Olete teavitanud osakonda, et ei soovi vastavalt meie märkustele korrigeerida Tervishoiu tn 17 krundi detailplaneeringut ja jääte esitatud lahenduse juurde ning palute võimalikult kiiresti menetlusega edasi minna.
Allolevalt selgitame täiendavalt korrigeerimist vajavate märkuste sisu:
Planeeringust peavad selguma valitud lahenduse kaalutlused ja põhjendused. Planeeringuga määratav ehitusõigus peab tuginema ümbritsevate hoonestusmahtude analüüsile ja pakkuma linnaehituslikult sobiva lahenduse. Oleme korduvalt palunud esitada sisuline linnaehituslik analüüs, millele tuginedes on jõutud just sellise lahenduseni, mis on välja pakutud, kuid seda ei ole tehtud.
Krundi koormusindeksi määramine tuleneb paljuski piirkonnas väljakujunenud hoonestuslaadist, seega koormusindeksi vähendamine ei ole vastuolus linna üldplaneeringuga. Üldplaneeringu kohaselt on antud koormusindeksi väärtus "vähemalt". Oma viimases kirjas andsime selles osas ka piisava põhjenduse: N. Lunini tn 17 on kaheksa korteriga elamu, N. Lunini tn 19 kolme korteriga elamu, N. Lunini tn 23 nelja korteriga elamu. Nimetatud kolme korterelamu keskmine koormusindeks on 176. Tervishoiu tn 17 planeeritava krundi koormusindeks on 105. Et tagada piirkonnale iseloomulik krundi koormus, tuleb vähendada planeeritava korterelamu ehitisealust pindala 230 ruutmeetrini.
Planeerimismenetlus on avalik. Planeerimisalase tegevuse korraldaja peab avalikkust planeerimismenetlusest arusaadavalt teavitama, menetlusse piisavalt kaasama ning korraldama planeeringu koostamise käigus planeeringu tutvustamiseks avalikke väljapanekuid ja avalikke arutelusid. Igaühel on õigus osaleda planeerimismenetluses ja selle ajal avaldada arvamust planeeringu kohta. Kohalik omavalitsus peab tasakaalustama erinevaid huve, sealhulgas avalikke huve ja väärtusi, kaaluma neid vastavalt planeerimise põhimõtetele ja planeeringu eesmärkidele ning lõimima need planeeringulahendusse. Lahenduse tutvustamise, arvamuste avaldamise võimaldamise ja avaliku väljapaneku korraldamise eesmärk on avalikkuse kaasamine planeeringu koostamise protsessi, et välja selgitada kõikide planeeringust huvitatud isikute seisukohad planeeringulahenduse osas. Seega on võimalik, et planeeringulahendus muutub veelgi, kuna planeerimismenetluse eesmärk on tagada võimalikult paljusid osapooli rahuldava lahenduse leidmine planeeringu kehtestamise hetkeks.
Linn on oma märkuste esitamisel püüdnud leida tasakaalu avalike huvide ja väärtuse ning isikute erahuvide ja subjektiivsete õiguste kaitse vahel ning on seisukohal, et planeeringu korrigeerimine on vajalik, misjärel on võimalik lahendusele võtta kooskõlastused ja planeering suunata avalikule väljapanekule.
Lugupidamisega
Ingrid Voolaid
736 1181 ingrid.voolaid@raad.tartu.ee