Protokoll Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise ala elamugrupi detailplaneeringu koostamisel hoonestuse põhimõtete arutelu

Asja number: DP-20-008
Dokumendi liik: Protokoll
Teema: Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise ala elamugrupi detailplaneeringu koostamisel hoonestuse põhimõtete arutelu
Registreeritud: 29.06.2023
Seisund: Registreeritud
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise ala elamugrupi detailplaneeringu koostamisel hoonestuse põhimõtete arutelu kokkuvõte
28.06.2023 kell 16.00



Päevakord: Linna 07.06.23 kirjas toodud ehitusõiguse märkuste osas planeeringu koostajal tekkinud küsimuste arutamine.

Lühikokkuvõte: Linnavalitsuse esindajad selgitasid, et rohkem tuleb tähelepanu pöörata sellele, et alal oleks mitmekesisemat hoonestuslaadi, nii kõrguslikult kui ka tiheduselt. Tuleb arvestada, et Sõbra tänava pool on hoonestus kõrgem ning Purde tänava pool madalam ja hõredam. Niisamuti on oluline, et lõunapoolses osas on vähem hooneid ja vähem elamisüksusi, eesmärgiga sobituda rohkem Saekoja ja Purde tn hoonestusega, aga ka tagada väiksem liikluskoormus.
Planeeringut koostades tuleb silmas pidada kvartaalsuse põhimõtet, kus hoovid on suuremad ja hoonete esifassaadid lähemal ligipääsuteedele. Kaaluda maa-aluste sissesõitude arvu vähendamist. Sobiv ei ole lahendus, kus ca pool korrust parkimist on maa peal, mistõttu ei pääse esimese korruse korteriomanikud otse õue. Kaaluda Sõbra tn 63 parkimismaja kavandamise võimalusi, mis annab võimaluse kasutada hoonete 1. korrust väärtuslikuna ja luua õuealaga terviklik inimsõbralik ruum.
Üldplaneeringus toodud maksimaalse korruselisuse tingimus 4-8 tähendab (sh 8k 10%), et tuleb kavandada antud vahemikus kõrguslikult liigendatud hooned, mitte lausaliselt kõik hooned 7-korruselised. See tähendab, et alal oleks ka 4-kordseid ja 5-kordseid hooneid, aga ka seda, et nii nagu võistlustöös, siis ka hooned ise oleksid erinevate kõrguslike osadega.

Lõpp kl 17.00
Protokollis: Liis Randmets