Saabunud kiri: Arvamus

Asja number: DP-21-030
Sari: 9-3.2 Kirjavahetus üld- ja detailplaneeringute ning linnaarengu küsimustes (s.h. algatamise ettepanekud ja lähteseisukohad) juriidiliste isikutega
Teema: Arvamus
Registreeritud: 19.04.2024
Dokumendi liik: Arvamus
Edastamise viis: Sisestatud Internetist

Saatja:
Kontaktisik TT
Saatja kuupäev: 19.04.2024

Menetlemine:
Seisund: Teadmiseks võetud
Vastutav töötaja: Liis Randmets
Vastamise tähtaeg: 19.05.2024
Failid: Screenshot 2024-04-19 at 14.59.24.png ( 3749 kb )
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Show details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Hide details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Liiklus vabaduse pst: Seletuskirjast ja abilinnapea selgitusest saab lugeda...
Kuidas tänavad muutuvad? Vabaduse puiestee muutub kitsamaks – säilib kahesuunaline autoliiklus, nii et kummaski suunas on üks sõidurada koos ratta- ja kõnniteega. Poe tänav jääb peamiselt juurdepääsuteeks kohalikele elanikele. Uueturu tänavale lisandub sissesõidutee maa-alusesse parklasse, nii jääb rohkem ruumi jalakäijatele ja jalgratturitele ning tekib otseühendus Vanemuise tänavast kuni jõeni. Uue jalakäijate sihina taastatakse ajalooline Kauba tänav (Vallikraavi tänava pikendus). Märksõnad «rahustatud liiklus» ja «jagatud ruum» tähendavad, et sõidukite kiirus ja hulk alaneb, eesõigus on jalakäijatel, väheneb müra ja suureneb ohutus.

Misk pole Vabuduse puiestee osas konkreetset liikluslahendit joonisel? Kuidas on võimalik anda avalikule väljapankule saadetud esikiisile oma tagasisidet ning sisendit, kui tööjoonist veel pole. Pole millele sisendit anda, seltuskirjas olevast tekstist ei piisa vaja on võimalikult täpset joonist, tänapäeval juba 3D joonist tänava vaadatest jne.

Märksõna "rahustatud liiklus" on joonisel 2 kohas, see mõiste ise on natuke seagne tõlgendus, kuidas toimib liiklus samal tänaval kus pole "rahustatud liikluse" märget. Miks nt kogu ala Poe tn-st kuni turuhooneni ei ole "rahustaud liiklus" jne. Need kõsimused jääksid olemata kui meie avalikule väljapanekule suunatud detailplaneeringu eskiislahendus juba oleks lahendanud need teemad ära ja tegelik kodaniku kaasamise sisu saaks olla palju sisukam, kui hetke lv töö vigadeparandus.