Õigusakti eelnõu: Seisukoha võtmine Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Seisukoha võtmine Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine
Reg. number: LV-K-1512
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 18.12.2008
Koostaja: Ingrid Perner
Ettekandja: Urmas Ahven
Õigusakt: Seisukoha võtmine Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine
Failid: DPpõhikaart1-2008sept.pdf ( 3483 kb )
DPpõhikaart2-2008sept.pdf ( 5108 kb )
DPpõhikaart3-2008sept.pdf ( 7008 kb )
DPpõhikaart4-2008sept.pdf ( 6632 kb )
DPpõhikaart4var2-2008sept.pdf ( 2265 kb )
DPpõhikaart6-2008sept.pdf ( 5693 kb )
DPseletuskiri-2008sept.pdf ( 226 kb )
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
korralduse eelnõu nr LV-K-1512 juurde

    Ettepaneku/vastuväite esitaja/
    kuupäev
    Kokkuvõte ettepanekutest ja vastuväidetestTartu Linnavalitsuse seisukoht
    1. Aino Savisaar/03.12.2008 ja 07.12.2008
    (kruusel@neti.ee)
    1. Planeeringuga lahendada ära sadevete ärajuhtimise süsteem, mis väldib sadevete valgumist Võru 156a kinnistu hoovile. Sadevete ärajuhtimine peab toimuma aastaringselt. Arvestada.
    2. Kuna hoovi territoorium on jäänud madalaks, peab kavandama hoovist väljasõidu nii, et välja saaks sõita sõiduautot kahjustamata (st ei jääks põhja peale kinni).Arvestada. Uus juurdepääs näidata Ropka tänavalt.
    3. Kõnniteede rajamise käigus kahjustatud või likvideeritud piirdeaiad peab taastama oludesse sobival kujul ja nii, et see tagaks territooriumi privaatsuse ka edaspidi.Arvestada.
    4. Juhul, kui ei ole võimalik säilitada senist väljasõitu Võru tänavale, palun laiendada planeeringut kogu Võru 156a ja 156 krundile, et saaks lahendada hoovist väljasõidu.Arvestada.
    5. Soovime Võru 156a hoonestusõigust kolmekorruselisele korterelamule.Mitte arvestada. Krundile saab täiendavalt ehitada üksikelamu, kuna krundi väikese pindala tõttu ei ole võimalik lahendada kolmekorruselise hoone teenindamiseks vajalikke parkimiskohti.
    2. Andrus Rehemaa, Katrin Rehemaa, Ken Ird, Gerda Neito, Raivo Orti, Mirel Miller, Anne Jansons, Mati Tühis, Elis-Eve Nigul, Riho Polli/05.12.2008
    (andrusrehemaa@hotmail.com)
    1. Muuta detailplaneeringut (DP) nii, et ei oleks vaja lammutada maju Võru 152 koos kõrvalhoonega, Võru 154 koos kõrvalhoonega Võru 154a ja Võru 154b, Kabeli 1 ning Tähe 100. Need on ajaloolise väärtusega majad, mille hävitamisega kaoks osa piirkonna ja kogu Tartu identiteedist. Mitte arvestada. Kõik hooned jätta planeeringus olemasolevas asukohas likvideeritavatena, kuna vastasel juhul ei ole võimalik lahendada kavandatud liiklusskeemi.
    1.1 Juhul kui punkti 1 arvesse ei võeta, näha DP-ga ette eelnimetatud hoonete ümbertõstmineArvestada osaliselt. Näha planeeringuga ette Kabeli 1 hoone ümberpaigaldamise võimalus krundil. Ülejäänud hoonete osas kruntidel überpaigutamise võimalus puudub. Hooneid on võimalik uuesti püstitada teises asukohas.
    2. Muuta Väike kaar ja Turu tn vahelises lõigus perspektiivse tänava kasutusotstarvet nii, et see oleks ette nähtud ühistranspordile ja vajadusel ka muule teenindavale transpordile ning väiksematele kaubaveokitele, aga mitte erasõidukitele reisijateveoks. Ettepaneku esitajad peavad mõistlikuks autoliikluse soodustamise asemel ühistranspordi arendamist. Mitte arvestada. Käesoleva detailplaneeringu eesmärk on kogu liikluse, mitte ainult ühistranspordi arendamine. Planeeritava tänavakoridori autoliikluseks avamine aitab muuta liiklust sujuvamaks ning vähendada kesklinna liikluskoormust.
    2.1 Eelmise punktiga seoses muuta Väike kaar ja Turu tn vahelises lõigus perspektiivse tänava laius neljarealisest kaherealiseks ning ehitada perspektiivse tänava ning Võru ja Tähe tn ristmikud ühetasandilistena.Mitte arvestada. Kaherealine tänav ei võta vastu planeeritud liiklusvooge. Ühetasandilised ristmikud ei taga sujuvat liiklust ristuvatel tänavatel ja selline lahendus takistab linnaosade vahelist liiklust. Vt ka vastuväite 2 seisukohta.
    2.2 Juhul kui punkti 2 ja 2.1 arvesse ei võeta, teha perspektiivse tänava mõlemas suunas üks rada ühistranspordirajaks.Mitte arvestada. Planeeritav ühistranspordi liiklustihedus ei ole selline, mis vajaks eraldi radu.
    3. Anne Tenno/08.12.2008Seoses Võru 71 kinnistu osalise võõrandamise ja sellest tuleneva elumaja lammutamise vajadusega teen järgmised ettepanekud:
    1. Kompenseerida elamu ehitus (sh projekteerimine, ehitusluba) ja kommunikatsioonitrasside (veetrass, kanalisatsioonitrass, gaasitrass, sidetrass, elektrikaablid) ehitus elamuni.
    2. Kompenseerida võõrandatav maa-ala kinnistu Võru tn 71 osa.
    3. Kompenseerida kinnistu jagamise ja võõrandamisega seotud kulud.
    4. Ehitada juurdepääsuteed Võru tänavalt kinnistule Võru tn 71.
    Arvestada. Võõrandamise tingimused täpsustuvad läbirääkimiste käigus.
    Vaadata üle võõrandatava maa piirid ja selgitada lahenduses näidatud kolmnurkse siilu (mis jääb planeeritavast kõnniteest hoovi poole) võõrandamise vajadust. Sellest tulenevalt analüüsida hoone sobivust vahetult tänava ääres ning otsustada selle lammutamise vajadus või säilitamise võimalused.
    Võõrandamise tingimused täpsustuvad läbirääkimiste käigus.
    4. Jüri Kivilaid/08.12.20081. AS K&H poolt koostatud võõrandatavate maade nimekirjas on Teguri tn 1 võõrandatava maa pindala 104 m², kuid allkirjastatud joonisel on suurus(24.11.2008) juba 240 m².Arvestada. Kontrollida ja vajadusel korrigeerida.
    2. Uurimus keskkonna mõjudele on ca 90% ulatuses pühendatud Natura 2000 lindudele, loomadele ja taimedele. Kõrvale on jäetud inimeste elutingimuste küsimused. Põhiliselt on käideldud müra ja vibratsiooni taset olemasolevalt, mitte tulevikus. Projekti täieliku väljaehitamise tulemusena muutub olukord tunduvalt halvemaks.Arvestada. Esitada prognoositavad müra- ja vibratsioonitasemed. Planeerida võimalikku kahjulikku mõju leevendavad meetmed.
    3. Kuidas planeeritakse edasine ehituskava, sest praegune lõpeb ära Väike kaar tn joonel?Nimetatud alal kehtib Kastani 183b ja lähiala detailplaneering, mis näeb ette võimaluse tänava jätkumiseks neljarealisena.
    4. Miks ei ole kaalutud alternatiivuuringuid (kaks rida ühesuunalist sadamaraudtee koridoris ja kaks rida ühesuunalist Aardla tn), vaid on surutud kõik ühte koridori, et inimeste elutingimused halveneksid?Tänavate ühesuunaliseks üle viimine toob kaasa suuremahulise liikluse ümberkorraldamise ulatuslikus piirkonnas. Vastavalt läbiviidud liiklusmodelleerimistel põhinevatele töödele ei ole sellise muudatuse sisseviimine vajalik.
    5. Aleksandr Kuzemtšenko
    OÜ Hindren juhataja/08.12.2008
    1. Planeering puudutab Hindren OÜle kuuluvaid kinnistuid Tähe 100 ja Tähe 100a. Algatatud planeering kahjustab oluliselt Hindren OÜ ärihuve.Asuda järgmisele seisukohale:
    Vastavalt kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg-le 1 on omavalitsusüksuse ülesandeks oma territooriumil korraldada territoriaalplaneerimist. Vastavalt planeerimisseaduse § 30 on kohalik omavalitsus kohustatud kinnisasja omaniku nõudel omandama olemasoleval hoonestusalal asuva kinnisasja või selle osa kohese ja õiglase tasu eest, kui kehtestatud detailplaneeringu või üldplaneeringuga 1) nähakse ette kinnisasja või selle osa kasutamine avalikul otstarbel; 2) piiratakse oluliselt kinnisasja senist kasutamist või muudetakse senine kasutamine võimatuks.
    Planeering näeb ette kruntide osalist võõrandamist, millest tulenevad kahjud tuleb linnal hüvitada. Hüvitamise tingimused täpsustuvad läbirääkimiste käigus.
    6. Mai Rosenberg (end. Ots)/08.12.2008Detailplaneering tekitab palju küsimusi ja on kategooriliselt vastuvõetamatu praegusel kujul.
    Ettepanekud:
    1. Lükata edasi ja/või peatada käesolev detailplaneering ja tegeleda tartlaste jaoks vajalikuma küsimusega: liikluse ümbersuunamisega linnast ja ringtee+ringtee silla kiirendatud korras planeerimise ja projekteerimisega, et kasutada ära Eurorahad optimaalselt nii kaua kui pole hilja.
    Mitte arvestada. Liikluse ümbersuunamise osas on koostamisel Tartu idapoolse ringtee eelprojekt (Tartu-Võru ja Jõhvi-Tartu -Valga maanteede vahelises lõigus), Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Tartu ümbersõidu rekonstrueerimise tehniline projekt (Ilmatsalu tänava ja Võru maantee vahelises lõigus) ning Tartu põhjapoolse ümbersõidu eelprojekt(Tallinn-Tartu-Võru-Luha-maa ja Tartu-Jõgeva maanteede vahelises lõigus).
    Milleks reserveerib linn põlistartlaste maad?
    Kelle jaoks reserveerib linnavalitsus põlistartlaste maad?
    Kui kauaks reserveeritakse põlistartlaste maad?
    2. Planeerida normaalne 2-realine tänav+kergliiklustee, et tagada linna liikluse tasakaalustatud areng ja takistada liikluse suunamist linna ning välistada põlistartlaste maade sundvõõrandamine ja reserveerimine. Planeerida jalgrattateed koos uue tänavaga. Korraldada ümarlaud piirkonna elanikega ja kinnistute omanikega, et enne detailplaneerimist arvestada detailplaneeringualassse ja selle ümbrusesse jäävate INIMESTE arvamustega.
    Mitte arvestada. Planeeritav tänav aitab muuta liiklust sujuvamaks ning vähendada kesklinna liikluskoormust. Kaherealine tänav ei võta vastu planeeritud liiklusvooge.
    Jalgratturite liikumine on planeeritud jalakäijatega koos kergliiklusteel.
    Linnavalitsus ei pea vajalikuks ümarlaua korraldamist, kuna kõikide osapoolte huvide kaalumine toimub planeerimisseaduse kohaselt ja huvitatud isikud on kaasatud ettenähtud planeeringu avalikustamise kaudu.
    4-realise grandioosse trassi/magistraali planeerimine on ebareaalne. Kavandatava tn pikendus läheb hiljem ikka ummikusse, sest raudteejaama piirkonnas ja mujal pole sellises mahus 4-realist tänavatrassi võimalik teha.
    3. Planeering tuleb teha ümber nii, et oleks näidatud edasised liiklusvood koos kergliiklusteedega. Linnavalitsusel tuleb tegeleda kergliikluse ja ühiskondliku transpordi eelisarendusega.
    Tartu linnasisese liikluse ja kergliikluse korralduseks tuleb kaaluda/planeerida linnasisese ringtee võimalust olemasolevate tänavate kaudu.
    Lõpetada 4-realisest trassist/magistraalist rääkimine keset Tartu linna ja võtta kasutusele tänava nimetus nagu on algses DP-s ka kirjas (vt DP pealkiri).
    Põhjendamata on 4-realise "tänavatrassi" planeerimine, sest edasi tuleb Vaksali tn ikka 2-realine. Tuleb planeerida normaalne 2-realine tänav koos kergliiklusteega. Planeeritava tn ulatuses on piisavalt kohti, kuhu saab ühistranspordile "taskuid" planeerida. Põhjendamata on seisukoht, et kergliiklustee peaks olema tänavatest eraldi, vastupidi, kergem on neid planeerida just tänavatega paralleelselt nagu mujal Euroopa linnades.
    Mitte arvestada. Üldplaneeringus on 2+2 koridor reserveeritud kuni ristumiseni Tiksojal Tallinna maanteele suunduva F.R.Kreutzwaldi tn pikendusel.
    Jalakäijate ja jalgratturite liikluslahenduses on aluseks Tartu jalgrattaliikluse arenguskeem.
    Ühistranspordile planeeritakse peatused, mis ei asu sõiduradadel.
    Kergliikluse realiseerimine eraldatuna sõiduteest on liiklusohutuse, jalakäijate ja jagratturite liikluse korraldamise mugavuse seisukohast hea ja asjakohane lahendus. Antud lahendust võimaldab siinjuures realiseerida piisava maareservi.

    Ühtlustada seletuskirja sõnastust vastavalt Teeseaduses linnatänavate kohta kasutatavatele mõistetele.
    4. Võtta ja avalikustada Eesti Raudtee nägemus sadamaraudtee vajalikkusest. Milline on Emajõe laevatee arendajate nägemus äritegevuse, looduskaitse ja turisminduse aspektist kui Ropka sild tuleb või kui ei tule?Arvestatud. Eesti Raudtee nägemus kajastub Tartu linna üldplaneeringus, mis näeb ette sadamaraudtee koridori tänava rajamise. Üldplaneering on kooskõlastatud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt.
    Väike kaar 4 juures on valgusfooriga ristmiku planeerimine põhjendamatu, sest üle raudtee tänavat ei lähe, allapoole Võru tänavale tuleb ummik ja edasi Vaksali tänavale 4-realist tänavat ei saa planeerida ja tegelikult uue planeeringuga polegi planeeritud!
    Väike kaar 4 krundiplaan on planeeringus vale ja seega on uue tänava planeering üldse vale ning tekitab planeeringus ebausaldusväärsust. Seega, võimalik sundvõõrandatav maa on hoopis suurem! Võimalik, et ka teiste kruntide osas on valed andmed. Kas planeering on tehtud aerofotode põhjal?
    Aruandes pole arvestatud raudteest tulenevat müra, vibratsiooni ja saastatust, mis lisanduvad uue tänavatrassi mürale, vibratsioonile ja saastatusele. Lisaks ei ole arvestatud Raudtee tänaval suurenevat liiklust, mis tuleb seoses Aardla tn raudtee ülekäigukoha planeeringuga ja edasi suunatakse osa liiklusest Raudtee tänavale.
    5. Planeerida ja näidata tänava edasine kulg Väike kaarest Riia tänava poole. Ära jätta Väike kaare ja planeeritava tänava valgusfooriga ristmik, sest peamised liiklusvoo ristumised tekivad uuel tänaval hoopis hiljem, Riia tn piirkonnas. Planeerida tänav 2-realine, ära jätta keset tänavat laiendus. Seega ei tekiks Väike kaar 4 krundist tipu õnnetut äralõikamist ja tänava tulekut väikelamule ülilähedale, mis tähendaks elanike väljakolimist liiklusmüra, vibratsiooni ja saastatuse tõttu.
    Mitte arvestada. Tänava edasine kulg on näidatud kehtiva Kastani 183b ja lähiala detailplaneeringuga. Võru ja Väike kaar tänavate ristmik on kavandatud lahendada foorristmikuna. Planeeritava tänava ja Väike kaar tänavate ristmiku foorilahendusena realiseerimine on tingitud liikluse ebaühtlasest voogude jaotusest. Foorreguleeritav ristmik annab võimaluse vähendada ooteaegu ristmikul ja suurendada sujuvat liiklemist. Täpne ristmiku lahendus selgub projekteerimise käigus.

    Näidata korrektselt Väike kaar 4 piir.
    Aleg Kirs/suuline ettepanek1. Planeerida Turu tn 34 krundile juurdepääs Turu tänavaltArvestada. Leida Turu tänavale lähemal paiknev juurdepääsuvõimalus krundile.




Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Seisukoha võtmine Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine " juurde