Tartu Lasteaed Ristikhein rekonstrueerimise kasutusloa valmidusest
1. Tartu Linnavalitsus linnavarade osakond, mida esindab linnavarade osakonna juhataja Kunnar Jürgenson (edaspidi tellija) registrikood 75006546 ja AS EVIKO registrikood 10321432, mida esindab juhatuse liige Kaimo Sepp (edaspidi töövõtja) vahel on sõlmitud 15. novembril 2021 ehituse töövõtuleping ET 21/53 (edaspidi leping) Tartus Lasteaed Ristikhein ehitustööde teostamiseks.
2. Lepingu esemeks on riigihanke, viitenumber 240743, hankedokumentides kirjeldatud Tartu Lasteaed Ristikhein (edaspidi ehitis) ehitustööd koos kõigi tööde teostamiseks vajalike täiendavate projekteerimistöödega, ekspertiisidega, materjalide, ehitustööde ja – konstruktsioonide ning ehituse käigus paigaldatavate seadmete ja asjade hangetega kuni ehitise täieliku valmimiseni, mis võimaldab ehitist pärast tellijale üleandmist sihipäraselt kasutada, kogu ehitise kohta tellija poolt kooskõlastatud vormis ehitise ülevaatuse akti või muu ehitise kasutusloa valmidust tõendava dokumendi allkirjastamiseni pädevate organite poolt ning tööde vastuvõtmiseni tellija poolt (edaspidi ehitustööd).
3. 31.08.2022 sõlmiti lepingule lisa 5, mille kohaselt lepiti kokku järgmiste lepingu punktide muutmises:
1.4.3 "lepingu eseme üleandmise kuupäev on 28.02.2023";
1.4.4. alapunkt 3 "Tööd on valmis kasutusloa taotlemiseks 31.01.2023";
1.4.4. alapunkt 4 "Kasutusluba on väljastatud 28.02.2023";
1.4.4. alapunkt 5 "Lõplik kasutusvalmidus on saavutatud, hoone on sisustatud 28.02.2023".
1.5.1. Ehitustööde üldmaksumus koos käibemaksuga on 4 395 500 eurot.
4. Töövõtja on kohustatud esitama ehitustööd vastuvõtmiseks ja kasutusloa taotlemiseks 31.01.2023.
Lepingu p 1.4.4. alapunkti 3 kohaselt tähendab, et tööd on valmis vastuvõtmiseks ja kasutusloa taotlemiseks kui: objekt on koristatud, mõõdistused ja häälestused on tehtud, kasutusloa väljastamiseks vajalik dokumentatsioon on koostatud ja esitatud tellijale ning EHR-i kaudu KOV-le, vastavad ametkonnad on tööd üle vaadanud ja heaks kiitnud, KOV-ile on esitatud taotlus kasutusloa saamiseks, täitedokumentatsioon, sh hooldusjuhendid, kasutusjuhendid, tööjoonised, mõõdistused jm dokumendid on valmis ning esitatud tellijale, tellijal on võimalik alustada tööde vastuvõtmist.
5. 31.01.2023 ei olnud töövõtja tellijat teavitanud kasutusloa valmidusest ja soovist töid üle anda. 01.02.2023 toimus hoone korraline ülevaatus, kus osalesid töövõtja, tellija, omanikujärelevalve ning kasutaja esindajad, et tuvastada missuguses järgus on ehitustööd.
Tuvastati, et tööd ei ole valmis vastuvõtmiseks ja kasutusloa taotlemiseks, ehitustööd ei ole lõpetatud (vt lisa 1), objekt ei ole täies mahus koristatud, mõõdistused ja häälestused ei ole täies mahus tehtud (näiteks puuduvad ventilatsiooni õhuhulkade ja valgustugevuse mõõdistused). Kuigi töövõtja edastas tellijale osaliselt dokumentatsiooni 31.01.2023 ning samuti esitati dokumentatsioon osaliselt EHR-i, oli esitatud dokumentatsioon puudulik, näiteks automaatika kaustas puuduvad teostusjoonised ja kasutus-hooldusjuhised, elektritööde osas puuduvad mõõdistused ja paigaldise nõuetekohasuse tunnistus, puudub ehitusjärgne topograafiline mõõdistus jne, vastavad ametkonnad ei ole tööd üle vaadanud ja heaks kiitnud.
Eeltoodu alusel ei ole KOV-ile ja tellijale esitatud tähtaegselt kasutusloa väljastamiseks vajalikku dokumentatsiooni, täitedokumentatsioon, sh hooldusjuhendid, kasutusjuhendid, tööjoonised, mõõdistused jm dokumendid on puudulikud. Tellijal ei ole võimalik alustada 01.02.2023 tööde vastuvõtmist.
Seega ei ole töövõtja täitnud lepingut tähtaegselt kuna tööd ei ole valmis kasutusloa taotlemiseks 31.01.2023 seisuga. Töövõtja on rikkunud lepingu punkti 1.4.4. alapunkti 3.
Käesolevaga teatame, et vastavalt lepingu punktile 9.1.4. rakendame töövõtja suhtes leppetrahvi alates 01.02.2023 kuni lepingu kohase täitmiseni 500 (viissada) eurot päevas iga ületatud kalendripäeva eest lepingu punkti 1.4.4. alapunkti 3 rikkumise eest.
Palume tagada lõplik kasutusvalmidus ja täita lepingujärgsed kohustused viivitamatult.