1. Küsimus: "24.10.2023 kirja nr 9-3.2/DP-21-029 (vastus TFC Varad teabenõudele) punktis 2 on Tartu Linnavalitsus taaskord rõhutanud, et Narva mnt 2a kinnistule peaks tulema riigimaja, kuna Holmi pargi kandvaks hoonestamise idee tõukeks on olnud sinna riigiasutuste maja kavandamine". Samuti olete märkinud eelnimetatud vastuses, et linn kujundab järgmised linnapoolsed planeerimisalased tegevused sõltuvalt Vabariigi Valitsuse otsuse või riigimaja puudutava informatsiooni sisust.
Käesolevaga on saanud teatavaks, et Narva mnt 2a kinnistule riigimaja ei kavandata. Seda on välja öelnud konkreetselt Rahandusministeeriumi esindaja Tarmo Porgand ERR-le antud raadiointervjuus, kus vesteldi muuhulgas ka pr Elo Kiivetiga:https://www.err.ee/media/video/f6a1317105b4e6a4c49bd7e3d4fc985a?contentId=1609146998. Eeltoodust tuleneb selgelt, et riigil endal seda kinnistut vaja ei ole, ka ei ole ressurssi ega vajadust sinna riigimaja püstitada, seda isegi vaatamata Tartu linna tungivale soovile ja nägemusele. Paraku tuleb arvestada tõsiasjaga et riigil on rahaga kitsas, ka juba praegu on raskusi nt Rahvusraamatukogu renoveerimisega. Mõistlikult tuleb aru saada, et Eesti Vabariik Tartusse riigimaja ehitamiseks raha ei eralda, rääkimata üleüldisest riigieelarve puudujäägist, mis kindlasti ei parane ka lähiaastatel ja mis on teadaolev avalik info. Seetõttu palume arvestada, et riigimaja plaani järgi ei ole mõtet enam oodata, see ei ole lihtsalt realistlik. Palume teatada, kas Tartu linn loobub Narva mnt 2 c järele ootamisest ja kui mitte, siis millisel põhjusel riigimaja kontseptsioonist ikka kinni hoitakse olukorras kui riik ise (RKAS ainuaktsionär, kes peaks raha eraldama ja vastava otsuse tegema) teatab juba ette, et riigimaja sinna ei tule. "
Vastus: Tartu linnale on Teie poolt edastatud informatsioon uudiseks. Oleme lähtunud riigimaja puudutavas tegevuses riigiga toimunud koostööst, seda nii Tartu linna üldplaneeringu koostamisel kui ka Holmi kvartali detailplaneeringu algatamiseks vajalike tegevuste ettevalmistamisel ja informatsiooni vahetamisel.
Maa-amet on 02.11.2023 linna informeerinud, et kinnistu üleandmiseks on eeltegevused tehtud ja eelnõu on Vabariigi Valitsusele esitamiseks Rahandusministeeriumi poolt koostatud. Riigivara üleandmine RKASile toimub riigivaraseaduse § 51 alusel mitterahalise sissemaksena RKASi aktsiakapitali. Selleks tuleb läbida järgnevad etapid:
- Teiste riigivara valitsejate huvi tuvastamine riigi kinnisvararegistris (läbitud).
- Kinnisasja turuväärtuse hindamine (läbitud).
- Aktsiakapitali tehtava mitterahalise sissemakse väärtuse hindamise kontroll audiitori poolt (läbitud).
- Eksperthinnang ja audiitori otsus ei tohi seadusest tulenevalt olla Vabariigi Valitsuse otsuse tegemise ajal vanemad kui kuus kuud. Hetkel uuendatakse eksperthinnangut ja audiitori otsust, mis võtab aega orienteeruvalt 2 nädalat.
- Korralduse eelnõu „Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsi aktsiakapitali suurendamine ja riigivara üleandmine“ esitab Rahandusministeerium Riigikantseleile Vabariigi Valitsuse istungi päevakorda võtmiseks. Prognoosime, et VV võtab korralduse vastu novembri lõpuks.
- Riigivara valitseja (regionaalminister) otsus kinnistu võõrandamiseks (ca 2 nädalat).
- RKASi ainuaktsionäri (rahandusminister) otsus aktsiakapitali suurendamiseks. (ca 2 nädalat. Riigivara valitseja ja ainuaktsionäri otsused on paralleelselt menetletavad).
- Notariaalne tehing kinnistu üleandmiseks RKASile.
Kordame, et linnal puudub informatsioon riigimaja Holmi kvartalisse kavandamise loobumise soovist, esitame riigile vastava järelepärimise.
2. Küsimus: "24.10.2023.a. vastuses on Tartu linn ekslikult viidanud justkui oleks vajalik teha alusuuringud ja nagu peaks veel ootama muinsuskaitseliste eritingimuste taga. 29.05.2023.a. kirjaga on Tartu linna ise teavitanud, et kõik vajalikud uuringud on teostatud ja muinsuskaitselased eritingimused on samuti koostatud. Palume selgitada, miks ei ole nendega juba tänaseks arvestatud, kui need on koostatud juba 6 kuud tagasi?"
Vastus: Oleme 24.10.2023. a kirjas nr 9-3.2/DP-21-029 pikemalt selgitanud, millest linn lähtub planeeringu algatamisel. Võidutööst lähtuvad detailplaneeringu muinsuskaitse eritingimused on koostatud ning need tuleb võtta ka nimetatud tööst lähtuva planeeringu koostamisel aluseks.
3. Küsimus: "Raatuse 3 kinnistu osas on Maa-amet juba 24.10.2022 kirjaga nr 6 3/22/45 9 on Tartu linnavalitsusele teatanud, et : „ Arvestades Raatuse tn 3 maaüksuse maareformi seisu ja edasist kulgu, mistõttu võib venida Holmi kvartalisse detailplaneeringu algatamine, palume Raatuse tn 3 maaüksust mitte hõlmata algatatava detailplaneeringu alasse. Lisaks märgime, et Maa-ameti 2023 eelarves ei ole ette nähtud rahalisi vahendeid uute algatatavate detailplaneeringute rahastamiseks. Juhul kui Raatuse tn 3 osale, mis jääb Narva mnt 2c (katastritunnus 79514:033:0002) ja Narva mnt 2 (katastritunnus 79514:033:0001) kinnisasjade vahele, on vaja kavandada kvartali sisest teed ja taristut, siis selle ala võib vajadusel detailplaneeringu alasse hõlmata. Seejuures aga märgime, et Maa-ametil ei ole võimalik rahastada detailplaneeringu koostamist ega selle alusuuringute tellimist.
Seega on selgesõnaliselt palutud Raatuse 3 maaüksusega mitte arvestada ning on täiesti põhjendamatu ja arusaamatu, et Tartu linn ikka Raatuse 3 kinnistu taga ootab ja seda viivituse põhjusena välja toob. Palume teatada, kas Tartu linn loobub Raatuse 3 maaüksuse järele ootamisest ja kui mitte, siis millisel põhjusel sellest ei loobuta, olukorras kus Maa-amet on palunud mitte oodata ja on juba teatanud võimalusest kuidas transpordimaa küsimus saaks lahendatud."
Vastus: Linn ei oota Raatuse tn 3 maaüksuse järel. Maa-amet on andnud teada, et Raatuse tn 3 osas puuduvad planeerimiseks vajalikud rahalised vahendid ja see on piisav informatsioon järgmiste otsuste langetamiseks.
4. Küsimus: "Oma 24.10.2023.a. kirjas olete maininud, et „koostöö on andnud positiivseid tulemusi eraomandis oleva Narva mnt 2f krundi omanikuga“. Jääb arusaamatuks, millist koostööd on silmas peetud olukorras, kus Narva mnt 2f kinnistu omanik on algusest peale olnud nõus DP algatamisega ja teinud isegi 25.10.2022 teabenõude linnale pärimaks mille taga DP algatamine seisab (palume vaadata manust, milles 01.11.2022 kirjaga Tartu linn teabenõudele vastab).
Palume teatada, millist koostööd on silmas peetud ja palun esitada vastav kirjavahetus Narva mnt 2f kinnistu omanikuga."
Vastus: Koostöö all peame silmas tegevusi ja infovahetust, mida oleme korraldanud kõigi omanike vahel sarnaselt sh Narva mnt 2c omanikega. Edastame Pronet OÜ-ga toimunud kirjavahetuse (lisad 1-8).
5. Küsimus: "Narva mnt 2 osas on juba 01.11.2022 teabenõude vastuses märgitud, et puudub tagasiside. Nii on tagasiside puudumist mainitud ka Tartu linna edasistes kirjades (sh 29. 05.2023.a. , 24.10.2023). Miks nimetatud kinnistu omanikuga endiselt arvestatakse, kui ta ei soovi oma kinnistu osas DP algatamist?"
Vastus: Oleme teada andnud, et meil puudub tagasiside Narva mnt 2 kinnistu osas, st puudub ka teadmine, et Narva mnt 2 kinnistu omanikud ei soovi Narva mnt 2 osas detailplaneeringu koostamist algatada. Nt osales Narva mnt 2 omanik 19.01.2022 toimunud Holmi kvartali planeeringu algatamise eelsel koosolekul. Koosoleku tulemusena väljendasid kõik krundiomanikud huvi ja soovi alustada planeerimiseks vajalike toimingutega.
6. Küsimus: "Kokkuvõtvalt nähtub, et hetkel on positiivne tagasiside DP algatamiseks üksnes Narva mnt 2c ja Narva mnt 2f omanikelt. Kas Narva mnt 2D on huvitatud DP algatamisest, palume esitada vastab Narva mnt 2d omaniku seisukoht."
Vastus: Linnal puudub Narva mnt 2d omaniku seisukoht.