Saabunud kiri:
Mõisavahe tn 21 krundi omanikud on asunud detailplaneeringu koostamisele. Esimese etapina on valminud arhitektuuribüroo Arhitekt 11 arhitektuurne analüüs ja ettepanek, milline võiks olla hoonestuse, parkimise ja haljasalade põhimõtteline paigutus krundil.
Palume anda põhimõtteline hinnang, kas selline paigutus on vastuvõetav ning millistele asjaoludele peaksime rohkem tähelepanu pöörama!
Arhitekt 11 koostatud arhitektuurne analüüs ja ettepanek on lisatud AB Artes Terræ Tartu.ee/pilv kausta nimega Mõisavahe 21.
Tervitades
Mart Hiob
E_Mõisavahe21_21122021_v03.pdf
___________________________________________________
-LINNA POOLT ALGATAMISEL SÄTESTATU:
Planeeringu algatamise otsus:
väljavõte:
- Arvestada tuleb otstarbeka, mõistliku ja säästliku maakasutuse põhimõtet st, et asustuse planeerimisel peab tasakaalustatult käsitlema ehitatud keskkonda ja rohealasid, arvestades olemasolevat keskkonda ning asukohast tulenevaid asjaolusid.
-Planeering tuleb koostada arvestades Tartu linna üldplaneeringut, Kalda tee, Mõisavahe tänava ja kahe jalakäijate kiire vahelise korterelamumaa juhtfunktsiooniga ala osas väljakujunenud ehituslaadi, hoonestuse tihedust ja hoonete vahelist ala.
- kruntide suurim lubatud ehitisealune pind, hoonete suurim lubatud arv ja hoonete lubatud maksimaalne kõrgus tuleb määrata planeeringuga arvestades Kalda tee, Mõisavahe tänava ja kahe jalakäijate kiire vahelise korterelamumaa juhtfunktsiooniga ala funktsionaalsete ja linnaehituslike seoste analüüsi koostamise ja saadud tulemustega arvestamise vajadusega ning üldplaneeringu kohane haljastuse ja parkimise lahendamise vajadus krundil.
-Krundile peab olema tagatud otsene juurdepääs avalikult tänavalt.
- Uushoonestuse mahu ja asukoha kavandamisel tuleb arvestada naabruses olevate korterelamute paiknemisega, privaatsuse, vaate ja valguse tagamise vajadusega. Eelnevat arvestades kavandada hoonemahud kergliikluskiire ja/või Mõisavahe tänava poolsesse serva. Muuhulgas tuleb arvestada, et vastavalt Tartu linna üldplaneeringus sätestatud üldistele maa-alade kasutamis- ja ehitustingimustele, tuleb ehitise (v.a maa-aluse tehnorajatise) projekteerimisel ja ehitamisel jätta selle minimaalseks kauguseks naaberkrundi piirist vähemalt pool ehitise piiripoolse osa kõrgusest, kui naaberkruntide omanikud ei lepi kokku teisiti ja selle kokkuleppega on nõustunud tuleohutuse järelevalveasutus. - Suurim lubatud korruselisus on kuni 5. Hoone mahus on vaja lahendada abiruumid jalgrataste, lapsekärude, kelkude jms hoidmiseks
-Mõisavahe tn 21 krundi detailplaneeringuga määratava ehitusõiguse realiseerimise eelselt parima lahenduse leidmiseks ja arhitektuurse terviklahenduse tagamiseks tuleb läbi viia vähemalt kolme kutsutud osalejaga arhitektuurivõistlus.Mõisavahe tn 21 krundile kavandatavate soovide osas on arhitektuurivõistluse korraldamise nõue põhjendatud tulenevalt eesmärgist leida alale parim võimalik linnaehituslik lahendus ning atraktiivne ja meeldiv elukeskkond.
Juhul kui planeeringu koostamisel jõutakse tulemuseni, so alale kuni kolme hoone planeerimine, planeeritud ehitusõigus järgib piirkonna väljakujunenud hoonestuslaadi, hoonete tihedust ja hoonete mahtu (ehitisealust pinda ja kõrgust), arvestatud on Tartu linna üldplaneeringus ja käesolevas otsuses sätestatud tingimustega – on planeeringu koostamise käigus võimalik kaaluda arhitektuurivõistluse korraldamise nõudest loobumist.
- Krundi haljastatav ala peab olema suurem kui kõvakattega ala. Olemasolevat kõrghaljastust tuleb maksimaalselt säilitada. Krundile tuleb kavandada laste mänguväljak.
- Autode ja jalgrataste parkimine tuleb lahendada krundisiseselt vastavalt standardile EVS 843:2016 "Linnatänavad", muuhulgas tuleb arvestada parkla kaugusega naaberkruntidel asuvatest hoonetest ja vajadusega parkla liigendada haljastusega. Planeeringu koostamisel tuleb analüüsida kavandatava hoonestusmahuga kaasnevat liikluskoormust ja meetmeid liiklejate ohutuse tagamiseks. Vajadusel fikseerida lahendused, mida peab projekteerimisel arvestama. Arvestada tuleb nii ala kõrval kulgeva kergliikluskiire kui ka Mõisavahe tänava kergliikluse põhivõrgu kulgemisega.