Oleme Uuetalu detailplaneeringu lahenduse läbi vaadanud ja paraku tuleb öelda, et lahendus ei vasta Tartu linna üldplaneeringule ega planeeringu algatamise lähteseisukohtadele. Samuti ei ole sisse viidud kõik eelmises 31.03.21 korrigeerimiskirjas välja toodud märkused. Kuidas nii?
Krundi lahendus
Kruntidel tuleb illustreerida maksimaalne lubatud ehitusõigus koos standardikohaste parkimiskohtadega ning kõrghaljastuse nõude täitmisega.
See, et ei teata täpselt, mis kruntidele tuleb ja seetõttu ei kavandata standardikohast parkimist, ei ole põhjendatud. Kuidas on kujunenud, et POS 1 on 14 parkimiskohta ja POS 2 on 39 kohta? Seletuskirjas tuua välja parkimisarvutus. Parkla liigendada kõrghaljastusega.
Krundi kõrghaljastuse alla ei saa lugeda maksimaalselt 3 m kõrguseks kasvavaid taimi. Varem kraavi nõlvale jäänud puud on tõstetud teisele poole kraavi, krundist välja, kuid siiski kraavi nõlvale.
Hoonestuse planeerimisel ei ole tagatud kujad. POS 6 hoonestusala on sama suur kui lubatud suurim ehitisealune pind ja paikneb krundipiiril. Kas POS 6 ja POS 5 hooned ehitatakse kokku? Planeeringus tuleb tagada hoonete vahelised kujad, mis on minimaalselt 8 m. Juhul, kui kuja on väiksem kui 8m, tuleb tule leviku piiramine tagada ehituslike abinõudega (nt tulemüür).
Hoonestusala ja maksimaalset ehitusõigust vaadates ei mahu kruntidele ära lubatud 4 hoonet nii, et tagatud on suurim ehitisealune pind. Kui planeeritakse nii, siis tuleb see ka seletuskirjas välja tuua, et krundiomanik sellest teadlik oleks.
Juurdepääsude ja tee väljaehitamine
Seletuskirja lisatud jooniselt ei ole võimalik aru saada, mis ulatuses tee välja ehitatakse, kas see kattub Ravila tänava projektis näidatud teega ja kuidas on lahendatud jalakäijate ühendused olemasoleva teega. Näidata põhijoonisel ka väljaehitamisele kuuluv osa.
Tehnovõrgud
Võrguettevõtetega on vajalik teha koostööd ning esitada kooskõlastused kavandatud lahendusele. Tehnovõrgud on samas kohas, kus eelmises lahenduses, kuigi korrigeerimiskirjas palusime vee-, olmekanalisatsiooni- ja kaugküttetorustikud planeerida perspektiivse sõidutee koridori. Alajaama asukoht ei ole sobilik. Kavandada alajaam planeeritavale kinnistule ja määrata servituut.
Lisaks on mõned vormistuslikud märkused:
Joonisel näidata mõõtketid parklas, sissesõidul, kõnniteel jne.
Põhi- ja tehnojoonisel tuua hoone suurima ehitisealuse pinna kiht krundipiiri peale, hetkel kaob selle alla ära.
Ehitusõiguse tabelis on POS 6 krundi pindala vale.
Tehnovõrkude joonisel ei ole säiliva/ planeeritud kraavi leppemärk joonisel ja legendis sama värvi.
Olemasoleva olukorra joonisel on aktiivseks tehtud mõõdistusandmete kihid, mis ei peaks olema nähtavad (mootkood, moorkorg-eh2000, mootmpunkt, mootnr).
Seletuskirjas on öeldud, et 1-10 kV õhuliin on planeeritud asendada maakaabliga, olemasoleva olukorra joonisel on märgitud 15kV liin.