Esitasite A. Haava tn 7 // 7a // 7b krundi detailplaneeringu ülevaatamiseks. Palume detailplaneeringu lahendust korrigeerida vastavalt järgnevatele märkustele.
- Planeeringuala kontaktvööndi linnaehituslike ja funktsionaalsete seoste peatükis on kirjeldatud vastavust üldplaneeringule, kuid puudub lahenduse põhjendus. Täiendada ja esitada planeeringuala ja selle mõjuala analüüsil põhinevad järeldused ja ruumilise arengu eesmärgid, nende saavutamiseks valitud planeeringulahenduse kirjeldus ning valiku põhjendused. Geodeetilise alusplaani täiendamise järgselt esitada ka kõrguslik analüüs.
- Planeeritav lahendus esitada konkreetselt, nt ptk-s 2.1 fikseerida, et kahe krundi kokku liitmisel moodustatakse pos 1.
- Olemasolevad hooned on planeeritud säilitada olemasolevas mahus ja olemasoleval kujul. Planeeringuga tuleb anda ehitusõiguse näitajad ka olemasolevate hoonete osas, teha seda hoonete kaupa (k.a krundi loodeosas olev garaaž), sealjuures arvestada vajadusega hoonete kõrgused anda absoluutkõrgusena.
- Vastavalt detailplaneeringu koostamiseks koostatud muinsuskaitse eritingimustele ei tohi planeeritava hoone katusehari olla kõrgem A. Haava tn 7 elamu katuseharjast, st suurim lubatud absoluutkõrgus ei tohi ületada +71.20 m. Lisaks kajastada ka teised muinsuskaitse eritingimuste arhitektuursed nõuded, nt abihoone funktsiooniga ruumide vajaduse tagamine (sama nõue ka lähteseisukohtades), krundi piirdeaia tingimused jms.
- A. Haava tn 7 // 7a // 7b ja Vabriku tn 6a kruntide liitmisel moodustatakse üks krunt. Olemasolevat olukorda ja planeeritud hoonestust arvestades ei ole aru saadav, kuidas tervik toimima hakkab, kuidas suhtestub liidetav osa olemasolevaga, kuidas on tagatud vaba liikumine (jalgsi, rattaga) garaaži juurest olemasolevale õuealale ja A. Haava tänavale. Näidata mõõtketiga hoonete ja krundipiiri vahemik.
- Analüüsida kavandatava hoonestusmahuga kaasnevat liikluskoormust ja selgitada ligipääsetavust säästlike liiklumisviisidega. Vajadusel fikseerida lahendused, mida peab projekteerimisel arvestama.
- A. Haava tn 7a hoone lääneküljes olev jalakäijate liikumistee on osaliselt kavandatud olemasolevale haljasalale või on see kavandatud kõvakattega alaks? Jooniselt on seda raske välja lugeda. Lisaks ei vasta kõnnitee ja parkimiskohtade mõõtmed standardile. Kui arvestada, et parkimiskohad on kavandatud 4,5 m pikkused ja osalt ulatub auto kõnniteele, peab standardikohaselt jääma jalakäijale vabaks vähemalt 1,5 m. Esitada turvaline ja ohutu hoonetevaheline liiklemisruum ja selle rajamise põhimõtted.
- Jalgratta parkimiskohtade planeerimisel (mõõdud) lähtuda standardis esitatud nõuetest, mitte planeerida kitsamaid kohti.
- Anda seletuskirjas parkimiskohtade arvutus. A. Haava tänavale parkimiskohti mitte planeerida.
- Seletuskirjas on toodud, et säilivad olemasolevad juurdepääsud krundi loodeosas olevale garaažile Vaksali tänavalt. Antud juhul koostatakse Vabriku tn 6a krundile uut planeeringut, lahenduse tulemusena muutub ala kasutus ja intensiivsus, lisandub ühe auto kasutus ja jalakäijate ühendus Vaksali tänava ja planeeritava krundiga. Seega ei ole kohane viidata kehtivale detailplaneeringule ja seal määratud servituudi seadmise vajadusele, lahendus tuleb leida käesoleva detailplaneeringu koostamise käigus. Juurdepääsuservituudi seadmise vajaduse tagamiseks tuleb teha koostööd Vabriku tn 6 // 8 ja Vaksali tn 29 omanikega ning saada lahendusele nende nõusolek. Planeeringu realiseerimise eelduseks saab olla juurdepääsuservituudi kokkuleppe sõlmimine.
- Käsitleda krundile elektrisõidukite laadimistaristu rajamist vastavalt Ehitusseadustiku §-le 65 (1). Elektriauto laadimistaristu.
- Seletuskirjas on öeldud, et mänguväljak tuleb säilitada või rekonstrueerida. Anda selged juhised mänguväljaku osas.
- Planeeringulahenduses on sätestatud, et krundi kõvakattega ala pindala ei tohi olla suurem kui krundi haljastatav osa. Krundi kompaktne haljastatud osa peab olema vähemalt 20% krundi pinnast. Vähemalt 10% krundi haljastatavast osast. Arvestades ruumi maksimaalset kasutust - kas need nõuded on tagatud?
- Detailplaneeringuga määrata huvitatud isiku kohustused planeeringulahenduse elluviimiseks. Lisada elluviimise peatükki, et Tartu linn ei võta kohustust avalikuks kasutamiseks ette nähtud tee ja sellega seonduvate rajatiste, haljastuse, välisvalgustuse ning tehnorajatiste (sh sademeveekanalisatsiooni) või vastavate kulude kandmiseks (edaspidi rajatised). Nimetatud rajatiste väljaehitamine on planeeringuala ulatuses ehitusõiguse realiseerimise eelduseks ning ehitusõigust realiseerida sooviva kinnistu igakordse omaniku kohustus.
- A. Haava tn 7 // 7a // 7b kinnistul on mitmeid kaasomanikke, kes kõik peavad olema planeeringu koostamisse kaasatud ja olema nõus planeeritud lahendusega. Vastuvõtmisele esitatav planeeringulahendus peab olema kooskõlastatud krundi omanikega.
- Joonised:
- Situatsiooniskeemil ei ole loetavad tänavate nimed.
- Ol.ol olukorra joonisel kajastada vastavalt lähteseisukohtadele A. Haava tn 7 // 7a // 7b krundi olemasolevate ja naaberkruntidel asuvate hoonete absoluutkõrgused (vt lähteseisukohad p 4.1.2). Kajastada ka olemasolev parkimislahendus/parkimiskohad.
- Seoste joonis ei anna piisavat ega selget ülevaadet olemasolevast ja kavadatavast. Toometaguse miljööala piirid ei ole selgesti eristatavad; ol.ol hooned ei tule esile (kollane kaob kollakas-oranži sisse ära). Lisada joonisele üldplaneeringukohase maakasutuse selgitused.
- Põhijoonisel muuta legendis 'näitlik planeeritud hoone suurim lubatud ehitisealune pind' legendis 'hoone suurim lubatud ehitisealune pind'. Märkida kõvakattega ala halliks ja lisada vastav leppmärk legendi. Lisada legendi planeeritavate krundipiiride leppemärk ja ol.ol hoonete peal oleva sinises kirjas tulba tähendus.
- Põhijoonisel mitte tähistada garaaži kui Vabriku 6a garaaži.
- Esitada jooniste pdf-id koos kihtidega.
17. Lisaks palume esitada planeeringu vastuvõtmise ajaks planeeringulahenduse ruumiline illustratsioon ning vastavalt planeeringu vormistamisele ja ülesehitusele esitatavate nõuete määrusele CAD fail, tärkandmed ja lisa 1.