uuring ei korrigeeri standardit ja esitatud DP-s ei esitata vastavat ettepanekut (uuring teeb). Uuringus toodud soovitust tuleb konkreetsest krundist lähtuvalt põhjendada. Antud juhul DP ettepanek erineb nii standardist kui uuringu soovitusest mistõttu tuleb kirjeldada, kuidas lahenduseni on jõutud, seejuures ei saa lähtuda müügiargumentidest. (Nt Arvestades planeeringuala soodsat asukohta ja võimalust pakkuda head alternatiivi autotranspordile mugava jalutuskäigu, rattasõidu ning ühistranspordi näol, parkimisuuringut ning kliimaeesmärke, samas ka krundi arengueesmärke ja parkimislahenduse võimalusi (maa-aluse osa kasutamist), teeb planeering ettepaneku vähendada standardikohast autode parkimiskohtade arvu (445) ja kavandada kuni 300 kohta, mis vastab linna modaaljaotuse eesmärgile jõuda autokasutuse osakaalus 46%-lt aastaks 2030 35%-ni.) Korrigeerida analüüsi, arvutust, tabelit (vt lisatud faili, kus esitatud teksti on süstematiseeritud, uuendused rohelisega).
10. Seletuskirjast eemaldada ühistranspordi peatuse ettepanek (ei vasta joonistele).
11. Elluviimispeatükis on p 1 öeldud, et krunt 4 ja 5 võõrandatakse linnale pärast kruntide moodustamist, allpool, et krundid 3, 4 ja 5 antakse linnale pärast kasutusloa väljastamist. Korrigeerida vastuolu. Elluviimispeatüki täpne sõnastus selgub edaspidi.
12. Vaadata üle, et seletuskiri ja joonised oleksid ühtsed, et seletuskiri selgitaks ja põhjendaks jooniseid, et seletuskirjas ei oleks dubleerimist ja vastuolusid ning sisukord oleks kooskõlas sisuga.
13. Cad joonisel endiselt 2 hoonestusala kattuvad, tuleb illustreeriva kihi nimi muuta, vastavalt pdf-ile.


Lugupidamisega
Liis Randmets
736 1253Liiklus.pdfLiiklus.pdf