Saabunud kiri: Väike kaar 33 krundi detailplaneeringu KSH eelhinnang

Asja number: DP-18-017
Sari: 9-3.2 Juriidiliste isikutega
Teema: Väike kaar 33 krundi detailplaneeringu KSH eelhinnang
Registreeritud: 23.08.2018
Kellele saadetud: Aire Priks
Dokumendi liik: Aruanne
Edastamise viis: E-post

Saatja:
Organisatsioon: Tartu Mill AS
Kontaktisik Mati Pihlak
Saatja kuupäev: 16.08.2018

Menetlemine:
Seisund: Registreeritud
Vastutav töötaja: Aire Priks
Vastamise tähtaeg: 23.09.2018
Failid: KSH eelhinnang Tartu Mill AS.bdoc ( 862 kb )
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Show details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Hide details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Tere,
Vastavalt teie soovile saada lisainformatsiooni esitame keskkonnamõjude eelhinnangu plaanitud tegevuse kohta Väike kaar 33 territooriumil. Jääme ootama teie seisukohta edaspidiseks tegevuseks. Kas esitatud projekteerimistingimuste taotluse peame uuendama või kehtib sama?
Lugupidamisega,


Mati Pihlak
Technical Manager

Tartu Mill AS
Väike-Kaar 33, 50406
Tartu, Estonia
Tel. +372 50 49992
Fax + 372 7 42 5695
mati@tartumill.ee
Skype:pihlakamati

KSH eelhinnang Tartu Mill AS.bdoc

______________________________________________________
From: Aire Priks [mailto:Aire.Priks@raad.tartu.ee]
Sent:
Friday, June 15, 2018 4:50 PM
To:
Mati Pihlak
Subject:
Re: Tartu Mill AS detailplaneering

Vabandame hilinenud vastuse pärast. Nii nagu varasemalt telefoni teel oleme rääkinud on linnal otsuse langetamiseks vajalik saada lisainformatsiooni.

Aktsiaselts Tartu Mill on esitanud Väike kaar 33 krundi detailplaneeringu algatamise taotluse eesmärgiga määrata tootmismaa krundile ehitusõigus 4 viljamahuti rajamiseks.


Planeeritav krunt suurusega 32297 m² asub Tammelinna linnaosas raudtee vahetus läheduses. Katastriüksuste otstarve on tootmismaa.


Tartu Linnavolikogu 14. septembri 2017. a otsusega nr 494 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringu järgi on seatud eesmärgiks raudtee-äärse tööstuse ja laomajanduse väljaviimine ning piirkonna arendamine targa majanduse töökohtadega büroohoonete kompleksiks. Maa-ala kruntidel võib jätkuda senine tegevus vastavalt omaniku soovile, hooneid võib remontida, keelatud on uute tootmishoonete ehitamine ja olemasolevate laiendamine.
Planeeringuala juhtfunktsioon on kontori- ja büroohoone maa-ala. Büroohoone maa-ala on büroo- ja pangahoone, koolituskeskuse, kesklinna sobiva tootmisettevõtte, näiteks info- ja kommunikatsioonitehnoloogia ettevõtte ja postiteenust osutava ettevõtte juhtotstarbega hoone või nendeks otstarveteks eraldatud ruumide maa-ala. Büroopindu võib peale iseseisva büroohoone kavandada osalise otstarbena ka rekonstrueeritavasse hoonesse või mitmefunktsioonilisesse hoonesse (koos kaubanduse, meelelahutuse ja elamispindadega). Büroohoonete kompleksi kavandamisel tuleb kaaluda planeeringuvõistluse läbiviimise vajadust, kuna hoonestus peab moodustama linnaruumilise terviku ning selle kõrgus kujundab piirkonnast ühe linnaehitusliku dominandi piirkonnas. Hoonete korruselisus üldplaneeringu kohase funktsiooniga hoonetel on 8 korrust. Büroohoonete kompleksi projekteerimisel tuleb koostada iseseisev maastikukujunduse haljastusprojekt.
Detailplaneeringuga tehakse ettepanek üldplaneeringu muutmiseks.


Planeerimisseadusest tulenevalt võib detailplaneering
põhjendatud vajaduse korral sisaldada kehtestatud üldplaneeringu põhilahenduste muutmise ettepanekut. Kehtestatud üldplaneeringu põhilahenduse detailplaneeringuga muutmine on üldplaneeringuga määratud maakasutuse juhtotstarbe ulatuslik muutmine. Antud juhul soovitakse ca 3,2 ha jätkata senist tegevust.

Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse (edaspidi KeHJS) § 33 lg 2 p 3 kohaselt
tuleb keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise vajalikkust kaaluda ja anda selle kohta eelhinnang kui koostatakse detailplaneering, millega kavandatakse üldplaneeringuga määratud maakasutuse juhtotstarbe ulatuslik muutmist, samuti peab KeHJS § 6 lg 2 p 7(vm) tulenevalt hindama ettevõtte valdkonna tegevust (toiduainetööstus, põllumajandus vm), kas sellel on oluline keskkonnamõju. Eelhinnang antakse lähtudes KeHJS § 33 lg-tes 3-5 toodud kriteeriumitest.

Tuginedes eelnevale palume:

1. anda üldplaneeringut muutva detailplaneeringu algatamise taotluse täiendav põhjendus koos kinnistul oleva ja kavandatava tegevuse kirjeldusega.
2. esitada keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise vajalikkuse kaalumiseks KeHJS § 33 lg-tes 3-5 toodud kriteeriumitest tulenev eelhinnang või vastavad andmed eelhinnangu koostamiseks.

Nimetatud eelhinnang ja soovitud andmed on vajalikud, et linn saaks kaalud Tartu linna üldplaneeringut muutva detailplaneeringu koostamise võimalikkust.


Saadud andmete alusel koostatakse detailplaneeringu koostamise algatamise ja detailplaneeringu elluviimisega kaasneva keskkonnamõju strateegilise hindamise vajalikkuse üle otsustamiseks eelnõu mille osas küsitakse seisukohta Keskkonnaametilt.




Lugupidamisega

Aire Priks
LPMKO detailplaneeringute teenistuse juhataja
736 1252