Planeerimisseaduse § 92 sätestab kohaliku omavalitsuse volikogule nõude vaadata iga viie aasta tagant üle kehtiv üldplaneering. Ülevaatamine tehakse selleks, et kohaliku omavalitsuse üksuse otsustajad saaksid ülevaate planeeringute aja- ja asjakohasusest ning omavalitsuse ruumilistest arenguvajadustest. Lisaks võimaldab ülevaatus selgitada avalikkusele ja huvitatud osapooltele, kuidas üldplaneeringu elluviimine on toimunud. Kohaliku omavalitsuse üksused, mis haldusreformi käigus ühinesid või liitusid, peavad oma üldplaneeringud üle vaatama hiljemalt 1. juuliks 2018. a.
Ülevaatamise eesmärk on selgitada välja kehtivate üldplaneeringute ajakohasus ja see, kas arengu suunamisel ning maakasutuse edasisel kavandamisel on planeeringutes vajalik teha muudatusi. Üldplaneeringu ülevaatamisel analüüsitakse, kuidas on toimunud üldplaneeringu senine elluviimine ning hinnatakse, kas see on olnud vastavuses üldplaneeringus kavandatuga ja kohaliku omavalitsuse vajadustega. Ülevaatamise tulemusel saadakse terviklik pilt kohaliku omavalitsuse üksuse territooriumi ruumilisest arengust, sh selguvad planeerimisega seotud probleemid.
Samas on osakonna eelarves vahendid Tartu linna energeetika arengukava uuendamise alustamiseks. Selle töö käigust teavitame teid täiendavalt.
Tartu linna üldplaneering sisaldab kaugkütteseaduse § 5 kohast kaugküttepiirkonna korraldust (seletuskirja p 13.4) ja kaugküttepiirkonna piire (joonis 11).
Endise Tähtvere valla territooriumil on kaugküttepiirkonna korraldus määratud hetkel Tähtvere Vallavolikogu 21.08.2009. a määrusega nr 7 "Kaugküttepiirkonna määramine".
Eelmainitust tulenevalt soovime teie arvamust järgneva kohta:
1. Millised on üldplaneeringute ja arengukavade kohase arengu senised tulemused ja nende edasise elluviimise võimalused?
2. Kas kehtivad dokumendid täidavad piisavalt kaugkütteseaduse § 5 ja planeerimisseaduses üldplaneeringule seatud eesmärke (tehnovõrkude ja -rajatiste üldise asukoha ja nendest tekkivate kitsenduste määramine; olulise ruumilise mõjuga ehitise asukoha valimine) ja millised on vajalikud täiendused eesmärkide paremaks täitmiseks?
3. Millised on üldplaneeringute ja kaugküttepiirkonna korralduse elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused?
4. Kas leidub detailplaneeringuid, mis ei vasta üldplaneeringus või arengukavades seatud eesmärkidele ning tuleks seetõttu muuta või kehtetuks tunnistada?
5. Kas on ilmnenud teistest planeeringutest ja/või õigusaktidest tulenevalt üldplaneeringusse, arengukavadesse või kaugküttepiirkonna korraldusse muudatuste tegemise vajadus?
Tartu linnal on koostöös võrguettevõtetega uue üldplaneeringu koostamise käigus plaanis kaugküttepiirkonna regulatsiooni viimine kogu haldusala ulatuses üldplaneeringu mahtu. Parema ja kasutatavama tulemuse saamiseks on teretulnud ettepanekud, täiendused ja vajadusel vastuväited.
Teema arutamiseks võime vajadusel korraldada ka kohtumise.