Adis Laur F. R. Kreutzwaldi tn 38 KÜ | Teie 13.06.2023 13:44:17 Meie 18.07.2023 nr 9-3.2/DP-19-007 |
Oma kirjas esitate küsimusi seoses dendroloogilise hinnangu ja liiklusolukorraga. Vastame ja selgitame järgnevalt:
Dendroloogiline hinnang
F. R. Kreutzwaldi tn 42 krundil oleva hoonestusala kaugust krundipiirist ja puudest ei ole muudetud, sest kavandatud lahenduses on arvestatud puude kasvamiseks vajaliku ruumi ja säilimisega.
Põhijoonisel on F. R. Kreutzwaldi tn 38 ja F. R. Kreutzwaldi tn 42 kruntide vahelise kõrghaljastuse säilimise tagamiseks märgitud juurestiku kaitsevöönd (vt põhijoonisel roosa katkendjoon 'puu juurestiku kaitsevöönd') ning see ei kattu planeeringuga määratud hoonestusalaga. Puu juurestiku kaitsevöönd on puud ümbritsev ala, kus paikneb puu elutegevuse tagamiseks vajalik vähim juurekava, mida ei tohi kahjustada. Kaitsevööndi ulatuse arvutab pädev isik vastava valemi abil. Puittaimede ehitusaegne kaitse, sh tööd juurestiku kaitsevööndis tuleb korraldada vastavalt standardile EVS 939:2020 "Puittaimed haljastuses". Lisaks on planeeringus sätestatud, et F. R. Kreutzwaldi tn 38 krundil kasvavaid puid ei tohi kahjustada.
Dendroloogilise hinnangu skeem on vastavas digikonteineris olemas pdf vormingus (linna kodulehel digikonteiner nimega UU101_DP-19-007_DendroloogilineHinnang.asice, faili nimi Lisa 4. FR Kreutzwaldi tn 42 dendro skeem.pdf), mille avamiseks ei ole vaja tasulist eritarkvara. Samuti on hindamise tulemus kantud planeeringu põhijoonisele, mis on samuti pdf vormingus kättesaadav.
Selgitame, et joonisel kajastatud mõõtketid näitavad erinevaid kauguseid, nt krundi ja hoonestusala vaheline kaugus jm. Igal konkreetsel juhul tuleb vaadata legendist, milliste leppemärkide vahel see kajastatud on. Mõõtudele ei lisata joonise loetavuse huvides selgitavat teksti kuna joonised on niigi inforikkad.
Liiklusolukord
Planeeringu liikluskorralduse analüüsi koostamise käigus on tellitud täiendav liiklusuuring pikaajalise kogemusega liikluseksperdilt, kes kinnitab, et on oma uuringus arvestanud Tartu Veterinaar- ja Toidulaboratooriumiga seonduvat liiklust.
Hinnanud on F. R. Kreutzwaldi tupiktänava ja põhitänava ristumiskoha olemasolevat liikluskoormust, st et ka laboratooriumi hoonega seonduvat liiklust.
Läbilaskvusarvutuste aluseks olevas prognoositud liikluses on olemasolevale liiklusele, sh laboratooriumi liiklusele, juurde liidetud F. R. Kreutzwaldi tn 42 elamu lisandumisega seotud liiklus (see tulemus on kuvatud uuringus lk 6 diagrammil 2.1.).
Planeeringu koostaja on andnud teada, et tupiktänaval läbiviidud parkimisvaatluse käigus hinnati ka Veterinaar- ja Toidulaboratooriumi kasutajate poolt tänaval parkimist ja tuvastati, et parkimiseks kasutatakse krundil olevat parklat. Vastav info on lisatud seletuskirja liikluskorralduse analüüsi peatükki.
Selgitame, et liiklusuuringus viidatud kümne parkiva auto lisandumine tänavale on näide Siili tänava elamuarendusest, kus parkimiskohti ja kortereid müüdi eraldi. Sellest tehti ka järeldus, et F. R. Kreutzwaldi tn 42 krundi puhul ei saa sama mudelit kasutada. Eelnevat arvestades on liiklus- ja parkimiskorralduse peatükki lisatud kitsendav tingimus, et iga korteri juurde planeeritud üks parkimiskoht kuulub korteri hinna sisse.
Juba varasemalt sätestatud tingimused detailplaneeringus säilivad (parkimine peab olema lahendatud krundi siseselt, lisaks maa-alustele parkimiskohtadele on kavandatud krundile külaliskohad, tänavale parkimist kavandada lubatud ei ole).
Ülekäiguradade rajamisel on oluline pöörata tähelepanu erinevatele tingimustele, mis tagavad ohutuse nii kergliiklejale kui sõidukijuhile, st lahendus vajab detailsemat projekteerimist. Kui piirkonna elanikud leiavad, et lisa ülekäigurada antud lõigus on oluline ja vajalik, palume esitada Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonnale vastav taotlus. Selliste probleemide lahendamiseks ei ole vaja koostada detailplaneeringuid, probleemidega tegeletakse jooksvalt.
Parkimise korraldamine sh piiramine F. R. Kreutzwaldi tn 38 krundil on krundiomaniku enda korraldada.
F. R. Kreutzwaldi tn 42 krundi detailplaneeringuga planeeritakse parkimine F. R. Kreutzwaldi tn 42 krundil.
Tulenevalt esitatud arvamustest ja ettepanekutest, on detailplaneeringu lahendust veelkord täiendatud. Täiendustega detailplaneering on kättesaadav linna kodulehel, otselink: https://info.raad.tartu.ee/dhs.nsf/web/viited/DP-19-007 .
Anname teada, et korrigeeritud planeering suunatakse vastuvõtmisele ja avalikule väljapanekule. Avaliku väljapaneku eesmärk on avalikkuse kaasamine planeeringu koostamise protsessi, et välja selgitada kõikide planeeringust huvitatud isikute seisukohad planeeringu lahenduse osas. Pärast huvitatud isikute seisukohtade selgumist on võimalik, et linna kaalutlusotsuste tulemusel järgnevates planeerimismenetluse etappides planeeringulahendus muutub, kuna planeerimismenetluse eesmärk on tagada võimalikult paljusid osapooli rahuldava lahenduse leidmine planeeringu kehtestamise hetkeks.
Planeeringu avalikule väljapanekule suunamisest informeerime Teid edaspidi.
Lugupidamisega Janne Schasmin 736 1261 Janne.Schasmin@tartu.ee |