E-post Fw: F. R. Kreutzwaldi tn 42 krundi detailplaneeringu osas arvamuse avaldamine

Asja number: DP-19-007
Vastutaja: Janne Schasmin
Saaja: ...@arhpro.ee
...@agriland.ee
Teema: Fw: F. R. Kreutzwaldi tn 42 krundi detailplaneeringu osas arvamuse avaldamine
Saadetud: 12.10.2022
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Show details for Saadetud e-kirja tekstSaadetud e-kirja tekst
Hide details for Saadetud e-kirja tekstSaadetud e-kirja tekst




Meie nr 9-3.2/DP-19-007

Fw: F. R. Kreutzwaldi tn 42 krundi detailplaneeringu osas arvamuse avaldamine




Fw: F. R. Kreutzwaldi tn 42 krundi detailplaneeringu osas arvamuse avaldamine
Asja number:  DP-19-007
Registreeritud:  12.10.2022
Dokumendi omanik:  Janne Schasmin

    E-post
Teema: F. R. Kreutzwaldi tn 42 krundi detailplaneeringu osas arvamuse avaldamine
Dokumendi liik: e-kiri
Saabumise viis: E-post
Dokumendi kuup: 12.10.2022
Teise osapoole nr:
Saatja

F. R. Kreutzwaldi tn 38 KÜ
Adis Laur (DHL EE)
adis.laur@dhl.com
E-post: adis.laur@dhl.com


Teated saata: Janne Schasmin/LPMKO/Tartu, Urmas Ahven/LPMKO/Tartu, Aire Priks/LPMKO/Tartu

Resolutsioonid:

12.10.22 10:07 -- Urmas Ahven -> Aire Priks -- Palun koos planeeringu koostajaga selgitada ja vastata.
Kellele suunatud:
Aire Priks
Täitmine:

Hetkel täitmisel:
Aire Priks

Juurdepääs: A

Lisad ja märkused:

Dokumendi lisad:
Märkused:




Tekst:

Saatja: adis.laur@dhl.com
Saadetud: 12.10.2022 08:43:47
Kellele: LPMKO üldmail
Teema: FW: F. R. Kreutzwaldi tn 42 krundi detailplaneeringu osas arvamuse avaldamine



Tere
Tahan veel lisada mõningaid tähelepanekuid  antud detailplaneeringuga seotult:
 
 
Uurisime plaane ja lugesime seletuskirja, saadan meie mõtted, tähelepanekud ja küsimused. Kui tarvis, võin hiljem tekitada ilusama dokumendi.
 
Nõustume eelkõnelejatega ehk meie meelest on planeeritava korterelamuga seoses samuti kaks suurt murekohta – liiklusohutus ning kahe krundi piiril olev kõrghaljastus.
 
Liiklemine:
·      Üle Kreutzwaldi põhitänava tupiktänavasse liiklemise teeks jalakäijatele ja ratturitele ohutumaks ülekäigurada (kas tavaline või siis fooriga reguleeritud). Selleks on vajadus juba praegu. Tupiktänavas on täna sisuliselt olematu jalakäijate kõndimise ala.Kreutzwaldi 42 vastas olevate majade esisel on küll kitsas ala olemas,kuid see ei ole piisav mitme inimese vastastikku kõndimisel.
 
·      Kas parkimiskohad tulevad tasulised?
Kui parkimiskoha eest tuleb lisaks maksta mitu tuhat eurot, siis võivad inimesed otsustada ka tänava ääres parkimise kasuks, mistõttu võidakse siiski tänavat autodega    blokeerima hakata.
 
  • Kreutzwaldi tänava tupiklõigult väljasõit:
Hommikune ja õhtune sissesõit antud tänavasse on väga keeruline,kuna Kreutzwaldi tänaval on intensiivne liiklus ja lühikesed valgusfooritsüklid raskendavad seda veelgi enam.Kuidas on plaan seda olukorda lahendada?
 
Kõrghaljastus
 
Meie ei ole nõus sellega, et kahe krundi piiril olevad puud likvideeritakse. Need annavad palju väärtust, mitte ei ole niisama võsa, seal on kolme liiki vahtrapuid. Lisaks sellele, et puud on keskkonnale üldiselt väga olulised, kaunistavad need ilutaimed elukeskkonda (nt sügisel on ginnala vaher väga ilusate erkpunaste lehtedega, saarvaher erkkollane), blokeerivad (ka suurelt tänavalt tulevat) müra ja annavad privaatsust nii Kreutzwaldi 38 elanikele kui potentsiaalselt tulevasele Kreutzwaldi 42 elanikele.
 
Tegelikult jääb plaanist ja seletuskirjast mulje, et kahe krundi piiril olevast kõrghaljastusest on üritatud teha suvalisi põõsaid, mis ei ole väärtuslikud. Kuna need vahtrapuud jäävad planeeritavale hoonele liiga lähedale, siis on vaja need maha võtta. See ei saa olla põhjus, miks puid hinnatakse väheväärtuslikeks. Näha on, et selline hoone paigutus on arendajale kõige mugavam,kuid kui puud on segav faktor,siis tuleb maja kaugemale plaanida!
 
Kas haljastus jääb kindlasti kahe krundi piirile või pigem ühele või teisele poole?
 
Alljärgnevalt toon meie tähelepanekud ja mõtted ning küsimused detailsemalt välja vastavalt seletuskirjale ja selle juurde kuuluvatele joonistele (meie märkused on tähistatud noolekestega >>>).
 
Dendroloogiline hinnang
 
·      Mida tähendab “plaanile märgitud ala”?
 
·      Seletuskirjas lk 5. “Tihedates puistu osades, kus valdavaks oli väheväärtuslik puittaimestik, käsitleti suuremaid haljasmassiive terviklike aladena, kirjeldades neid üldiste parameetrite alusel.”
 
Seletuskirjas lk 10: “Planeeringuala edelapiiril kasvav kõrghaljastus on ette nähtud likvideerida. Kuna tegemist on väheväärtusliku haljastusega, mis jääb planeeritavale hoonestusalale liiga lähedale, ei ole võimalik sealset haljastust säilitada.
 
Seletuskirjas lk 11: “Lisaks jookseb ala edelapiiril nii olemasolev sidetrass kui ka planeeritud elektrimaakaabelliin ning ümbertõstetavad vee- ja sidetrassid. Likvideeritud haljastuse asemele tuleb edelapiirile istutada hekk.”
 
>> Need on seal juba olemas. Milles seisneb probleem, kuidas olemasolevad puud neid trasse kahjustavad?
 
>>> Saame aru, et nii lk 5 kui ka lk 10 viidatakse kõrghaljastusele Kreutzwaldi 38 ja 42 piiril. Mille järgi on konkreetsete vahtrapuude väärtusklass otsustatud ja neid ühtse haljasmassiivina käsitletud? Mille järgi otsustatakse ja kes otsustab, kui väärtuslik puu on?
 
Väheväärtusliku puu kirjelduse leiab seletuskirjast lk 5:
 
“4) Väheväärtuslik puu (IV väärtusklass) – puu, mis kahjustab või tulevikus hakkab kahjustama liigiliselt või asukohalt ala väärtuslikumat puud. Puu, mis on oma eluea lõpul kas vanuse või kahjustuste tõttu. Puu, mis on allasurutud seisundis. Linnahaljastuse seisukohalt väheväärtuslik puu, mida võib säilitada kui biomassi, kuid mis on soovitav likvideerida või asendada väärtuslikumate puuliikidega. Võib likvideerida.”
 
>>> Mille põhjal on otsustatud, et edelapiiril olevad vahtrapuud – harilik vaher, saarvaher, ginnala vaher – on vähem väärtuslikud kui tänava ääres olevad kuusk, tamm, kastan? Konkreetsed vahtrapuud ei ole isetekkelised põõsad, need on ilmselgelt istutatud esteetilisust arvestades, vahtra eri liigid vahelduvad korrapäraselt. Ginnala vaher (Acer ginnala) näiteks, üks kolmest edelapiiril kasvavast vahtraliigist on ilupuu, kõrge elueaga (kuni 200 aastat) ja tormikindel.
https://www.hariduskeskus.ee/opiobjektid/dendro/ginnala_vaher.html
 
·      Mis põhimõtte järgi on dendroloogilise hinnangu plaanil puud märgitud? Välja on toodud harilik vaher ja saarvaher, kuid puudub ginnala vaher? Samuti puuduvad plaanilt kirdes olevate puude liigid.
 
Olemasolev olukord
·      “Olemasolev põõsastik” – edela pool olevad puud on märgitud ühtse põõsastikuna, mis ei vasta tegelikkusele. Tegemist ei ole põõstastikuga, tegelikkuses on seal puud: harilik vaher, saarvaher, ginnala vaher.
 
·      Kirde pool olevad olemasolevad puud on märgitud kui eraldiseisvad puud, aga neid ei leia dendroloogilise hinnangu plaanilt. Millised puud seal kasvavad?
 
Põhijoonis
 
·      Likvideeritav objekt – mis täpsemalt on need objektid, mis likvideeritakse? Kui on plaanis likvideerida ka kahe krundi, st Kreutzwaldi 38 ja 42 piiril olevad puud, siis mis põhjusel neid põhijoonisel likvideeritavate objektidena märgitud ei ole (puuduvad punased ristid)? See on joonise lugejale eksitav. Märgitud oleks justkui ka juurekaitsevöönd, aga seda on kirjult jooniselt keeruline täpselt välja lugeda.
 
Lisaks:
 
·      Seletuskirjas lk 7: “Maksimaalne lubatud absoluutkõrgus on valitud naaberkinnistul asuva 4-korruselise korterelamu eeskujul 67,89 m. Hoone 3-korruselise mahu absoluutkõrgus on planeeritud 64,69 m ning 2-korruselise mahu absoluutkõrgus 61,49 m (naaberkinnistute 2-korruseliste hoonete keskmine kõrgus teisel pool tänavat on 61,76 m).”
 
>>> Maksimaalne lubatud absoluutkõrgus ja mahu absoluutkõrgus – mis vahe neil on? Kas siin on oluline, et nelja korruse puhul räägitakse absoluutkõrgusest ja kahe ning kolme korruse puhul mahu absoluutkõrgusest.
 
·      Seletuskirjas lk 8: “Planeeritava kinnistu uushoonestuse korruselisuseks määrab üldplaneering kuni 4. Planeeritava ala mõjualas, teisel pool Kreutzwaldi tänavat, on 1- ja 2-korruselised. Selleks, et mitte naaberhoonete valgustingimusi ning elukeskkonda halvendada, on planeeritud hoone liigendatud korruselisusega selliselt, et tänava poole jääb madalam korruselisus (2 korrust) ning tänavast kaugemale liikudes läheb astmeliselt kuni 4-korruselise hoone mahuni.”
 
>>> Vähem oluline ei ole, et samamoodi mõjutab planeeritav hoone ka Kreutzwaldi 38-t.
 
TERVITADES,
 
 
Adis Laur
Suurklientide müügiesindaja
Major Account Excecutive
 
DHL Freight
 
DHL Logistics Estonia OÜ
Betooni 6
13619 Tallinn
Estonia
Mobile: +372 56 808 705
 
adis.laur@dhl.com
 
https://www.logistics.dhl/ee-et/
 
DHL Freight – Excellence. Simply delivered
 
Deutsche Post DHL Group
 
GOGREEN Environmental Protection with Deutsche Post DHL
Please consider your environmental responsibility before printing this E-Mail.

 

 

 
From: Adis Laur (DHL EE)
Sent:
Tuesday, October 11, 2022 3:06 PM
To:
lpmko@tartu.ee
Subject:
FW: F. R. Kreutzwaldi tn 42 krundi detailplaneeringu osas arvamuse avaldamine

 
Tere
Kirjutan teile Kreutzwaldi 38 KÜ nimel.
Vaatasime kogu informatsiooni üle ja sellega seoses on mõned tähelepanekud,mis vajaksid vastuseid:
1.Parkimine
F. R. Kreutzwaldi tn 42 majja planeeritakse 37 korterit ja üks auto koht korteri kohta. Need 37 parkimiskohta on ilusasti maa all.  Samas on Tartu linnas parkimisnormatiiv 1,3-1,5 kohta korterile. Planeerimisel on kasutatud parkimise vajaduse vähendamist (77% normatiivist). Selline parkimisvajaduse vähendamine tundub mõistlik, kuid küsimus projekteerijale ja linnavalitsusele oleks selline: kuidas parkimisprobleem lahendatakse, kui autosid korteri kohta on rohkem ja kuhu pargivad külalised? On oht, et kitsas tupiktänav pargitakse kinni. Kreutzwaldi 38 seisukoht on selline,et kui külaliste parkimiskohtadega lahendust ei leita,siis tuleks lahendada Kreutzwaldi 38 maja juurde pääs.Näiteks paigaldada tõkkepuu ning kindlasti oleks vaja määratleda märkidega ,kes ja kus võib parkida.
 
2.Haljastus F.R Kreutzwaldi 42 ja 38 vahel.
Kreutzwaldi 38 majarahvas on arvamusel,et praeguse heki eemaldamine on täiesti ok,kuid oleme kindlasti huvitatud nende kahe krundi vahele kõrghaljastusest.Praegune hekk on hea vari naaberkrundi eest.
Oleme seda meelt,et arendaja taastaks kõrghaljastuse puude näol.Kindlasti ootame,et vastav muudatus tehakse ka krundiplaanile.
 Jääme teie tagasisidet ootama,
TERV.
 
Adis Laur
Kreutzwaldi 38 KÜ juhatuse esimees.
Mobile: +372 56 808 705
 
adis.laur@dhl.com
 
Lisad: