Urmas Past Balti Kinnisvara OÜ | Teie 10.02.2017 Meie 20.02.2017 nr 7-1/EPD-16-0904 |
Tartu kesklinna üldplaneeringus on sätestatud, et Ülikooli tn, lõikudes Jakobi–Küütri–Lossi ja Ülikooli 14–Poe, on ette nähtud jalakäija eelistusega tänavalõiguks, kus planeeringukohaselt ei ole parkimine lubatud. Kehtivas planeeringus on sätestatud, et antud tänavalõigul tuleb kasutada liiklust rahustavaid meetmeid, tänava ääres on keelatud parkimine ning lubatud on juurdepääs jalakäija kiirusega.
Vastutulekuna oleme teinud projektlahenduses möönduseid. Projektlahenduse kohaselt luuakse Ülikooli tänaval, lõigus Ülikooli 12–Ülikooli 14, lühiajalise peatumise võimalus osaliselt jalgratta- ja jalgteel.
Lisaks on tööajavälisel ajal parkimiskoormuse leevendamiseks lubatud Küüni tn 3/5 sisehoovis paiknevat parklat tasuta kasutada kõikidel soovijatel tööpäeviti ajavahemikul kella 17.00–7.45. Samuti on hoovi tõkkepuu avatud riiklikel pühadel ja nädalavahetustel.
Katendite osas on projektlahenduses lähtutud Tartu vanalinna tänavakatete remondi kontseptsioonist (OÜ Ehitusmaa, 2004), kus Ülikooli tänava kohta on töös eraldi sätestatud: „Igal juhul peab traditsioonilise graniitsillutise taastama Ülikooli tänaval, kus paikneb mitmeid arhitektuuriajaloolise ja kultuuriväärtusega ehitisi.“.
Ülikooli tänava liikluskorralduse osas on läbi käinud ettepanek, et lõigus Jakobi–Küütri kuni Lossi tänav oleks tänaval lubatud kahesuunaline liiklus. Kahesuunalise liikluse lubamise korral tuleks kõnniteed teha kitsamad. Juhul kui lubada lõigus Küütri–Lossi kahesuunalist liiklust, suureneks sellest tulenevalt Ülikooli tn liikluskoormus, mis läheks vastuollu kehtivas kesklinna üldplaneeringus sätestatuga. Ülikooli tänava rekonstrueerimise eesmärk on muuta tänav kergliikleja ja jalakäija sõbralikumaks ning vanalinna keskkonda sobilikumaks. Ühtlasi on eesmärkideks liikluskoormuse vähendamine ja kõnniteede laiendamine.
Samas ei välista eelnev seda, et näiteks suurürituste või muude ühekordsete sündmuste ajal oleks võimalik nimetatud lõigus ka kahesuunalist liiklust lubada. Arvestades, et antud lõigus on kavandatud madalad äärekivid, on võimalik kehtestada ajutine liikluskorraldus, mille kohaselt ühes suunas liikleja peab teisest suunast tulija läbi laskma, põigates korraks osaliselt kõnniteele. Kiirused on lõigus piiratud.
Võtame Teie esitatud arvamused teadmiseks, kuid leiame siiski, et oluline on Ülikooli tänavale paremate tingimuste loomine jalgsi ja jalgrattaga liiklejatele, nagu sätestab kesklinna üldplaneering. Lisaks on projektlahenduse eesmärk vanalinna keskkonda sobilikuma tänavakujunduse loomine. Olemasolevad kõnniteed on Ülikooli tänaval väga kitsad ja halvas seisukorras, millel liiklemine on ebamugav. Tänavaruum on kesklinna piirkonnas väga piiratud. Projektlahenduses on säilitatud võimalikult palju parkimiskohti, arvestades tänavaruumi piiratust ja liikluskorralduslikke eripärasid.
Lugupidamisega Valvo Semilarski abilinnapea Siim Mitt 736 1332 Siim.Mitt@raad.tartu.ee |