Saabunud kiri: Tähe tn 4 krundi ja lähiala detailplaneering

Asja number: DP-20-028
Sari: 9-3.2 Kirjavahetus üld- ja detailplaneeringute ning linnaarengu küsimustes (s.h. algatamise ettepanekud ja lähteseisukohad) juriidiliste isikutega
Teema: Tähe tn 4 krundi ja lähiala detailplaneering
Registreeritud: 08.09.2023
Kellele saadetud: Urmas Ahven, Aire Priks
Dokumendi liik: e-kiri
Edastamise viis: E-post

Saatja:
Kontaktisik RH
Saatja kuupäev: 08.09.2023

Menetlemine:
Seisund: Teadmiseks võetud
Vastutav töötaja: Aire Priks
Kellele suunatud: Indrek Ranniku
Vastamise tähtaeg: 08.10.2023
Seotud dokumendid:
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord
Show details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:
Hide details for Saabunud kiri:Saabunud kiri:


From: Rene Hallemaa <rene.hallemaa@mail.ee>
Sent: neljapäev, 7. september 2023 18:45
To: Urmas Ahven <Urmas.Ahven@tartu.ee>
Cc: LV üldmail <lv@tartulv.ee>
Subject: Tähe tn 4 krundi ja lähiala detailplaneering




Tere, Lp Urams Ahven!

Kirjutan Tähe 10 kortermaja elanikuna seoses Tähe tn 4 krundi ja lähiala detailplaneeringuga. Planeeringu menetlus käib ning linnavalitsus on esitanud arendajale mitmeid ettepanekuid ja kohustusi. Ühe kohustusena on kohustatud arendajat teostama liiklusanalüüs.

Tähe 10 elanikud tunnevad antud arendust silmas pidades muret piirkonna liikluskorralduse pärast. Hetkel on arendaja esitanud avalikult kättesaadavate planeeringu dokumentide kohaselt liiklusuuringu, mis hõlmab üksnes parkimiskorraldust. Esitatud parkimiskorraldus on analüüsinud küll praegust olukorda ja parkimisalade täituvust, kuid arvestatud ei ole asjaoluga, et kavandatud planeeringuga kaovad ära Tähe 4 kinnistul asuvad mitmed parkimisalad.

Uuringu kohaselt on Tähe tn 4 krundil maksimaalne täituvus kl 15. Siis on Tähe tänava ääres asuvates parklates ainult üksikuid
vabu kohti ja Päeva tänava ääres asuv parkla on täitunud 42% ja seal on ca 60 vaba kohta. Kas ja kuidas arvestab arendaja nende parkimiskohtade kadumisega ning kavatseb lahendada nende sõidukite parkimise? Palun linnavalitsusel juhtida sellele arendaja tähelepanu.

Lisaks juhin tähelepanu, et Tähe (Päeva ja Pargi tänava vaheline ala) ning Päeva tänava ääres parkides on tänavatel välistatud korraga kahesuunaline liikluskorraldus. Praegu on tööpäeva hommikul raskendatud Päeva tänavalt Tähe tänavale pööramine ning Riia maanteele pääsemine võtab Päeva tänavalt aega ca 10 min. Kui sinna lisada veel lisanduvad tänaval parkivad autod ja vajalikud möödalaskmised, siis tänava läbilaskevõime väheneb. Lisaks lisandub tänavatele täiendav liikluskoormus. Palun lasta arendajal tellida liikluskorralduse analüüs tööpäeva hommikuti ja võtta arvesse kaduvaid parkimiskohti ning lisanduvaid parkivaid autosid (sh peatuvad autod, kes toovad lapsi Tera kooli).

Linn on arendajalt nõudnud pargimajade liigendatust. Ma ei suutnud leida dokumentatsiooni krundile kavandatud haljastuse kohta. Tõenäoliselt on see olemas. Samas lähtun ruumilisest illustratsioonist, millelt nähtub probleem detailplaneeringuala rohealaga. Tartu linna üldplaneeringu kohaselt peab rohevõrgu toimimise ülesannete täitmiseks peab haljastatud ala reeglina olema vähemalt 40% krundi pindalast. Kõrghaljastuse osakaal haljastatud alast peab reeglina olema vähemalt 25%. Illustratsioonist lähtuvalt on antud ala haljastus kõvasti alla 40%. Antud piirkond on elamupiirkond, kus on põhjendatud nõuda ettenähtud üldplaneeringus sätestatud haljastuse tavapärast protsenti. Nt tähepargi arenduses ja Tähe 19 ja Tähe 19a detailplaneeringus on arvestatud haljastuse vajalikkusega. Haljastusel on elukeskkonnale väga tähtis funktsioon leevendada kliimariske, leevendada müra ja tolmu häiringuid. Arendaja soov minimaliseerida Tähe tn 4 krundi kui hetkel antud piirkonna jaoks väga oluline haljastuse maht, ei ole põhjendatud.



Heade soovidega
Rene Hallemaa
+372 52 31 901