Saabunud kiri: Vs: Kvissentali tee 15 krundi ja lähiala detailplaneeringu avalik arutelu

Asja number: DP-08-046
Sari: 9-3.1 Kirjavahetus üld- ja detailplaneeringute ning linnaarengu küsimustes sh algatamise ettepanekud ja lähteseisukohad füüsiliste isikutega
Teema: Vs: Kvissentali tee 15 krundi ja lähiala detailplaneeringu avalik arutelu
Registreeritud: 10.11.2022
Kellele saadetud: Liis Randmets, Urmas Ahven, Aire Priks, Marili Jõesuu
Dokumendi liik: E-post
Edastamise viis: E-post

Saatja:
Kontaktisik RK
Saatja kuupäev: 09.11.2022

Menetlemine:
Seisund: Registreeritud
Vastutav töötaja: Liis Randmets
Vastamise tähtaeg: 10.12.2022
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Show details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Hide details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Tervist
 
Kummastav on kuulda, et Tartu LV ei ole võimeline korraldama veebi vahendusel osalemist avalikul arutelul. Üle Eesti on selline võimekus ka oluliselt väiksematel kohalikel omavalitsustel. Pigem viitab võimekuse puudumine soovimatusele sellist võimalust pakkuda, vaevalt et tehniliselt küsimus nii keerukas oleks. Igal juhul on sellest kahju, kuivõrd tunniks ajaks 200 kilomeetri kaugusele ja tagasi sõitmist ei saa kuidagi pidada keskkonnasõbralikuks, eriti kui Tartu linn enda vastuses Kvissentali tee 15 detailplaneeringule esitatud arvamuses rõhutab, et kliimamuutuste leevendamine ja inimtegevuse keskkonnamõju vähendamine on üks olulisemaid tegevusi (Tartu) väärtuste hoidmisel ja siinse elukorralduse säilitamisel. Eeltoodu valguses jääb küll arusaamatuks, kuidas ei ole Tartu LV suutnud kahe koroona-aasta jooksul organiseerida tehnilist võimekust osaleda avalikul arutelul veebi teel.
 
Kuivõrd homme ei ole arvamuse esitajal (kes elab välismaal) ega ka allakirjutanul võimalik Tartusse avalikule arutelule kohale tulla, siis esitan meie seisukohad kirjalikult.
 
Tartu LV märgib vastuses arvamusele, et:
   
Viitame siinkohal, et varasemalt kui Kvissentali tee 15 kuulus eelmisele omanikule, oli juurdepääs läbi nimetatud kinnistu võimalik. Seega on küsimus vaid kinnistu omanikus, kes ei soovi läbipääsu lubada, mitte üldistes dokumentides. Arusaamatuks jääb, mida peate silmas lausega – Pille ja Müta maaüksuste lõunapoolsetele osadele on võimalik juurdepääsu võimalusi kaaluda vastava detailplaneeringu menetluse käigus ning kooskõlas linna üldplaneeringuga. Esiteks puudub Pille lõunapoolsele maaüksusele kavandatava maantee realiseerumise korral juurdepääs. See oleks võimalik kavandada vaid tunneliga maantee alt, mis on ilmselgelt liiga kallis lahendus maaüksuse hoonestamiseks. Teiseks – kas kooskõlas linna üldplaneeringuga tähendab seda, et juurdepääs on Lootsi tänava pikenduse kaudu üle Kvissentali tee 17a ja 13 kinnistute? Ka selle juurdepääsu osas on Tartu LV ju varasemalt öelnud, et ei nõustu ühendusega Tartu vallaga?
  Seega ei ole kohane väita, et Pille maaüksusele planeeritakse elamud ja kaasnev koormus Kvissentali tänava elamute infrastruktuurile on väike ega häiri kohalikku liiklust.
 
Märgite õigesti, et Pille-Juta kinnistute detailplaneeringut ei ole algatatud. Tänaseks on ka selgunud, et sellist ehitusõigust nagu viitate, Pille maaüksustele ei kavandata. Tänane DP eskiis näeb Pille maaüksusele ette minimaalse  parkimisvajadusega funktsioone: läänepoolne kinnistu osa: hooldekodu 4 korrust, kokku ca 120 tuba, ca 20 parkimiskohta. Idapoolne kinnistu osa: üliõpilasküla/ hostel, 5 maja a’ 40 majutusüksust hoones, ca 30 parkimiskohta
Seega kokku orienteeruvalt 50 parkimiskohta, millest pooled ei ole tipptunni-aegsed ja sisuliselt liikluskoormust ei suurenda. Seega on kohane väita, et Pille maaüksusele planeeritav ehitusõigus ja sellega kaasnev liikluskoormus Kvissentali tänavavõrgule on väike ega häiri kohalikku liiklust.
   
Nagu märgitud, on Pille maaüksuse DP eskiisi oluliselt muudetud ning kavandamisel on hoonestus, millega kaasneb ca 50 sõidukit. Seega on ekspertarvamus igati asjakohane.
   
Tuleb arvestada, et pos 6 ja 7 vaheline ala on planeeringus kavandatud kõvakattega (vt joonisel lillaga), küsimus on planeeringuala mõttes vaid ühe planeeritud puu kavandamata jätmises. Viited üldistele kliimaeesmärkide ei ole antud kontekstis relevantsed.
 

   
Oleme selgitanud, et pos 10 pikendamisel on võimalik tagada Pille lõunapoolsele maaüksusele juurdepääs avalikult kasutatavale teele. Viitame siinkohal PlanS § 131 lõikele 3, mis näeb ette, et planeeringu koostamise korraldaja peab tagama, et planeeringualalt oleks juurdepääs avalikult kasutatavale teele. Nimetatud kohustust saab mõista ka laiemalt – DP koostamise korraldaja peaks tagama, et ka planeeringualaga külgnevale kinnistule on kavandatud juurdepääs avalikult kasutatavale teele, kui selleks ei ole muud võimalust.
 
Mis puudutab pooleliolevat kohtuvaidlust, siis 3.11.2022 toimus Tallinna Halduskohtus kohtuistung haldusasjas nr 3-22-755, mis puudutab Transpordiameti poolt väljastatud projekteerimistingimusi muuhulgas Pille kinnistule juurdepääsu osas (kohus teeb otsuse 2.12.2022). Istungil tundis ka kohtunik huvi, mismoodi tulevikus Pille kinnistu lõunapoolsele osale juurde pääseb. Transpordiameti vastus oli, et selleks tuleb koostada detailplaneering ja selle raames juurdepääs lahendada. Sama väidab täna ka Tartu LV, samas on selge, et detailplaneering ei ole võluvits, mis iseenesest juurdepääsu ära lahendab. Avalikult kasutatavale teele pääsemiseks ei ole kliendil maantee valmimisel ühtegi teist mõistlikku võimalust, kui läbi Kvissentali tee 15 kinnistu, eriti arvestades, et Lootsi tänava pikendust ei pruugi kunagi valmis ehitada ning selle kaudu liiklemine häirib igal juhul piirkonna elanikke rohkem, kui äri- ja tootmismaade vahelt pos 10 pikendamisel.    
   
Oleme arvamuses välja toonud, et vastu võetud DP lahendust ei ole Transpordiamet kooskõlastanud. Vastuses arvamusele ei ole Tartu LV nimetatud faktile ka vastu vaielnud, viidatud on vaid, et DP lahenduse koostamisel lähtuti Transpordiameti skeemist. Meie hinnangul näeb planeerimisseadus siiski ette DP kooskõlastamise kohustuse, mida antud juhul täidetud ei ole. Linn ei ole ka vastanud Transpordiameti 1.04.2022 kirjale, mistõttu ei saa DP lahendust kuidagi Transpordiameti poolt heaks kiidetuks lugeda, eriti kui kooskõlastatud lahenduses on pos 8 kavandatud transpordimaa krundiks suurusega 5346 m² ning nähtud ette Tartu linna põhjapoolse ümbersõidu kavandamiseks ja otstarbeks ning riigimaa koosseisu. Detailplaneeringu avalikule väljapanekule on aga esitatud DP lahendus, kus pos 8 ja riigimaa koosseisu jääv krunt on kõigest 76 m².
 
Arvestades, et Pille lõunapoolsele alale ei ole soovi kavandada suuremahulisi ärihooneid ja sellega kaasnevat liikluskoormust, tuleks lähtuda Transpordiameti 01.04.2022 kirjas toodud seisukohast, et Pille kinnistu lõunapoolse osa arendamiseks tuleks juurdepääs anda Tartu linna territooriumilt.
 
Lugupidamisega
Raul Keba
Kim Allikas´e lepinguline esindaja
 
Vandeadvokaat | RISTAL KEBA PARTNERID Advokaadibüroo
Pärnu mnt 20, Tallinn
tel +372 514 3434
raul@ristal.ee
 
 
 
Saatja: Liis.Randmets@raad.tartu.ee <Liis.Randmets@raad.tartu.ee>
Saatmisaeg: kolmapäev, 9. november 2022 13:52
Adressaat: allikas1@gmail.com
Koopia: raul@ristal.ee
Teema: Kvissentali tee 15 krundi ja lähiala detailplaneeringu avalik arutelu
 
Tere 

Olete palunud võimalust osaleda avalikul arutelul veebi teel. 

Anname teada, et kahjuks ei ole Teie poolt soovitu võimalik ning Kvissentali tee 15 krundi ja lähiala detailplaneeringu avalik arutelu toimub Tartu Linnavalitsuse 25.10.2022 korraldusega nr 1166 määratud ajal ja kohas: 10.11.2022. a kell 15.00 linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna nõupidamiste ruum (303) Raekoja plats 3. 

Lugupidamisega 

Aire Priks 
Detailplaneeringute teenistuse juhataja 
736 1252