E-post Re: Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise ala elamugrupi detailplaneering

Asja number: DP-20-008
Vastutaja: Liis Randmets
Saaja: TARMEKO KV OÜ
...@tarmeko.ee
...@artes.ee
Teema: Re: Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise ala elamugrupi detailplaneering
Saadetud: 28.11.2023
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Show details for Saadetud e-kirja tekstSaadetud e-kirja tekst
Hide details for Saadetud e-kirja tekstSaadetud e-kirja tekst


TARMEKO KV OÜ



Meie nr 9-3.2/DP-20-008

Re: Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise ala elamugrupi detailplaneering


Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise ala
elamugrupi detailplaneeringu korrigeerimise vajadus


Täname esitatud lahenduse eest.
Kahjuks peame tõdema, et planeeringu koostamisel ei ole arvestatud kõikide parandusettepanekutega.

Peame vajalikuks eraldi välja tuua, et
- parkimisnormi vähendamise kaalumiseks on vaja planeeringus esitada veenvad põhjendused, mille alusel saab langetada kaalutlusotsuse. Tartu linna parkimiskohtade vajaduse uuringu järgi on antud alal vajalik standardikohane parkimine (1,3 - 1,5 kohta korterile, mitte 0,8). Lisada analüüs, mida toob kaasa lasteaia ja täiendavate äripindade, töökohtade lisandumine ning kuidas see võiks mõjutada parkimisnormi. Samuti on soovitatav kasutada Tartu linna kliima- ja energiakavas tooduga. Vaata ka meie varasemaid kirju sh 08.07.2022 kiri p 14

- Planeeringus tuleb sätestada, et hoone mahus on vaja lahendada abiruumid jalgrataste, lapsekärude, kelkude jms hoidmiseks mugavalt kasutatavas asukohas.
Planeeringuga on küll kavandatud abihooned ehitisealuse pinnaga 50 m² jalgrataste hoiustamiseks, kuid sellele lisaks tuleb kavandada ka hoones panipaik, kus on võimalik hoida lapsevankrit jm hooajalist ilmastikukindlalt.

Lisame kommenteeritud failid ja kordame eelmiste kirjade punkte:

1. Juhul kui Sõbra tn 63 krundile ei anta planeeringuga lahendust, siis tuleb krunt planeeringualast välja jätta. ST et seda krunti ei saa planeeringu lahenduse väljapakkumisel parklana kasutada. Üldplaneeringukohaselt on tegemist osalise korterelamu otstarbega ärihoone maa-alaga.
2. Ehitusõiguse määramisel tuleb lähtuda üldplaneeringus toodust ja läbiviidud võistluse võidutööst (vt korruse kõrgus).
3. Krundile Pos 1 planeeritud tervishoiuasutuse maa otstarve ei vasta üldplaneeringule, korrigeerida.
4. Ehitiste kasutamise otstarbeid mitte määrata, vajaduse korral tuua välja keelatavad otstarbed.
5. Sätestada hoonete sidumine maapinnaga +/-0.00. Hoone mahus parkimise kavandamisel fikseerida, et see tuleb lahendada maa-alusel korrusel. (Esitatud lahenduses on antud minimaalne hoone null, kuid ülemist piiri sätestatud ei ole, mis võimaldab rajada postidel hooned.)
6. Sätestada vajadus viia läbi kolme kutsutud osalejaga arhitektuurivõistlus krundil Pos 17 (lasteaed).
7. Analüüs ja planeeritud parkimisnorm arvestab Sõbra tn 63 krundil asuva parklaga, mis ei ole kohane, kuna nimetatud krunt ei jää planeeringualale. Korrigeerida.
8. Kirjeldada olemasolevate juurdepääsude (ka Purde tänav) seisukorda ja liikluskoormust ning põhjendada valitud lahendust.
9. Määrata servituudi seadmise vajadus, isiklik kasutusõigus, avaliku kasutuse määramine tabelina, tuues välja, mida ja kelle kasuks määratakse, sh kuidas on tagatud jalakäijate põhja-lõunasuunaline liikumine, mis etapis mida teha tuleb.


Lugupidamisega

Aire Priks
Detailplaneeringute valdkonna juht
736 1252

Document IconSK100_DP-20-008_Seletuskiri.pdfType: application/pdf
Name: SK100_DP-20-008_Seletuskiri.pdf

Document IconJN100_DP-20-008_Pohijoonis.pdfType: application/pdf
Name: JN100_DP-20-008_Pohijoonis.pdf