Ehituse töövõtulepingu nr ET 21/53 leppetrahvi rakendamise kavatsuse teade
1. Tartu Linnavalitsus linnavarade osakond, mida esindab linnavarade osakonna juhataja Kunnar Jürgenson (edaspidi tellija) registrikood 75006546 ja AS EVIKO registrikood 10321432, mida esindab juhatuse liige Kaimo Sepp (edaspidi töövõtja) vahel on sõlmitud 15. novembril 2021 ehituse töövõtuleping ET 21/53 (edaspidi leping) Tartus Lasteaed Ristikhein ehitustööde teostamiseks.
2. Lepingu esemeks on riigihanke, viitenumber 240743, hankedokumentides kirjeldatud Tartu Lasteaed Ristikhein (edaspidi ehitis) ehitustööd koos kõigi tööde teostamiseks vajalike täiendavate projekteerimistöödega, ekspertiisidega, materjalide, ehitustööde ja – konstruktsioonide ning ehituse käigus paigaldatavate seadmete ja asjade hangetega kuni ehitise täieliku valmimiseni, mis võimaldab ehitist pärast tellijale üleandmist sihipäraselt kasutada, kogu ehitise kohta tellija poolt kooskõlastatud vormis ehitise ülevaatuse akti või muu ehitise kasutusloa valmidust tõendava dokumendi allkirjastamiseni pädevate organite poolt ning tööde vastuvõtmiseni tellija poolt (edaspidi ehitustööd).
3. 31.08.2022 sõlmiti lepingule lisa 5, mille kohaselt lepiti kokku järgmiste lepingu punktide muutmises:
1.4.3 "lepingu eseme üleandmise kuupäev on 28.02.2023";
1.4.4. alapunkt 3 "Tööd on valmis kasutusloa taotlemiseks 31.01.2023";
1.4.4. alapunkt 4 "Kasutusluba on väljastatud 28.02.2023";
1.4.4. alapunkt 5 "Lõplik kasutusvalmidus on saavutatud, hoone on sisustatud 28.02.2023".
1.5.1. Ehitustööde üldmaksumus koos käibemaksuga on 4 395 500 eurot.
4. Töövõtja on kohustatud esitama ehitustööd vastuvõtmiseks ja kasutusloa taotlemiseks 31.01.2023.
Lepingu p 1.4.4. alapunkti 3 kohaselt tähendab, et tööd on valmis vastuvõtmiseks ja kasutusloa taotlemiseks kui: objekt on koristatud, mõõdistused ja häälestused on tehtud, kasutusloa väljastamiseks vajalik dokumentatsioon on koostatud ja esitatud tellijale ning EHR-i kaudu KOV-le, vastavad ametkonnad on tööd üle vaadanud ja heaks kiitnud, KOV-ile on esitatud taotlus kasutusloa saamiseks, täitedokumentatsioon, sh hooldusjuhendid, kasutusjuhendid, tööjoonised, mõõdistused jm dokumendid on valmis ning esitatud tellijale, tellijal on võimalik alustada tööde vastuvõtmist.
Tänaseks, kui eelnimetatud tähtpäevani on jäänud neli tööpäeva, ei ole töövõtja ei tellijale ega EHR-i kaudu ka KOV-le esitanud kasutusloa väljastamiseks vajalikku dokumentatsiooni Tellijale ei ole teada, et vastavad ametkonnad oleksid tööd üle vaadanud ja heaks kiitnud, KOV-ile ei ole esitatud taotlust kasutusloa saamiseks, tellijale ei ole esitatud täitedokumentatsiooni, sh hooldusjuhendeid, kasutusjuhendeid, tööjooniseid, mõõdistusi jm dokumente. Samuti ei ole tellijale teada, et töövõtja oleks teostanud mõõdistused ja häälestused.
Eelnimetatud tegevused peavad olema teostatud hiljemalt 31.01.2023.
Juhindudes lepingu punktist 2.19 on töövõtja kohustatud ehitustööde graafikus püsimiseks suunama objektile täiendavalt tööjõudu, mehhanisme või organiseerima töö vahetustega või ületunnitööna ilma täiendava kompenseerimiseta tellija poolt, kui tellija fikseerib mahajäämuse või viivituse lepingu alusel teostatavate tööde teostamisel võrreldes töövõtja poolt koostatud ja tellija poolt kinnitatud tööde teostamise graafikuga
5. Tellijal on õigus nõuda töövõtjalt lepingu punktis 1.4.4. toodud etappide nr 1-3 tähtaegade ületamise eest leppetrahvi 500 (viissada) eurot päevas ja ehitustööde, samuti kokkulepitud vaegtööde täitmise lõpptähtaja ületamise eest leppetrahvi 0,1% ehitustööde üldmaksumusest päevas (punkt 9.1.4.).
Käesolevaga teatame, et vastavalt lepingu punktile 9.1.4. rakendame töövõtja suhtes leppetrahvi alates 01.02.2023 kuni lepingu kohase täitmiseni 500 (viissada) eurot päevas iga ületatud kalendripäeva eest Lepingu p 1.4.4. alapunktis 3 loetletud tööde osas.
6. Tuginedes objektil valitsevale olukorrale, on tellija hinnangul mahajäämus ka lõpptähtpäeva silmas pidades.
Juhul kui töövõtja ei anna lepingu eset üle ning lõplik kasutusvalmidus ei ole saavutatud ning hoone sisustatud 28.02.2023 kavatseme vastavalt lepingu punktile 9.1.4. esitada töövõtjale leppetrahvi nõude lepingu kohustuste täitmata jätmise eest, rakendades leppetrahvi alates 01.03.2023 kuni lepingu kohase täitmiseni 0,1% ehitustööde üldmaksumusest päevas iga tähtaega ületanud kalendripäeva eest.
Palume tagada lepingu täitmine lepingus sätestatud tähtpäevadeks.
7. Tellija ja omanikujärelevalve on tuvastanud ka mõned mitteprojektijärgselt valmis ehitatud lahendused, mis ei ole kooskõlastatud omanikujärelevalve ja tellijaga. Nimetatud asjaoludele on viidatud mitmes ehitustööde protokollis, kuid töövõtja ei ole esitanud tänaseni informatsiooni asjaolude ja põhjuste kohta, miks töövõtja ei ole ehitanud projekti kohaselt. Kui töövõtja nimetatud põhjendusi, selgitusi ja muud asjakohast informatsiooni (sh mõju maksumusele) tähtaegselt ei esita, teatame, et vastavalt lepingu punktile 9.1.5 kavatsema töövõtjale esitada leppetrahvi nõude 0,2 % ehitustööde üldmaksumusest.