Saadetud e-kirja tekst
TARMEKO KV OÜ |
|
Meie nr 9-3.2/DP-20-008 |
Re: Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise ala elamugrupi detailplaneering
Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise
ala
elamugrupi detailplaneeringu korrigeerimise
vajadus
Täname esitatud lahenduse eest.
Kahjuks peame tõdema, et planeeringu
koostamisel ei ole arvestatud kõikide parandusettepanekutega.
Peame vajalikuks eraldi välja tuua, et
- parkimisnormi vähendamise kaalumiseks
on vaja planeeringus esitada veenvad põhjendused, mille alusel saab langetada
kaalutlusotsuse. Tartu
linna parkimiskohtade vajaduse uuringu
järgi on antud alal vajalik standardikohane parkimine (1,3 - 1,5 kohta
korterile, mitte 0,8). Lisada analüüs, mida toob kaasa lasteaia ja täiendavate
äripindade, töökohtade lisandumine ning kuidas see võiks mõjutada parkimisnormi.
Samuti on soovitatav kasutada Tartu linna kliima- ja energiakavas tooduga.
Vaata ka meie varasemaid kirju sh 08.07.2022 kiri p 14
- Planeeringus tuleb sätestada, et hoone
mahus on vaja lahendada abiruumid jalgrataste, lapsekärude, kelkude jms
hoidmiseks mugavalt kasutatavas asukohas.
Planeeringuga on küll kavandatud abihooned
ehitisealuse pinnaga 50 m² jalgrataste hoiustamiseks, kuid sellele lisaks
tuleb kavandada ka hoones panipaik, kus on võimalik hoida lapsevankrit
jm hooajalist ilmastikukindlalt.
Lisame kommenteeritud failid ja kordame
eelmiste kirjade punkte:
1.
Juhul kui Sõbra tn 63 krundile
ei anta planeeringuga lahendust, siis tuleb krunt planeeringualast välja
jätta. ST et seda krunti ei saa planeeringu lahenduse väljapakkumisel
parklana kasutada. Üldplaneeringukohaselt on tegemist osalise korterelamu
otstarbega ärihoone maa-alaga.
2. Ehitusõiguse määramisel tuleb lähtuda
üldplaneeringus toodust ja läbiviidud võistluse võidutööst (vt korruse
kõrgus).
3. Krundile Pos 1 planeeritud tervishoiuasutuse
maa otstarve ei vasta üldplaneeringule, korrigeerida.
4. Ehitiste kasutamise otstarbeid
mitte määrata, vajaduse korral tuua välja keelatavad otstarbed.
5. Sätestada hoonete sidumine maapinnaga
+/-0.00. Hoone mahus parkimise kavandamisel fikseerida, et see tuleb lahendada
maa-alusel korrusel. (Esitatud lahenduses on antud minimaalne hoone
null, kuid ülemist piiri sätestatud ei ole, mis võimaldab rajada postidel
hooned.)
6. Sätestada vajadus viia läbi kolme
kutsutud osalejaga arhitektuurivõistlus krundil Pos 17 (lasteaed).
7. Analüüs ja planeeritud parkimisnorm
arvestab Sõbra tn 63 krundil asuva parklaga, mis ei ole kohane, kuna nimetatud
krunt ei jää planeeringualale. Korrigeerida.
8. Kirjeldada olemasolevate juurdepääsude
(ka Purde tänav) seisukorda ja liikluskoormust ning põhjendada valitud
lahendust.
9. Määrata servituudi seadmise vajadus,
isiklik kasutusõigus, avaliku kasutuse määramine tabelina, tuues välja,
mida ja kelle kasuks määratakse, sh kuidas on tagatud jalakäijate põhja-lõunasuunaline
liikumine, mis etapis mida teha tuleb.
Lugupidamisega
Aire Priks
Detailplaneeringute valdkonna juht
736 1252