Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Informatsioon Päeva 1, Tähe 8, Tähe 10 ja Pargi 15 kruntide detailplaneeringu eskiislahenduse arutelude tulemustest |
Reg. number: | LV-IP-0183 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 14.06.2013 |
Koostaja: | Ingrid Perner |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Failid: | eskiislahendus_maapinna_korgustega.pdf ( 11474 kb ) Vambola_Tiik.pdf ( 31 kb ) ERL.pdf ( 33 kb ) Ettepanek_ Kalle Kulbok.pdf ( 10 kb ) Karlova_selts.pdf ( 297 kb ) KY_Tahe_15.pdf ( 77 kb ) Roheline_Karlova.pdf ( 13 kb ) SRIK_Päeva park.pdf ( 10 kb ) protokoll 03.06.13.pdf ( 39 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
14. juuni 2013. a. nr LV-IP-0183 |
Informatsioon Päeva 1, Tähe 8, Tähe 10 ja Pargi 15 kruntide detailplaneeringu eskiislahenduse arutelude tulemustest |
KUULATI: | Urmas Ahvena ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. Võtta informatsioon Päeva 1, Tähe 8, Tähe 10 ja Pargi 15 kruntide detailplaneeringu eskiislahendusi tutvustavatest aruteludest teadmiseks.
2. Planeeringulahendus tuleb koostada vastavalt Tartu linna üldplaneeringule järgides üldplaneeringus toodud väikeelamute maal ja Karlova miljööväärtuslikul hoonestusalal planeerimise põhimõtteid.
3. Osapoolte vahelise kompromissettepaneku saavutamise korral on võimalik kaaluda üldplaneeringust erinevat lahendust. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Planeeringu koostaja, Arhitektibüroo Siim & Põllumaa OÜ arhitekt Jüri Siim, on esitanud linnale kõigi Päeva 1, Tähe 8, Tähe 10 ja Pargi 15 kruntide detailplaneeringu alal asuvate kinnistute omanikega kooskõlastatud planeeringu eskiislahenduse (vt allpool Lisa 1).
Osakonnas toimusid lahenduse tutvustamiseks ja seisukohtade ärakuulamiseks arutelud 09.01.2013 ja 03.06.2013.
Osakonnale on esitanud oma kirjalikud pöördumised: Kalle Kulbok, Säästva Renoveerimise Infokeskus (SRIK) Tartu ühendus, Tähe 15 korteriühistu, Eesti Roheline Liikumine (ERL), Roheline Karlova, Karlova Selts, Vambola Tiik. (vt.allpool lisa Ettepanekud).
Peamiste probleemidena on pöördumistes välja toodud alale sobimatud hoonestusmahud ja avalikult kasutatava haljasala vähenemine. Karlova Selts on pakkunud välja omapoolse kompromissvariandi avaliku haljasala ja hoonestuse paiknemise osas.
Osakond on korduvalt juhtinud planeeringust huvitatud isikute tähelepanu asjaolule, et lahendus ei vasta Tartu linna üldplaneeringule miljööväärtuslikul hoonestusalal ja väikeelamute maa juhtfunktsiooniga alal planeerimise põhimõtete osas. Eskiislahenduses on planeeritud Tartu linna üldplaneeringu kohasele väikeelamute maale kolmekorruselised hooned. Merko Tartu AS krundiomanikuna on seisukohal, et väljapakutud lahendus vastab üldplaneeringule, sest väikeelamute maa juhtfunktsiooni seletuses on öeldud, et olemasoleva hoonestuse vahele on lubatud ka 3-korruselise korterelamu kavandamine juhul, kui uue elamu kõrgus ja ehitusalune pindala järgib olemasolevate hoonete mahtusid. Osakond on selgitanud, et kuna olemasolevaid hooneid planeeringualal ei ole ja väikeelamute maa juhtfunktsioon tähendab 2-korruseliste hoonete maad, siis ei ole see erisus antud juhul kohaldatav. Olemasoleva hoonestuse vahele võib rajada 3-korruselise hoone (planeeringus on tegemist mitme hoonega), kui uue elamu kõrgus ja ehitusalune pindala järgib olemasolevate hoonete mahtusid.
Kuna Merko Tartu AS sooviks on planeerida kolmekorruselisi hooneid, on linn on teinud ettepaneku arhitektuurikonkursi läbiviimiseks, et kaaluda üldplaneeringust erineva lahenduse sobivust, kuid sellega ei ole Merko Tartu AS nõustunud.
AS Merko Tartu esindaja Juhan Varik esitas 12.04.2013 e-kirjaga seisukoha arhitektuurivõistluse läbiviimise osas. AS Merko Tartu on seisukohal, et kuni puudub linnavalitsuse poolt aktsepteeritud detailplaneeringu eskiislahendus ja kinnistute ehitusõiguse maht on ebaselge, ei ole arhitektuurivõistluse teema arutamisel mingisugust konkreetset sisu. Esmalt tuleks otsustada planeeringuala kinnistutele kavandatava ehitusõiguse maht ja alles seejärel kaaluda arhitektuurivõistluse korraldamise võimalust ja vajadust.
AS Merko Tartu soovib saada Tartu Linnavalitsuse poolset selget seisukohta detailplaneeringu edasise menetluse osas ja konkreetset (positsioonide kaupa) selgitust, mis on Päeva 1, Tähe 8, Tähe 10 ja Pargi 15 kruntide detailplaneeringu eskiislahenduses vastuolus Tartu linna üldplaneeringuga.
23.05.2012 esitas Merko Tartu AS linnale seisukoha, et Tartu LV on õigusvastaselt viivitanud detailplaneeringu menetlemisega ja palus kooskõlastada planeeringu eskiislahendus.
Osakond juhib tähelepanu asjaolule, et esitatud eskiislahendus, mida Merko Tartu AS palub kooskõlastada, ei vasta lähteülesandele (hoonete korruselisuse osas).
Selleks, et Merko Tartu AS saaks oma seisukohti tutvustada ka kodanikeühendustele ja teistele puudutatud isikutele, korraldas osakond 03.06.2013 arutelu (vt. protokoll allpool Lisa 2).
Linna esindajad selgitasid arutelul, et linna üldplaneeringu kohast maakasutuse juhtfunktsiooni saab detailplaneeringuga muuta ning hoonete kõrguse ja haljasala osas parema lahenduse saavutamiseks tuleb seda võimalust vajadusel kasutada. Arhitektuurivõistluse korraldamise ettepaneku põhjenduseks ongi soov analüüsida üldplaneeringust erineva korruselisuse sobivust alale. Planeerimisseaduse kohaselt peab detailplaneeringus üldplaneeringu muutmise ettepaneku vajadus olema põhjendatud ning antud juhul oleks üldplaneeringu muutmise ettepanekut sisaldava detailplaneeringu koostamine põhjendatud. Samas ei ole üldplaneeringut muutva detailplaneeringu koostamine ilmtingimata tarvilik, kuid linnavalitsuse eesmärk on erinevate osapoolte vahel kokkuleppe saavutamine.
Linnavalitsus pakkus osapooltele arutelul välja järgmise võimaliku kompromissi: