Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Informatsioon ohuprobleemide likvideerimise projektist |
Reg. number: | LV-IP-0110 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 04.04.2008 |
Koostaja: | Mati Raamat |
Ettekandja: | Mati Raamat |
Failid: | RO189.doc ( 28 kb ) näituse muut.PDF ( 763 kb ) Aardla_variant3_asend.pdf ( 1725 kb ) Aardla_variant4_asend.pdf ( 1852 kb ) Betooni_var1_asend.pdf ( 1493 kb ) Betooni_var3_asend.pdf ( 1657 kb ) Aardla_var_5-1 ASEND.pdf ( 1776 kb ) Aardla_var_1-2 ASEND.pdf ( 2380 kb ) Aardla_var_4-1 ASEND.pdf ( 1669 kb ) Betooni_var4 ASEND.pdf ( 2230 kb ) Betooni_var2-1 ASEND.pdf ( 1956 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
04. aprill 2008. a. nr LV-IP-0110 |
Informatsioon ohuprobleemide likvideerimise projektist |
KUULATI: | Mati Raamatu ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. Võtta tasuvusanalüüsi koostamisel Aardla ülesõidu osas variandid 1 ja 4 ning Betooni raudteeülesõidu osas variandid 2 ja 4.
2. Informeerida ohuprobleemide projekti (Aardla, Betooni ja Näituse tänava raudteeülesõitude eritasandiliseks viimine) seisust Tartu Linnavolikogu arengu- ja planeerimiskomisjoni ning linnamajanduskomisjoni. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Juba 1970- ndatel otsiti transpordi arengukavas mõistlikke lahendusi magistraaltänavate ja raudtee ristumisel tekkivate liiklusprobleemide vähendamiseks.
Praegu, pea 40 aastat hiljem oleme nende objektide realiseerimisele lähemal kui varem. Arvestades liiklusintensiivuste kasvu senini ja prognoositavaid uusi kasvuprotsente, on eritasandiliste ülesõitude ehitamine Tartu transpordiskeemi positiivse arengu kindlustamise eesmärgil hädavajalik. Hääd tahet meie probleemide lahendamisele kaasa aidata on näidanud Eesti riik läbi Euroopa struktuurfondide finantsmehanismi, kutsudes ellu ohuprobleemide likvideerimise projekti.
Tartule anti võimalus lülitada kõnesolevasse projekti kaks objekti.
Näituse tänava tunnel, mille eelprojekt ja keskkonnamõju hindamise aruanne olid juba koostamisel, oli esimene valik, teiseks valikuks saab Aardla ja Betooni tänavate ülesõitude kaalutud parim lahendus.
Projekti käivitamise eeltööde ajal ei olnud veel selge, milline on uute Emajõega ristuvate sildade ehitusjärekord, tupikusse oli jõudnud Tallinn-Tartu-Luhamaa Tartut läbiva lõigu projekteerimis- ehitusprotsess(projekt valmis 2002.a). Seetõttu oli raske määrata, kas mõistlikum on rajada eritasandiline Aardla või Betooni tänava ülesõit.
Praegune olukord, kus kogu linna territooriumil on vaid üks, Riia tänaval asuv eritasandiline raudteeületuskoht, on viinud meid olukorda, kus Riia tänav ja selle alguses olev Võidu sillale viiv Riia-Turu ja Vabaduse tänavate ristmik on pikimate tipptundidega liiklusalad Tartus.
Luues uued eritasandilised raudteeületuskohad, saame hajutada liiklusvoogusid, mis on üks Tartu transpordi arenguskeemi põhimõtteid juba eespoolmainitud 1970-ndatest aastatest.
Ohuprobleemide projekti konsultant AS Teede Tehnokeskus on esitanud meile Aardla ja Betooni ülesõitude variantlahendused, millest vastavalt lepingule tuleb tasuvusanalüüsi läbiviimiseks valida kaks varianti kummagi ülesõidu kohta. Vastavalt konsultandi poolt läbi töötatud variantide analüüsile ja Linnavalitsuse ametnike ning keskkonnamõjude hindamise aruande koostaja poolt selle alusel toimunud läbivaatustele on arvestades liiklusvoogude jaotumist, liiklussõlme läbitavuse andmeid, liikumisskeemi loogilisust jmt liiklustehnilisi ning teadaolevaid ehituslikke nüansse, sobivad variandid Aardla ülesõidu puhul variandid nr 1 ja 4 ning Betooni ülesõidu puhul variandid nr 2 ja 4.
Kõnesolevate ülesõidulahenduste puhul ei pääse olemasolevate hoonete lammutamisest, eeldatavalt lammutatavad objektid on ka joonistel toodud. Tunnelite rajamise puhul on ehituse ajaks vajalik rajada ajutine raudtee selliselt, et oleks tagatud rongide liikumine praegusel kiirusel(Aardla tunneli puhul tähendab see sisuliselt 1 km raudtee ehitamist- seda ma veel täpsustan) samuti on vajalik rajada sademevee eesvoolud, et tagada liiklussõlme pidev häireteta töö ka keerulistes ilmaoludes. Viadukti lahenduse puhul on oluline silmas pidada, et ülesõidu gabariit on 6m, seega arvestades praegust raudtee asetust, võib viadukti kõrgusmärk ulatuda 10m- ni maapinnast. Konsultant võiks kaaluda raudtee allalaskmisega seonduvaid küsimusi, et tuua objekti kõrgusmärki allapoole.
Mõlema raudteeülesõidu puhul tuleb arvestada lisa rööpapaaride väljaehitamisega perspektiivis, tunneli lahenduste puhul nõuab AS Eesti Raudtee ka perspektiivsele rööpapaarile vundamentide projekteerimist ja rajamist.
Aardla tänava raudteeületuskoht on liiklustehnilisest küljest äärmiselt keerukas ja selle lahendamine väga komplitseeritud ülesanne, kuna tegu on lisaks raudteeülesõidule veel mitmeharulise tänavate ristmikuga(Aardla ja Raudtee tänavate lõikumispunkti suundub Soinaste tänav, moodustades sedasi 5-harulise ristmiku). Sõlme lahendamise peamine keerukus seisneb asjaolus, et kõik need tänavad omavad linnaliikluses olulist rolli. Juhul, kui lisaks kõnesolevale Aardla eritasandilisele ristumisele ehitatakse ka eritasandiline ristumine Ringteega, suureneb Aardla tn liiklusintensiivsus oluliselt.