![]() Kobras OÜ | ![]() | ![]() Teie 11.03.2024 Meie 17.04.2024 nr 9-3.2/DP-23-010 |
1. Ehitusõigus
- Detailplaneeringu koostamise algatamise taotluses sooviti Puidu tn 5 krundile rajada stock-office tüüpi tootmis- ja ärihooned. Stock-office tüüpi hooned on multifunktsionaalsed hooned, kus ühes hoones on koos nii ladu kui toomine, kui ka esinduspinnad/kauplused ja bürood.
Esitatud planeeringu joonisel on hoonestusala määratud üle kogu krundi ja lubatud rajada 10 hoonet, millest joonisel on kujutatud vaid 5. Puudub lahenduse põhjendus ja analüüs, miks on jõutud sellise lahenduseni ja kuidas mahub kõik kavandatav krundile ning mis hoonetega on tegemist. Planeeritud hoonestusala ja tänavaäärse krundipiiri vahele on kavandatud haljastus, mis krundile ära ei mahu st ulatub osaliselt linna maale. Tänavajoonele kavandatava hoonestus ei asu ühel joonel sh on eesolev haljasriba kiilu kujuline. Mitte ühtegi hoonesse ei pääse jalakäija otse tänavalt.
Planeeringu lahendus peab olema loogiline ja põhjendatud. Illustreerida tuleb maksimaalne võimalik ehitusõigus, paigutada hooned Puidu tänava ääres ühele sirgele joonele, jätta haljastusele piisavalt ruumi jne.
- Planeeringuga tuleb määrata hoonete suurim lubatud absoluutne kõrgus. Suhtelist kõrgus ja korruselisust mitte planeeringuga kehtestada. Hoonete lubatud kõrgus määrata vastavalt lähiala analüüsile. Lähipiirkonnas on hoonete kõrgused 7-12 m.
2. Lähtuda lähteseisukohtades toodud krundi kasutamise otstarvete osakaalust ning täpsustada krundi kasutamise otstarbeid tuues välja võimalikult täpne kasutus nt teenindus- ja toitlustushoone maa, kontorihoone maa. Katastriüksuse sihtotstarbeid planeeringuga ei määrata.
3. Liikluskorraldus
- Kogu ala liikluskorraldusel puudub analüüs ja lahendusele tuginev põhjendus.
- Planeeringulahenduses tuleb käsitleda põhjalikumalt kergliiklejate juurdepääsu alale ning liiklemist planeeringualal. Seada tingimused turvaliste ja mugavate liikumisteede tagamiseks, sh kui on kavas ka büroo- või kaubanduspinnad, tuleb kavandada jalakäijatele mugavad juurdepääsud alale ja hoonesse sh otse tänavalt.
- Planeeringuga kavandatakse tootmis- ja laomaa-ala, analüüsis leitakse, et sadulveokite ja kaubaautode liikluskoormus kasvab. Põhijoonise eskiisi koostamisel on arvestatud ainult sõiduautode manööverdamise ja parkimisega. Lahenduse koostamisel näidata ka sadulveokite, kaubaautode ja järelkärudega sõidukitele liikumistrajektoorid, parkimiskohad ning manööverdusalad.
- Lahenduse koostamisel arvestada kehtivate detailplaneeringutega sh asjaolu, et naaberkrundil kehtiva detailplaneeringu kohaselt on hoonestusala määratud täpselt krundipiirile. Nt tuleb koostamisel olevas detailplaneeringus sissesõidutee kavandamisel tagada vajalik ruum, st kui naaberkrundil olev hoone asub krundipiiril on laiade veoste ligipääsuks vajalik tagada piisav ruumivajadus, nt sissesõidutee nihutada naaberkrundist eemale.
- Planeeringukohaselt kavandatakse parkimiskohti rohkem kui standard ette näeb, sh on see vastuolus liikumisviiside analüüsi tulemustega. Kirjutate, et sõiduautod ei põhjusta olulist liikluskoormuse kasvu. Parkimisvajadus on tõenäoliselt väiksem kui standard ette näeb. Sama on jalgratta parkimiskohtadega. Planeeringulahendus ja analüüs peavad omavahel kokku minema.
Mitte kavandada ülenormatiivset parkimist.
- Üldplaneeringu kohaselt on Puidu tänavale kavandatud jalgrattateede tugivõrk. Tulenevalt eeltoodust ning lähtudes kavandatavast lahendusest, planeerida tänavamaale 4 m laiune jalg- ja jalgrattatee so mõlemad teed lahendada samas ruumis. Kuvada bussipeatuste ühendamiseks ülekäigurada. Jalg- ja jalgrattatee täpne lahendus antakse edasise projekteerimise käigus.
- Algatamisel on sätestatud, et planeeringu elluviimisel tuleb rajada Puidu tn 5 krundi ulatuses Puidu tänav T1 krundile kõnnitee, mis on ühendatud bussipeatuste ja Klaasi tänava kõnniteega. Tulenevalt asjaolust, et kõrvuti asetseva jalg- ja jalgrattatee puhul on tegemist ühe konstruktsiooniga, on planeeringu elluviimise eelduseks 4m laiuse tee väljaehitamine Puidu tn 5 krundi ulatuses. Täiendada vastavalt eeltoodule elluviimise peatükki.
- Lisada seletuskirja üldplaneeringu tingimused: Välijalgrattaparklad tuleb rajada hoone sissepääsude lähedusse, raamist lukustamise võimalusega ning soovitavalt varju alla. Jalgrattaparklate kavandamisel tuleb lähtuda Tartu linna jalgrattaparklate tüüptingimustest ning kehtivast standardist (hetkel EVS 843:2016 „Linnatänavad“).
4. Haljastus
- Haljastuse peatükis sätestada konkreetselt kui palju kõrghaljastust planeeringuga kavandatakse ja tuleb rajada, mitte rääkida üldplaneeringust planeeringu ettepaneku peatükkide all. Seletuskirjas jääb selgusetuks, kas planeeringuga kavandatakse 16,9% krundist kõrghaljastada (ehk siis rohkem kui üldplaneeringu tingimustes?) või on tegemist illustratiivse lahendusega ja seetõttu on tegemist eksliku pildiga rohelisest keskkonnast?
- Puidu tänava äärde on osaliselt tänavamaale kavandatud kõrghaljastus. Krundi kõrghaljastuse hulka loetakse krundil olev kõrghaljastus, st kavandatav kõrghaljastus peab ära mahtuma Puidu tn 5 krundi sisse.
- Sätestada seletuskirjas selgelt, et avaparklad tuleb liigendada kõrghaljastusega, kus 20 parkimiskoha kohta on vähemalt üks puu.
- Kas kõrghaljastatud alade kavandamisel on arvestatud standardi nõuetega kasvutingimuste tagamise osas? Sätestada, et vastavalt EVS 843:2016 võib haljasribale, mis on kitsam kui 3 m, või kõvakattega alale, istutada puu vaid siis, kui kasvupinnase mahtu suurendatakse kõvakatte alla rajatava tugipinnasega või teisel viisil. Vastavalt standardile ei ole soovituslik ehitisele lähemale kui 5 m istutada keskmise ja suurekasvulisi puid, v.a kui on kasutatud spetsiaalseid insenertehnilisi võtteid (Puittaimed haljastuses, osa 3).
- Kavandatud puhkeala mõõtmed on sellise suure kompleksi töötajatele kasutuseks väga nigelad (10 hoonet vs üks väike puhkeala). Kavandada avaram(ad) puhkeala(d) arvestades kavandatavat hoonete mahtu. Seada tingimused puhkeala (de) rajamiseks.
- Planeeringulahenduses tuleb leida lahendused, mis võimaldavad vähendada vett mitteläbilaskvate sillutiste pinda ja leevendada kuumasaarte tekkimise ohtu.
Sätestada planeeringus, et kui krundile kavandatakse või rekonstrueeritakse ulatuslikku kõvakattega laoplatsi/teenindusõue, peab halveneva mikrokliima kompenseerimiseks, sh soojussaarte tekkimise riski maandamiseks rajama eraldushaljastuse põõsaste või kõrghaljastusega. Võimaluse korral tuleb suuremad laoplatsid liigendada ja vähem kasutatavad alad katta vett läbilaskvate pinnakattematerjalidega. Leida vastavad lahendused.
- Sademeveelahenduse planeerimisel kaaluda geoloogilist olukorda arvestades selle immutamise võimalikkust. Sajuveelahenduste planeerimisel eelistada kõrghaljastuse kastmist, viibekraave ja nõvasid enne vihma- ja sulavee sajuveetorustikku suunamist.
5. Tehnovõrgud
- Planeeringuala tehnovõrkudega liitumiseks võtta tehnilised tingimused vastavalt planeeritavatele tarbijavõimsustele.
- Planeeringu põhilahenduse koostamisel käsitleda taastuvate energiaallikate kasutamise võimalusi.
- Selgitada välja, kas alajaam on säilitatav, ümbertõstetav või likvideeritav, sest sellest sõltub planeeringu lahendus.
6. Lisaks:
- Näidata lumeladustamise alad krundil. Planeeringuga kavandatakse üsna suures mahus kõvakattega alasid- kuhu lumi lükatakse?
- Põhijoonisele mitte dubleerida planeeritud maakasutuse märkimist, piisab kui on ehitusõiguse tabelis olemas. Lisada joonisele juurde mõõtkette (haljasribad, kõnniteed, hoonestusalad jne).
- Seletuskiri esitada vertikaalpaigutusega A4 formaadis. Seletuskirjas ei ole nähtavad sinna lisatud skeemid ega fotod.
- Üldplaneeringu tingimuste ülevaate kohta moodustada eraldi peatükk. Praegu on tingimused toodud nii ptk-s 1 kui ka 2.2.
- Mõjuala joonisele kanda kõikide planeeringute hoonestusalad, mitte valikuliselt. Hoonestusala on määratud ka Ravila tn 63, 63a ja 63b kruntidele. Märkida juurde ka, mis planeeringutega on tegu. Arvestada esitatuga planeeringulahenduse välja töötamisel.
- Planeeringu ruumiline illustratsioon peab täiendama esitatud planeeringulahendust ja visualiseerima planeeritud ehitusmahtude sobivust antud keskkonda. Vaated tuleb anda ka jalakäija vaate kõrguselt, mitte ainult linnulennult.
Esitada planeeringu vastuvõtmise ajaks vastavalt planeeringu vormistamisele ja ülesehitusele esitatavate nõuete määrusele planeeringu jooniste digitaalsed kihid koos tärkandmetega.
![]() Lugupidamisega Janne Schasmin 736 1261 Janne.Schasmin@tartu.ee | ![]() |