Saabunud kiri: ettepanek Tartu Linna Üldplaneeringusse 40+

Asja number: 2020-14042
Sari: 9-3.1 Kirjavahetus üld- ja detailplaneeringute ning linnaarengu küsimustes (s.h. algatamise ettepanekud ja lähteseisukohad) füüsiliste isikutega
Teema: ettepanek Tartu Linna Üldplaneeringusse 40+
Registreeritud: 06.08.2020
Kellele saadetud: Peep Margus, Indrek Ranniku, Tiiu Tuuga, Jaanika Koppel
Dokumendi liik: Ettepanek
Edastamise viis: E-post

Saatja:
Organisatsioon: Sport OÜ
Saatja kuupäev: 05.08.2020

Menetlemine:
Seisund: Lõpetatud
Vastutav töötaja: Jaanika Koppel
Kellele suunatud: Jaanika Koppel
Vastamise tähtaeg: 06.09.2020
Failid: Lubja Garaažikruntide omanike ettepanekud.pdf ( 318 kb )
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Show details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Hide details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Tere,

Teen OÜ Sport juhatuse liikme ja mitme garaažikrundi omanikuna Tartu Linna üldplaneeringusse järgmised ettepanekud:

1. Üldplaneeringu mustand näeb garaaži kruntidele ette võimaluse teha lühiajalise majutuse võimalusega mikromaju. Leian, et selline kitsendus ei ole hea, kuna näiteks Lubja tänava garaažikruntide omanikest on inimestel väga erinevad soovid oma kruntide arendamiseks.

Näiteks:
1. Ehitada mirkomaja ja tulla sinna ise elama.
2. Ehitada mikromaja ja teha sinna barista töökoda.
3. Ehitada mikromaja ja teha sinna kunstigalerii.
4. Ehitada garaaž kõrgemaks ja teha sinna paadilaenutus.
5. Ehitada mikromaja ning teha sinna vegan tänavatoidu kiosk.
6. Ehitada mikromaja ning elada seal mõnusat kommuuni elu.

Seetõttu palun kirjeldada lubatud tegevusi pigem järgmiselt: Garaažikooperatiivides  on lubatud humaansed tegevused ja eluviisid, mis ei riku naaberkruntide  ehitusõigust ja säilitavad ligipääsu kõikidele kruntidele.


Samuti teen ettepaneku eemaldada üldplaneeringust järgmine lause:

planeeringualale jäävate garaažide puhul soositakse nende aktiivsemat kasutuselevõttu igapäevase parkimisvajaduse rahuldamiseks. Lahendus igas asukohas sõltub kohapealsetest tingimustest. Garaažialad vabaplaneeringuga aladel või nendega funktsionaalselt seotud naaberaladel võib soovi korral muuta avaparklateks. Garaažide likvideerimisel vabaplaneeringuga aladel või nendega funktsionaalselt seotud garaažialadel säilitatakse enamasti parkimisfunktsioon. Kui olemasolevate garaažide juures tehakse renoveerimistöid, arvestatakse materjalide ja värvitoonide puhul piirkonnas valdavaks kujunenud lahendusi;

Inimesed ei kasuta garaažikrunte enam sihtotstarbeliselt. Aeg on võtta ette muudatused ja töötada edasi garaažikruntide tuleviku temaatikaga muutuva maailma ja isesõitvate autode kontekstis, kasutades selleks muude võimaluste seas ka Tartu Kultuuripealinna vedurit. Sellise lause kirjutamine üldplaneeringusse oleks lühinägelik, lagunenud ja sisse vajunud garaažide katused räägivad iseenda eest. Juhul, kui linnal on selle ettepanekuga kirjeldatud investeeringud sisse kirjutatud ka arengukavadesse ning nendega arvestatud tulevaste aastate linna eelarves, oleks mõttel jumet. Kuid vaevalt et seegi inimesi, kes on harjunud parkima oma maja ees parkimisplatsil, nii et auto on aknast näha on tänapäeval enam nõus jalutama 800m või kilomeetri, et võtta garaažist külm auto ning sellega 4km kaugusel olevasse töökohta sõita.

Selle arutelu lõpetuseks teeksin ettepaneku kirjutada üldplaneeringusse sisse veel järgmist: Garaažikooperatiivide juures on tuleb luua soodsad tingimused jalgratastega parkimiseks.

Edastan Teile ka meie eelmise kirja veelkordseks kaalumiseks.


Lugupidamisega
linnakodanik Tiit Sild



Lubja Garaažikruntide omanike ettepanekud.pdfLubja Garaažikruntide omanike ettepanekud.pdf