Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Maa-aladele aadresside ja maakasutuse sihtotstarvete määramine ning arvamuse andmine maade riigi omandisse jätmise kohta |
Reg. number: | LV-K-1346 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 05.11.2020 |
Koostaja: | Jelena Lindmäe |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Õigusakt: | Tartu Linnavalitsuse 17.11.2020 korraldus nr 1311 "Maa-aladele aadresside ja maakasutuse sihtotstarvete määramine ning arvamuse andmine maade riigi omandisse jätmise kohta" |
Failid: | Väljavõte Tartu linna ÜP-st (Lubja).pdf ( 174 kb ) Tartu linn, Lubja tn 2c asendiplaan.pdf ( 748 kb ) Väljavõte DP-st.pdf ( 1019 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
05. november 2020. a. nr LV-K-1346 |
Maa-aladele aadresside ja maakasutuse sihtotstarvete määramine ning arvamuse andmine maade riigi omandisse jätmise kohta |
Maareformi seaduse § 31 lõike 1 punkti 8 kohaselt on Maa-amet alustanud Tartu maakonnas, Tartu linnas asuvate järgmiste reformimata maade menetlust riigi omandisse jätmiseks:
1. katastriüksus 79301:001:0718, pindala 35 m², sihtotstarbeta maa,
2. katastriüksus 79301:001:0664, pindala 37 m², sihtotstarbeta maa,
3. katastriüksus 79301:001:0796, pindala 37 m², sihtotstarbeta maa,
4. katastriüksus 79301:001:0652, pindala 33 m², sihtotstarbeta maa,
5. katastriüksus 79301:001:0650, pindala 28 m², sihtotstarbeta maa,
6. katastriüksus 79301:001:0615, pindala 28 m², sihtotstarbeta maa ja
7. katastriüksus 79301:001:0749, pindala 30 m², sihtotstarbeta maa.
Katastriüksused on moodustatud katastripidaja poolt, lähtudes Maa-ameti peadirektori 4. detsembri 2019. a korraldusest nr 1-17/19/3147. Menetlust on alustatud maaüksuse riigi omandisse jätmiseks riigi maareservina tulenevalt riigivaraseaduse § 10 lõike 1 punktis 4 sätestatule riigivara valitsemise eesmärgi täitmiseks.
Vabariigi Valitsuse 3. septembri 1996. a määrusega nr 226 kinnitatud "Maa riigi omandisse jätmise korra" (edaspidi kord) punkti 9 alapunkti 2 kohaselt annab linnavalitsus arvamuse maa riigi omandisse jätmise kohta.
Rahuldamata nõudeid maa tagastamiseks või kompenseerimiseks riigi omandisse taotletava maa kohta esitatud ei ole. Lahendamata teiste isikute taotlusi maa omandamiseks ei ole.
Tartu linna üldplaneeringu kohaselt on piirkondlik juhtfunktsioon korterelamu maa-ala.
Alal kehtib Tartu Linnavolikogu 14. märtsi 2013. a otsusega nr 453 kehtestatud Ranna tee ja Lubja tänava piirkonna detailplaneering. Riigimaa taotlus hõlmab detailplaneeringu põhijoonisel kujutatud positsiooni 3, mille maakasutuse sihtotstarbeks on kavandatud korruselamumaa. Positsioonile 3 on ette nähtud korterelamu, parkla ja haljastuse rajamine.
Maakatastriseaduse § 20 lõige 7 sätestab, et maareformi läbiviimisel tuleb katastriüksusele määrata ehitise kasutusotstarbest, tegelikust maakasutusest või detailplaneeringust tulenev sihtotstarve. Kui maaüksusel ei ole ehitist ja puudub põllu- või metsamajanduslik potentsiaal, tuleb maaüksusele määrata sihtotstarbeta maa sihtotstarve.
Maa-ameti 19. juuni 2019. a kiri nr 6-1/19/10395 "Katastriüksuse sihtotstarbe määramine maareformi läbiviimisel" annab selgitusi järgmiselt: juhul kui maareform viiakse läbi maa-alal, millele on kehtestatud detailplaneering, siis moodustatakse katastriüksused üldreeglina vastavalt detailplaneeringus määratud krundijaotuskavale ning sihtotstarbeks määratakse krundi kasutamise otstarbega kooskõlas olev sihtotstarve.
Linnapea | |
Linnasekretär |