Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise ala elamugrupi detailplaneeringu esitamine arvamuse avaldamiseks
Tartu Linnavalitsuse 28.04.2020 korraldusega nr 472 algatati Sõbra tänava ja sadamaraudtee vahelise ala elamugrupi detailplaneering eesmärgiga määrata kruntidele üldplaneeringukohane ehitusõigus. Detailplaneeringust huvitatud isik on OÜ Tarmeko KV ja planeeringu koostaja AB Artes Terrae OÜ.
Anname võimaluse avaldada enne detailplaneeringu vastuvõtmist ja avalikule väljapanekule suunamist lahenduse kohta arvamust (planeerimisseaduse § 133 lg 1). Palume soovi korral vastata 30 päeva jooksul. Vastavalt planeerimisseaduse § 133 lg 2 eeldame, et kui arvamuse andja ei ole 30 päeva jooksul arvamust avaldanud ega taotlenud tähtaja pikendamist, ei soovi ta selle kohta arvamust avaldada.
Palume korteriühistu esindajal teavitada kõiki korteriomanikke. Juhul kui soovitakse olla eraldi kaasatud ja saada teateid planeeringu avalikustamisest jms, palume saata vastavad kontaktid.
Detailplaneeringu lühikokkuvõte
Planeering lähtub 2021.a läbi viidud planeeringuvõistluse võidutööst märgusõnaga „AQUA“, mille autorid on Ra Luhse ja Tanel Tuhal Arhitektuuribüroost Luhse ja Tuhal OÜ.
Planeeringuala keskossa on planeeritud keskne pargiala. Moodustatud on 17 hoonestatavat krunti. Saekoja tänava äärde krundile Pos 17 on planeeritud lasteaed, Odra tänavaga külgnevale alale kruntidele Pos 11, 12, 13, 14, 15, 16 korterelamud, Sõbra tänavaga külgnevale alale kruntidele Pos 1, 2 ja 9 ärihooned, Pos 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 korterelamud. Sõbra tänava poolsed hooned on valdavalt kuni 7-korruselised, Pos 10 kuni 8-, Pos 1 kuni 2-, Pos 2 kuni 5-korruseline), Odra tänava ääres Pos 11 ja 14 kuni 5-korruselised, edasi jõe suunas Pos 12 ja 15 kuni 6-, Pos 13 ja 16 kuni 7-korruselised.
Kavandatud hooned (v.a Sõbra tänava äärsed hooned) on kõrguslikult järk-järguliste tagasiastetega liigendatud, mis annab võimaluse ülemistele korrustele rajada nii Emajõele kui pargile avanevate vaadetega terrassaedu ning rõduhaljastust. Hoonete arhitektuur peab olema kaasaegne, kõrgetasemeline ja keskkonda sobituv.
Peamised juurdepääsud on planeeritud Sõbra ja Purde tänava ning sadamaraudtee kergliiklustee kaudu. Väljaspool planeeringuala olevatele Saekoja ja Odra tänavale ei ole täiendavat autoliiklust kavandatud. Saekoja tänavale on planeeritud jalgtee. Parkimine on lahendatud krundisiseselt.
Kõrghaljastuse osakaal peab hoonestataval krundil olema vähemalt 10%, elamukrundi haljastuse osakaal 40%. Elamukrundile tuleb rajada ka mängu- ja vaba aja veetmise alad.