Saadetud e-kirja tekst
Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise ala elamugrupi detailplaneeringu koostamisel hoonestuse põhimõtete arutelu
Sõbra tänava ja sadamaraudtee
vahelise ala elamugrupi detailplaneeringu koostamisel hoonestuse põhimõtete
arutelu kokkuvõte
28.06.2023 kell 16.00
Päevakord: Linna 07.06.23 kirjas
toodud ehitusõiguse märkuste osas planeeringu koostajal tekkinud küsimuste
arutamine.
Lühikokkuvõte: Linnavalitsuse
esindajad selgitasid, et rohkem tuleb tähelepanu pöörata sellele, et alal
oleks mitmekesisemat hoonestuslaadi, nii kõrguslikult kui ka tiheduselt.
Tuleb arvestada, et Sõbra tänava pool on hoonestus kõrgem ning Purde tänava
pool madalam ja hõredam. Niisamuti on oluline, et lõunapoolses osas on
vähem hooneid ja vähem elamisüksusi, eesmärgiga sobituda rohkem Saekoja
ja Purde tn hoonestusega, aga ka tagada väiksem liikluskoormus.
Planeeringut koostades tuleb silmas pidada
kvartaalsuse põhimõtet, kus hoovid on suuremad ja hoonete esifassaadid
lähemal ligipääsuteedele. Kaaluda maa-aluste sissesõitude arvu vähendamist.
Sobiv ei ole lahendus, kus ca pool korrust parkimist on maa peal, mistõttu
ei pääse esimese korruse korteriomanikud otse õue. Kaaluda Sõbra tn 63
parkimismaja kavandamise võimalusi, mis annab võimaluse kasutada hoonete
1. korrust väärtuslikuna ja luua õuealaga terviklik inimsõbralik ruum.
Üldplaneeringus toodud maksimaalse korruselisuse
tingimus 4-8 tähendab (sh 8k 10%), et tuleb kavandada antud vahemikus kõrguslikult
liigendatud hooned, mitte lausaliselt kõik hooned 7-korruselised. See tähendab,
et alal oleks ka 4-kordseid ja 5-kordseid hooneid, aga ka seda, et nii
nagu võistlustöös, siis ka hooned ise oleksid erinevate kõrguslike osadega.
Lõpp kl 17.00
Protokollis: Liis Randmets