Linn esitab vastavalt keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse (KeHJS) § 42 lg 1 Tartu linna üldplaneeringu KSH aruande (lisatud) ja palume selle heaks kiita vastavalt KeHJS § 42 lg 2. Lisaks esitame lõplikuks kooskõlastamiseks Tartu linna üldplaneeringu. Üldplaneeringusse on sisse viidud meie 29.06.2017. a kirjaga nr 9-3.2/UP-14-003 esitatud parandusettepanekud, millega te nõustusite oma 20.07.2017. a kirjaga nr 6-2/17/1508-9. Kuna üldplaneeringu maht on suur, toome läbivaatamise lihtsustamiseks oma kirja välja meie tehtud ettepanekud parandamiseks koos viitega, kus nimetatud parandus planeeringus asub.
1. Projekteeritavate püsielupaikade osas täiendatakse üldplaneeringu seletuskirja. Püsielupaikades, mis on määratletud parkmetsa maa-alana, on lubatud rajada väikesemaid puhkeotstarbelisi ehitisi vaid juhul, kui need ei lähe vastuollu püsielupaikade kaitsekorra ja alade kaitseväärtusega ning kooskõlastades vastavad tegevused eelnevalt Keskkonnaametiga.
Täiendus on seletuskirjas lk 230.
2. Korrigeeritakse Kalda tee püsielupaiga Kalda tee poolsele osale kavandatud kaubandus- ja teenindusettevõtete maa ulatust vastavalt märkusele.
Parandus on joonisel 2 ja muudel seotud joonistel (rohevõrgustik jne).
3. Vastavalt Tartu Linnavalitsuse 15.09.2016 esitatud taotlusele WDT registreeritud 14-9.14/1297, kus maakorraldustoimingu ja Tartu Idapoolse ringtee III projekti jooniste alusel Põllumajandusameti otsusega 14-1.12/1299 loeti maaparandussüsteemi eesvoolu kasutusotstarve lõppenuks Kabina maaparandusehitisel (kood 2102360010360/001) alates Tartu Idapoolse ringteest (ehitatav) Emajõeni, kokku arvestati maha 2,01 km eesvoolu (Põllumajandusameti kiri lisatud). Seega kraavi ulatuses enam kalda ehituskeeluvööndit ei käsitleta.
Ei käsitleta.
4. Sademevee kanalisatsiooni joonisel (joonis 11) oli Ihaste tee 2b detailplaneeringu kraav vales asukohas. Kraavi asukoht on nüüdseks parandatud. Kavandatav kraav jääb püsielupaiga piiri lähedusse.
Parandus on joonisel 11.
5. Linn täpsustas kaardiandmeid ja selgus, et sooti voolab olemasolev kraav. Üldplaneeringusse kantakse vastav parandus.
Parandus on joonisel 11.
6. Ehituskeeluvööndi taotluste osas:
- loobutakse ehituskeeluvööndi vähendamise taotlusest Ujula tänava ja Siili
tänaval teie kirjas toodud põhjendusel;
- ehituskeeluvööndi vähendamise taotlus märgitakse joonisele 17 Narva mnt 4 krundi kohta nagu see seletuskirjas on kirjeldatud;
- Fortuuna tn ääres taotletakse ehituskeeluvööndi vähendamist korterelamumaa piirini (nagu üldplaneeringu seletuskirjas), vastav parandus tehakse joonisele 17;
- arvestades, et Dendropargi alale ja supelranda on võimalik rajada LKS § 38 lõigetes 4 ja 5 nimetatud rajatisi, loobutakse kalda-ala selles osas erisuste nimetamisest;
- kuna linna arusaama kohaselt loobuti ühiselt Turu tänava piirkonnas ehituskeeluvööndi sidumisest lammimuldade levikualadega, siis linn teeb planeeringuga ettepaneku sünkroniseerida ehituskeeluvööndi piir hoonestamist lubavate juhtfunktsioonide kohase tsoneeringuga vastavalt joonisele "Maa- ja vee-alade üldised ehitus- ja kasutustingimused".
Parandused on joonisel 17.
7. Ehituskeeluvööndi vähendamise vajadus sõnastatakse taotluses LKS § 40 lg 4 ja 5 seatud ehituskeeluvööndi vähendamise menetluse läbiviimiseks selgemalt ja põhjendatakse ühesemalt; eelkõige kaldalõikudel, kus võib esineda otsene vastuolu kalda kaitse eesmärkidega:
- Pikk tn 65 krundil Sõpruse silla juures - kämpingu, sh veematkaturismiga seonduva ööbimiskoha rajamiseks;
- Ihaste tee äärne tehisjärv - elamugrupi sisemusse jääva poolloodusliku veekogu sidumiseks elamutega ning veekogule maastikukujunduse võtetega parema ilme andmiseks.
Parandused on seletuskirjas lk 232 ja 233.
8. Keskkonnaamet ei ole nõustunud Toomemäel paiknevale tenniseväljaku olemasolevale hoonele teise korruse pealeehitamisega. Tartu linn on seisukohal, et Toomemäe tennisekeskuse taastoimimine ajaloolises asukohas rikastab nii Toomemäe, kui kogu linna keskkonda, lisades siia puhkamisvõimalustele lisaks ka virgestusvõimalusi. Hoone laiendamine annab paremad võimalused tennisespordis väljakujunenud traditsiooniliste võistlusvormide läbiviimiseks (mitmepäevased turniirid, pereturniirid jne). Linn ei leia, et kavandatav pealeehitus sulgeks niivõrd olulisel määral vaateid kaitsealusele pargile, et selle keelamisega takistada tennisekeskuse jätkusuutlikku arengut. Ka kesklinna üldplaneeringu avalikul väljapanekul ei ilmnenud elanike või kodanikeühenduste vastuseisu hoone laiendamise suhtes.
Täiendus on seletuskirjas lk 200. Linn ei muuda kesklinna üldplaneeringu lahendust (ei ava seda). Kuna linn on seisukohal, et hoone võib hea arhitektuurse lahenduse korral olla ka kõrgem, väljendab planeering seda seisukohta. Arvestades aga, et kaitsealal saab ehitusõiguse realiseerimine olla võimalik vaid kaitseala valitseja nõusolekul, on see ka planeeringus täiendavana sätestatud.
9. KSH ei soovita rajada täiendavaid püsielupaiku, kuid soovitab kavandatud püsielupaikade loomisega edasi minna. Sõnastust on korrastatud.
Täiendus on KSH aruandes.
10. Üldplaneeringuga Tartu valla ja linna piiri ei muudeta. Üldplaneeringus rõhutatakse nimetatud alale Kvissentali elurajoonis rohekoridori kavandamise vajadust detailplaneeringu koostamise käigus.
Täiendus on seletuskirjas lk 107.
11. Üldplaneeringu seletuskirjas fikseeritakse, et Ihaste tee äärse korterelamute rajamiseks algatatava detailplaneeringu või muude ehitusdokumentide andmisel tuleb eelnevalt läbi viia kahepaiksete elupaiga- ja rändeteede uuring, mille tulemusel hinnatakse planeeritava mõju kahepaiksete elu- ja kudealadele ja töötatakse välja asjakohased leevendavad või kompenseerivad meetmed. KSH aruannet on täiendatud kahepaiksete osa soovitusega uuringute tegemiseks.
Täiendus on seletuskirjas lk 230.
12. Linn on teadlik üleujutusega kaasneda võivatest riskidest keskkonnale ja inimeste varale. Samuti on linn lasknud hinnata lammiala täitmise võimalikku mõju üleujutusaladele tervikuna (Tartu linnas Turu tn 48, Turu tn 56a ja osaliselt Ringtee tänav T95 maaüksuste ehitusjäätmetega täitmise keskkonnamõju eelhinnang. AS Kobras- töö lisatud), mille alusel ei pea linn tõenäoliseks üleujutusriski äärmuslikku suurenemist Emajõe kallastel üldplaneeringuga kavandatud hoonestusalade täitmise järel. Linn ei pea õigustatuks üleujutusalade graafilist fikseerimist, piirdudes minimaalselt lubatava kõrgusmärgi väljatoomisega ehitiste kavandamisel. Selle juures lähtub linn arusaamast, et planeeringuga hoonestatavateks või tänavate rajamiseks (n. Ujula tänav) määratud maa täidetakse ja see väljub praeguse üleujutusala piiridest.
Määratud on min. kõrgusmärk hoonete ja rajatiste ehitamisel.
13. KSH aruande eelnõud on täiendatud (uuendatud fail lisatud) trammi ja trammitee kavandamise mõju hindamise osas (vt aruande liikluse ja transpordi ning Natura hindamise ja looduskaitsealade mõju peatükke).
Täiendus on KSH aruandes.
14. Üldplaneeringus määratletakse, et Anne kanali paadisadama rajamiseks on vajalik koostada detailplaneering ja keskkonnamõju (eel)hindamine, kuna lahendamata on kanali ühendus Emajõega, kaasa arvatud ehituskeeluvööndist tulenevad kitsendused.
Täiendus on seletuskirjas lk 159.
Lisaks juhime tähelepanu järgnevale:
1. Oleme täpsustanud Narva mnt 2 krundil kesklinna üldplaneeringuga määratud ehituskeeluvööndi sisu, mille aluseks on olnud Holmi kvartali arhitektuurivõistluse võidutöö.
2. Seletuskirja on täiendatud Meltsiveski veehaarde kaitsetingimuste osas nii vastavas peatükis kui ka nende asumite ruumilise arengu tingimustes, kuhu Meltsiveski veehaare või selle kaitsevööndid ulatuvad.
3. Teile kooskõlastamiseks esitatud üldplaneering on jätkuvalt töös. Käimas on planeeringuvaidluste lahendamine maavanema juures, samuti viimistleb linn ruumilise arengu põhimõtteid asumites ja koondab üldplaneeringut kompaktsemaks dokumendiks. Nimetatu aga ei tähenda, et kas loobutakse või muudetakse kokku lepitud planeeringulahendusi. Linn edastab teile lõplikult korrigeerituna pärast selle kehtestamist linnavolikogus.
Kuna linn on kavandanud üldplaneeringu kehtestamise septembrisse 2017, oleme võimalike küsimuste kiireks arutamiseks vajadusel teile sobilikel aegadel kohtuma.
KSH aruanne heakskiitmiseks koos oma lisadega ja üldplaneeringu korrigeeritud materjalid (seletuskiri, joonised, lisad) hetkeseisuga on kättesaadavad aadressilt: ftp:ftp.raad.tartu.ee/pub/lpmko/Jaanika/KSHheakskiit