![]() Kobras OÜ | ![]() | ![]() Teie 03.10.2024 Meie 17.10.2024 nr 9-3.2/DP-23-010 |
1. Planeeringuga tuleb määrata hoonete suurim lubatud absoluutne kõrgus ja kajastada see ehitusõiguse tabelis. Suhtelist kõrgus arhitektuuritingimustes mitte sätestada.
2. Lähtuda lähteseisukohtades toodud krundi kasutamise otstarvete osakaalust ning täpsustada krundi kasutamise otstarbeid tuues välja võimalikult täpne kasutus, nt teenindus- ja toitlustushoone maa, kontorihoone maa. Katastriüksuse sihtotstarbeid planeeringuga ei määrata. Üldplaneeringuga on tootmishoone maa-alal lubatud toetav otstarve kuni 15% (teenindus- ja toitlustushoone, kontorihoone, tankla maa-ala), asumi arhitektuuritingimustes on täpsustatud, et toetav otstarve võib olla kuni 20% ulatuses.
3. Detailplaneeringu koostamise algatamise taotluses sooviti Puidu tn 5 krundile rajada stock-office tüüpi tootmis- ja ärihooned. Stock-office tüüpi hooned on multifunktsionaalsed hooned, kus ühes hoones on koos nii ladu kui toomine, kui ka kauplused ja bürood. Miks seda ei kasutada lahenduse analüüsis/kirjelduses?
4. Haljastus
- Haljastuse peatükis sätestada, et planeeringuga kavandatakse 10% krundist kõrghaljastada. Mitte viidata üldplaneeringule.
- Lisada seletuskirja, et vastavalt standardile ei ole soovituslik ehitisele lähemale kui 5 m istutada keskmise ja suurekasvulisi puid, v.a kui on kasutatud spetsiaalseid insenertehnilisi võtteid (Puittaimed haljastuses, osa 3). Mitte sätestada planeeringus, et kasutada tuleb kitsavõralisi või püramiidjaid vorme, sest sellised puud ei paku varju ja ei aita kaasa soojussaarte vähendamisele, mida taoliste suurte laoplatside puhul just vaja on.
5. Parkimine
- Kui eelmisel korral esitatud lahenduses oli kavandatud parkimiskohti rohkem kui standard ette näeb, siis seekord on kavandatud parkimiskohti vähem kui standardis. Miks? Tartu linna parkimiskohtade vajaduse uuringu alusel ei ole standardi vähendamine antud asukohas võimalik.
- Lisaks on põhijoonisel joonistatud parkimiskohti rohkem kui tabelis planeeritud (184 kohta).
- Täpsustada, mille alusel on määratud veoauto parkimiskohtade arv.
- Parkimiskohtade arvutamisel tuleb arvestada maksimaalse parkimise vajadusega st aluseks tuleb võtta maksimaalne ehitusõigus ja kasutusotstarbed sh arvestada kuni 20% toetava otstarbega.
- Liiklusanalüüsis öeldakse, et planeeringu elluviimisel suureneb sõiduautodest põhjustatud liikluskoormus hinnanguliselt poole võrra, samas ei ole välja toodud kui palju sõidukeid täna seal liikleb. Planeeringu analüüs ja -lahendus peavad omavahel kokku minema.
6. Sätestada ka seletuskirjas liikluskorralduse peatükis, et tagada tuleb turvalised ja mugavad liikumisteed jalakäijale, sh kui on kavas büroo- või kaubanduspinnad, tuleb kavandada jalakäijatele mugavad juurdepääsud alale ja hoonesse, sh otse tänavalt.
7. Tehnovõrgud:
- Edastada linnale tehnovõrgu valdajate esitatud tehnilised tingimused.
- Korrigeerida seletuskirja peatükis 3.7. Tehnovõrkude ja -rajatiste asukohad sissejuhatavat teksti vastavalt tegelikult planeeringus kajastatud lahendusele.
- Tuua seletuskirjas välja, et Puidu tn 5 kinnistu asub vastavalt Tartu linna üldplaneeringule kaugkütte piirkonnas.
- Kaugküttetorustik on planeeritud elektri maakaabli ja gaasitorustiku vahele. See asukohavalik on ebatraditsionaalne. Kaugküttetorustik planeerida sõidutee koridori.
- Seletuskirja gaasivarustuse osas määratleda gaasi kasutamise otstarve kinnistutel vastavalt üldplaneeringus fikseeritule. Selgitada, milleks gaasi kasutatakse.
- Vee-, olmekanalisatsiooni- ja sademeveetorustikud planeerida vahedega, mitte nii ühte kohta kokku.
- Tuua seletuskirjas välja uue alajaamaga seotud tegevused (ühenduste tagamine naaberkinnistutele, ümberehitamisega seotud kulutuste kandmine jms). Uued ühendused peab tagama planeeringust huvitatud isik planeeringu realiseerimise eeldusena.
- Korrigeerida sademevee tingmärki. Praegu kasutatud 'Ks' on kanalisatsiooni survetorustiku tähistus. Korrektne on kasutada tähist 'SK'.
- Seletuskirjas kajastada taastuvate energialiikide planeeritud kasutamist.
- Elektri kaabelliinid planeerida ühises koridoris, vältida kahe erineva liinikoridoriga lahendust.
- Puidu tn 5 krundil asuvaid valgusteid mitte siduda linna maal asetseva jalgtee valgustamiseks planeeritavate võimalike valgustuse liinidega, vaid luua ühendused kinnistu omaniku elektrivõrgust.
- Täpsustada, kas Puidu tänava olemasolev välisvalgustus on kavandatud asendada uute mastidega. Tagada tuleb nõuetekohane tänavavalgustus.
- Vastavalt Veeseaduse §129 lg 1 tuleb sademevee käitlemisel eelistada lahendusi, mis võimaldavad sademeveest vabaneda selle tekkekohas. Kas immutamine on geoloogiliselt võimalik? Kuidas ja mille jaoks kasutatakse looduslähedasi lahendusi (vett läbilaskvad pinnad, viibealad, mahutid)? Kuidas toimivad kõrghaljastatud alad parklas viibealadena? Kas puud istutatakse nö kaussi? Puude kasvamiseks tuleb tagada liigile omased kasvutingimused (pinnas, ruumivajadus, valgus jm).- Analüüsida kõvakattepindade suhet vett läbilaskvate pindade suhtesse, nt kaaluda võimalusel vett läbilaskva katendi kasutamist suuremal alal.
8. Seletuskirja peatükk 3.11 koostada vastavalt standardile EVS 809-1:2002 „Kuritegevuse ennetamine, linnaplaneerimine ja arhitektuur“.
9. Joonised:
- Kasutada läbivalt materjalides 'kergliiklustee' asemel 'jalg- ja jalgrattatee'.
- Põhijoonisel mitte dubleerida planeeritud maakasutuse märkimist (see kast põhijoonisel, kus on kirjas POS ja T/Ä). Märkida krundi sihtotstarve ainult ehitusõiguse tabelisse.
- Siduda hoonestusala ka raudtee poolsest küljest krundipiiridega.
- Põhijoonisel ei ole vett läbilaskva pinna peal näha jalgrattahoidja leppemärki.
- Seoste joonisel näidata kavandatud jalg- ja jalgrattatee ja selle perspektiivne ühendus Ravila tänava äärse kõnniteega ning üldplaneeringuga kavandatud perspektiivne rongipeatus.
10. Lisaks:
- Detailplaneeringu materjale mitte esitada failidena, mis on kaitstud (write protected). Sellistel failidel ei tööta otsing ega kopeerimine ning see muudab nende failide läbi töötamise kui ka hilisema kasutamise väga ebamugavaks.
- Esitada planeeringu ruumiline illustratsioon, mis täiendab esitatud planeeringulahendust ja visualiseerib planeeritud ehitusmahtude sobivust antud keskkonda. Vaated tuleb anda ka jalakäija vaate kõrguselt, mitte ainult linnulennult.
- Esitada planeeringulahenduse CAD fail, kus on peal kõik põhilahenduse kihid.
- Esitada planeeringu vastuvõtmise ajaks vastavalt planeeringu vormistamisele ja ülesehitusele esitatavate nõuete määrusele planeeringu jooniste digitaalsed kihid koos tärkandmetega.
![]() Lugupidamisega Janne Schasmin 736 1261 Janne.Schasmin@tartu.ee | ![]() |