Saabunud kiri: Tere, Teen OÜ Sport juhatuse liikme ja mitme garaažikrundi omanikuna Tartu Linna üldplaneeringusse järgmised ettepanekud: 1. Üldplaneeringu mustand näeb garaaži kruntidele ette võimaluse teha lühiajalise majutuse võimalusega mikromaju. Leian, et selline kitsendus ei ole hea, kuna näiteks Lubja tänava garaažikruntide omanikest on inimestel väga erinevad soovid oma kruntide arendamiseks. Näiteks: 1. Ehitada mirkomaja ja tulla sinna ise elama. 2. Ehitada mikromaja ja teha sinna barista töökoda. 3. Ehitada mikromaja ja teha sinna kunstigalerii. 4. Ehitada garaaž kõrgemaks ja teha sinna paadilaenutus. 5. Ehitada mikromaja ning teha sinna vegan tänavatoidu kiosk. 6. Ehitada mikromaja ning elada seal mõnusat kommuuni elu. Seetõttu palun kirjeldada lubatud tegevusi pigem järgmiselt: Garaažikooperatiivides on lubatud humaansed tegevused ja eluviisid, mis ei riku naaberkruntide ehitusõigust ja säilitavad ligipääsu kõikidele kruntidele. Samuti teen ettepaneku eemaldada üldplaneeringust järgmine lause: planeeringualale jäävate garaažide puhul soositakse nende aktiivsemat kasutuselevõttu igapäevase parkimisvajaduse rahuldamiseks. Lahendus igas asukohas sõltub kohapealsetest tingimustest. Garaažialad vabaplaneeringuga aladel või nendega funktsionaalselt seotud naaberaladel võib soovi korral muuta avaparklateks. Garaažide likvideerimisel vabaplaneeringuga aladel või nendega funktsionaalselt seotud garaažialadel säilitatakse enamasti parkimisfunktsioon. Kui olemasolevate garaažide juures tehakse renoveerimistöid, arvestatakse materjalide ja värvitoonide puhul piirkonnas valdavaks kujunenud lahendusi; Inimesed ei kasuta garaažikrunte enam sihtotstarbeliselt. Aeg on võtta ette muudatused ja töötada edasi garaažikruntide tuleviku temaatikaga muutuva maailma ja isesõitvate autode kontekstis, kasutades selleks muude võimaluste seas ka Tartu Kultuuripealinna vedurit. Sellise lause kirjutamine üldplaneeringusse oleks lühinägelik, lagunenud ja sisse vajunud garaažide katused räägivad iseenda eest. Juhul, kui linnal on selle ettepanekuga kirjeldatud investeeringud sisse kirjutatud ka arengukavadesse ning nendega arvestatud tulevaste aastate linna eelarves, oleks mõttel jumet. Kuid vaevalt et seegi inimesi, kes on harjunud parkima oma maja ees parkimisplatsil, nii et auto on aknast näha on tänapäeval enam nõus jalutama 800m või kilomeetri, et võtta garaažist külm auto ning sellega 4km kaugusel olevasse töökohta sõita. Selle arutelu lõpetuseks teeksin ettepaneku kirjutada üldplaneeringusse sisse veel järgmist: Garaažikooperatiivide juures on tuleb luua soodsad tingimused jalgratastega parkimiseks. Edastan Teile ka meie eelmise kirja veelkordseks kaalumiseks. Lugupidamisega linnakodanik Tiit Sild Lubja Garaažikruntide omanike ettepanekud.pdf