Saabunud kiri: FW: Tähe 4 DP

Asja number: DP-20-028
Sari: 9-3.2 Kirjavahetus üld- ja detailplaneeringute ning linnaarengu küsimustes (s.h. algatamise ettepanekud ja lähteseisukohad) juriidiliste isikutega
Teema: FW: Tähe 4 DP
Registreeritud: 19.11.2021
Kellele saadetud: Ingrid Voolaid
Dokumendi liik: E-post
Edastamise viis: E-post

Saatja:
Organisatsioon: RLO
Kontaktisik Aksel-Johannes Part
Saatja kuupäev: 18.11.2021

Menetlemine:
Seisund: Lõpetatud
Vastutav töötaja: Ingrid Voolaid
Vastamise tähtaeg: 19.12.2021
Failid: Soome linnasisene modaaljaotuse erinevus.pdf ( 3994 kb )
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Show details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Hide details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:


From: Aksel Johannes Part <AkselJohannes.Part@tartu.ee>
Sent: Thursday, November 18, 2021 5:17 PM
To: Aire Priks <Aire.Priks@tartu.ee>; Mart Hiob <mart@artes.ee>; Sven Saar <sven.saar@estiko.ee>; info@liikluslahendus.com
Cc: Tõnis Arjus <Tonis.Arjus@tartu.ee>
Subject: Tähe 4 DP

Tere!

Oleme nüüd SÜKU parkimisuuringu esimese variandi kätte saanud, vabandust, et see nii kaua viibis. Kuna tegu on mustandversiooniga, siis veel jagada ei tahaks, aga häid mõtteid oleme sellest juba saanud, mida võiksime koos arutada. Annan lühidalt ülevaate meie esialgsetest mõtetest Tähe 4 DP osas.

- Kuna täpset parkimisvajadust pole DP staadiumis funktsioonide selgusetuse tõttu võimalik hinnata, siis igal juhul tuleks DPs näha ette parkimiskohtade arvu ja paigutuse täpsustamine projekteerimisfaasis – nagu ikka. Selleks ajaks oleme vastu võtnud Tartu linna parkimisnormatiivi (loodetavasti juba järgmise aasta alguses), mis annab heale metoodikale tuginedes igale krundile parkimiskohtade arvu sõltuvalt erinevate teenuste kättesaadavusest antud krundil. See tähendab, et korralikum parkimisuuring on selle uue normiga nö juba ära tehtud, nii et põhisisend tuleb just sellest normatiivist.

- Praegu, DP protsessi käigus tuleks siiski hinnata parkimiskohtade maksimumi olemasolevate vahenditega. Selleks pakume välja kasutada linnatänavate standardi parkimisnorme kombineeritult olemasoleva parkla täituvuse andmetest saadud sisendiga. Olulisema SÜKU uuringust tulnud metoodilise uuendusena võiks veel kasutada üht Soome uuringut, milles leiti, kui palju erineb modaaljaotus erinevates linna piirkondades linna keskmisest modaaljaotusest. Kuna Tähe 4 asub kesklinnas (nii ÜP kui mainitud Soome uuringu jaotuse järgi), on selle külastajate ja elanike autokasutuse tase eelduslikult madalam kui linnas keskmiselt. Soome uuringu järgi on südalinna autokasutus elamute puhul 44-69% ning töökohtade/kontorite puhul 57-80% kogu linna keskmisest autokasutusest. Selle konkreetse DP puhul peaks ilmselt natuke koos arutama, kuidas seda teadmist kõige paremini kasutada – kas võtta see protsent linnatänavate standardi määrast või püüda siiski kuidagi planeeringuala kasutajate arvu hinnata ning sellest südalinna piirkonna jaoks kohandatud autokasutuse protsent (arvestades auto kohta 1,4 inimest) võtta. Või veel mingi kolmas variant. Lisan mainitud uuringu manuses. Kes soome keelt ei loe, siis google translate töötab vähemalt soome-inglise tõlkes väga hästi. Olulisemad andmed on lk 28-30 (tabelid 4.5, 4.6 ja 4.7) ja lk 39 (tabel 4.22).

- Lisaks võiks DP protsessis veel kaardistada 500m raadiuses asuvad parkimismajad ja suuremad eraparklad ning võimalusel nende täituvus koos omanike/haldajate hoiakutega parklate ristkasutuse korraldamise osas. Sellised andmed annaksid projekteerimisfaasiks rohkem paindlikkust ja valikuvõimalusi parkimiskohtade rajamise (või rajamata jätmise) osas. Kaubamaja, Kvartali ja Tasku (kui see jääb 500m sisse) parkimismajade täituvuse kohta saab mingil määral infot ka SÜKU parkimisuuringust.

- Liikluslahenduse koostame linna poolt lähtudes linna strateegilistest eesmärkidest ja põhjalikest uuringutest, nii et selles osas analüüse või jooniseid teha pole vaja. Eeldatavalt peaksime suutma selle anda veel enne DP protsessi lõppu (nt mais), nii et seda saab ka DP joonistel kajastada. Tänava väljaehitamiskohustust me samas arendajale ilmselt pigem ei paneks, sest Tähe tänav läheb tervikuna rekonstrueerimisele seoses jalgrattateede põhivõrgu rajamisega ning erinevaid lõike eraldi teha pole kuigi mõistlik.

Pakun veebiteel kohtumiseks välja järgmise neljapäeva (25.11), aga vabu aegu leiame vajadusel ka sama või järgneva nädala muudel päevadel - pakkuge midagi välja, kui neljapäev ei sobi.

Parimat
Aksel Part
Liikuvusspetsialist
Ruumiloome osakond
Tartu Linnavalitsus
5043057
Soome linnasisene modaaljaotuse erinevus.pdfSoome linnasisene modaaljaotuse erinevus.pdf