Tartu Linnavalitsuse linnavarade osakonna (edaspidi nimetatud Tellija) ja AS EVIKO (edaspidi nimetatud Töövõtja) vahel on 15.11.2021 sõlmitud Tartu linnas Ropka tee 25 asuva Tartu Lasteaed Ristikhein rekonstrueerimistööde töövõtuleping nr ET 21/53 (edaspidi Leping).
Ehitustööde lõppemisel esitas Töövõtja Tellijale garantiikirja nr GK-20160523EV-17 (Lisa 1) garantiiaegsete puuduste Töövõtja poolne likvideerimise tagamiseks. Garantiikirja kohaselt garanteerib Pank (AS LHV Pank) Garantiikirjaga Garantiisaaja (Tellija) esimesel nõudmisel Garantiisaajale kuni 131 865 EUR (ükssada kolmkümmend üks tuhat kaheksasada kuuskümmend viis eurot) suuruse summa tasumise juhul, kui Garantiivõtja (AS EVIKO) ei täida Lepingust tulenevat garantiikohustust nõuetekohaselt. Garantiikiri kehtivus on kuni 31.03.2026.
AS EVIKO suhtes algatati pankrotimenetlus ning Tartu Maakohtu 07.11.2023 kohtumäärusega nr 2-23-15718/3 keelati AS Evikol vara käsutamine. Seega ei ole Töövõtja enam võimeline oma lepingulisi kohustusi (sh garantiikohustusi) täitma.
22.11.2023 informeeris hoone kasutaja Tellijat, et Töövõtja poolt hangitud ja paigaldatud laste voodid olid mitmes kohas seina küljest lahti tulnud ja muutunud kasutajale ohtlikuks. Olukorda kontrollimas käinud Tartu linna haldusfirma hinnangul on tegemist ehituspraagiga, kus voodite paigaldamisel oli kasutatud liiga lühikesi tüübleid. Tüübli seina sisse jääv osa oli selgelt liiga väike. Seetõttu on vajalik kõikide voodite korrektne kinnitamine nõuetekohaste vahenditega. Tegemist on garantiiperioodil ilmnenud puudusega.
Nimetatud tööde teostamiseks on teinud meile hinnapakkumise (Lisa 2) nr M271123 haldusettevõte summas 1043,10 eurot. Kuna tegemist on äärmiselt kiiret sekkumist nõudva olukorraga, on Tellija andnud nõusoleku tööde viivitamatuks teostamiseks.
Palume teostada garantiikirja nr GK-20160523EV-17 alusel ülekanne summas 1043,10 eurot Garantiisaaja (Tartu Linnavalitsuse) arvelduskontole nr EE241010102030232008 SEB, Viitenr 60109212000001 14 päeva jooksul.