Pöördume teie poole, kuna meile on saabunud SKA Inseneribüroo OÜ-lt kooskõlastamiseks Tartu LV telimusel valminud Ülikooli tänava rekonstrueerimise projekt. Esitatud projekti kooskõlastada ei ole võimalik, kuna selles kajastatud seisukohad erinevad oluliselt lähenemisest Ülikooli tänava arendamiseks, mida oleme korduvalt arutanud Ülikooli tänava äärsete kinnistute omanike esindajate Ülikooli tänava ettevõtjate kohtumistel teiega ja Tartu LV teiste liikmetega. Kõigil nendel kohtumistel on Tartu linna esindajad ja Ülikooli tänava äärsete kinnistute omanike esindajad ühiselt jõudnud samadele seisukohtadele Ülikooli tänava rekonstrueerimise vajaduste kohta. Refereerin neid arutatud peamisi punkte veelkord.
1. Tartu linn on pikaajaliselt arendanud ja ellu viinud kava, mille kohaselt ainult jalakäijatele mõeldud tänavateks kesklinnas on Rüütli tänav, Raekoja plats ja Küüni tänav (edaspidi ALA). Selle ALA varjatud laiendamise katse, mida esitatud projekt teostaks, muudaks Ülikooli tänava äärsetel kinnistutel ja kog ALA-s majandustegevusega tegelemise ilma igasuguse arusaadava põhjenduse või vajaduseta oluliselt raskemaks, seades ohtu paljude ettevõtete majandustulemused, järelikult ka maksulaekumised neilt ettevõtetelt.
2. ALA, kui ulatusliku piirkonna teenindamiseks on vajalik tagada võimalikult otstarbekas ja sujuv liiklus- ja parkimiskorraldus ALA ümbritsevatel tänavatel- Vabaduse puiesteel, Riia, Vanemuise ja Ülikooli tänavatel. ALA-l töötavad igapäevaselt Tartu LV, Tartu Ülikool, mitmed suured hotellid, paljud toitlustusasutused, bürood ja teenindusasutused oma partnerite ja klientidega. Kindlasti peab arvestama ka ALA paljude elanike huvidega. Absurdsena kõlaks idee taastada ajalooline munakivi-, savikruusa või muu taoline taoline tänavakate, või paigaldada neid imiteeriv (tõstetud) klompkivikate aktiivse autoliiklusega Vabaduse puiesteel või Riia tänaval. Samavõrd põhjendamatu oleks taoline tegevus ka aktiivse transpordivooga Ülikooli tänava jaoks, siiski selgitame allpool veelkord, miks on ka idee Ülikooli tänava katmisest kaasaegse kvaliteetse asfaltkatte asemel oluliselt kallima mitmesuguste kivi- ja betoonkivikatete keeruka kombinatsioonigapõhjendamatu raharaiskamine. Kui siiski on selgunud, et Tartu linna investeeringute eelarves on piisavalt vabu rahalisi vahendeid, võime omalt poolt soovitada, milliseid Tartu jaoks tõeliselt vajalikke projekte võiks finantseerida.
3. Vaadeldes alates p.3-st mõistlikku (liikluse) korraldamist ainult Ülikooli tänava rekonstrueerimise seisukohast, tuleb märkida, et kõigi ALA-l paiknevate asutuste töö korraldamiseks on hädavajalik tagada igapäevane ulatusliku teenindava transpordivoo juurdepääs, sagedane suuregabariidiliste masinate lühiajaline peatumise võimalus ilma liiklusvoo totaalse segipaiskamiseta (kaubaveo- ja prügiautod, autobusssid hotellikülastajate ja nende kohvritega, taksod jms.), samuti parkimise võimalus Ülikooli tänava ääres ka mujal kui Tartu LV suletud parklas jpm. Transpordivahendite seismine ummikutes või nende liikumine üle mistahes takistuste (munakivi vms. sillutis, ’’lamavad politseinikud’’) suurendab saastekoormust ja põhjustab kõigile asjaosalistele samuti läheduses viibijatele põhjendamatut lisastressi. Transpordivoo otstarbeka korraldamise ja kulueffektiivsuse seisukohast on arukaim lahendus- tänaseks väljakujunenud ühesuunalise liikluslahendusega liiklus- ja parkimiskorraldus, vajalik on lihtsalt uuendatud ja kvaliteetne asfaltkate Ülikooli tänaval Vanemuise tänavast kuni Raekojani. Otstarbekas oleks kasutada tänasest madalamaid ja ’’ümaramaid’’ äärekive.Peaks säilitama tänase parkimiskohtade arvu, muutes mõned parkimiskohad (lähtuvalt Ülikooli tänava äärsete kinnistute omanike ja ettevõtjate vajadusest) sellisteks, et lubatud on ainult lühiajaline peatumine. Ülikooli tänava äärsete kinnistute omanikel on vaja Tartu LV abi et takistada igasugust peatumist väravate ees ja parkimist ainult lühiajalist peatumist lubaval alal. Politsei ega keegi muu kahjuks selles mures ei aita. Kuna Tartu kesklinnas napib parkimiskohti, siis võiks tõsiselt arutada Tartu LV kinnise parkla kasutamist kõigi liiklejate jaoks.
4. Ka jalakäijatele (eriti lapsevankritega noorpered, samuti invaliidid, ratastega kohvreid vedavad turistid või tudengid ja kõrgetel kontsadel preiilid-prouad) sobib kvaliteetne alfaltkate rohkem kui kõnnitee graniitplaadid. Isegi Tartu Raekoda ümbritsevate graniitplaatide tühjades vuugivahedes on meie naiskolleegid korduvalt murdnud oma kõrgeid kontsi, samadesse vuugivahedesse jäävad kinni ka väiksemad eelloetletud liikurvahendite rattad.
Muidugi võib ju proovida administratiivses korras keelata kõrgete kontsade kandmise, samuti lapsevankrite ja kohvritega tänavatel liikumise, sundides preilidele-prouadele jalga viisud-pastlad ja rakendades munitsipaalsed hobuvankrid kohvreid ja väikelapsi teenindama.
5. Talvine lumi/muda, mis on Eestis paratamatu, kataks kogu eri kivikatete ’’mitmekesisuse ja ilu’’ nii pooleks aastaks vaatajate eest täiesti. Lumekoristus ja igat sorti muud tänavakoristust on odavam, kiirem ja lihtsam korraldada asfaldil kui kivikatete keerukal kombinatsioonil.
Toetame igati Tatu LV soovi Ülikooli tänava katete kordategemiseks, peame sealjuures aga oluliseks lähteülesande püstitamisel lähtuda tegelikust praktilisest vajadusest ja tervest mõistusest. Tartu linna, kesklinna ja Ülikooli tänava areng on meile oluline, oleme selles edasiliikumiseks valmis teiega lähiajal kohtuma.
Lugupidamisega,
Juhan Kolk, Ain Tammvere ja Urmas Past
Ülikooli tänava äärsete kinnistute omanike ja Ülikooli tänava ettevõtjate nimel
From: Tiina Sepp Sent: Wednesday, November 23, 2016 1:54 PM To: Tiina Sepp <tiina@elstar.ee> Subject: Ülikooli tn projektlahneduse
Tere
SKA Inseneribüroo OÜ on koostanud Tartu Linnavalitsuse tellimusel Ülikooli tänava rekonstrueerimise projekti (lõigus Riia tn – Küütri tn). Käesoleva kirjaga edastame väljavõtte Teie kinnistut puudutavast projektlahendusest ning palume kooskõlastust sellele. Kooskõlastada tuleb tänava paiknemine eramaal.
Kooskõlastamiseks on kaks võimalust:
1) Digitaalselt allkirjastades, kirjutades resolutsiooni aknasse: „Oleme nõus projekteeritud lahendusega“
2) Trükkides joonised välja, kirjutades kooskõlastuse tekst joonisele. Kooskõlastusele lisada kooskõlastuse tekst, allkiri ja kuupäev ning saata meile postiga, aadressile Artelli 8c 10621 Tallinn
Kõigile lisaküsimustele oleme valmis vastama Teile sobival ajal telefonil +372 668 1206.
Lugupidamisega
Tiina Sepp
Tehniline assistent
SKA Inseneribüroo OÜ
Tel +372 668 1206
<image001.jpg>