Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Informatsioon "Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu" avaliku väljapaneku ja avalike arutelude tulemustest |
Reg. number: | LV-K-0753 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 27.06.2014 |
Koostaja: | Ruth Kurss |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Õigusakt: | Tartu Linnavalitsuse 12.08.2014 korraldus nr 811 "Informatsioon "Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu" avaliku väljapaneku ja avalike arutelude tulemustest" |
Failid: | Bussijaama_tabel_vaided.pdf ( 187 kb ) seisukohad.pdf ( 250 kb ) 13DP13 tehnovõrgud Tasku dp.pdf ( 2594 kb ) 13DP13 põhijoonis Tasku dp.pdf ( 3092 kb ) 13DP13 seletuskiri Tasku dp.pdf ( 1267 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
27. juuni 2014. a. nr LV-K-0753 |
Informatsioon "Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu" avaliku väljapaneku ja avalike arutelude tulemustest |
Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu koostamine algatati Tartu Linnavolikogu 14. veebruari 2013 otsusega nr 449 eesmärgiga kaaluda Turu tn 2 krundil asuva hoone laiendamise võimalusi ning täpsustada kruntide piire. Planeeringust huvitatud isikuks on AS Emajõe Ärikeskus. Planeeringu koostaja on OÜ Artes Terrae.
Tartu Linnavolikogu 20.02.2014 otsusega 20.02.2014 nr 47 vastu võetud "Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu" avaliku väljapaneku ajal, mis toimus 18. märts - 9. aprill 2014, laekusid 22 isikult kirjalikud ettepanekud ja vastuväited, mis käsitlesid põhiliselt piirkonna liiklusalaseid probleeme ning bussijaama sobitumist aktiivsesse linnaruumi.
Linn võttis laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas seisukohad 15.05.2014 korraldusega nr 498. Detailplaneeringu avalikud arutelud toimusid 02.06.2014 linnavalitsuse seisukohtade tutvustamiseks ja 20.06.2014 linnavalitsuse seisukohtade kohaselt korrigeeritud planeerimislahenduse tutvustamiseks.
Vastavalt Tartu Linnavalitsuse seisukohtadele on planeeringulahendust korrigeeritud ning linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond on informatsiooni edastanud kõikidele isikutele, kes ettepanekuid ja vastuväiteid esitasid. Ettepanekute ja vastuväidete tegijatele anti materjalidega tutvumiseks ja lõpliku seisukoha kujundamiseks kaks nädalat aega soovi korral ettepanekutest või vastuväidetest loobumiseks.
Linnavalitsuse poolt võetud seisukohtade ja korrigeeritud planeeringu lahenduse osa on Dago Antov teatanud, et täiendavad pretensioonid planeeritud lahenduse osas puuduvad ja linnavalitsuse selgitused esitatud märkuste osas on aktsepteeritavad. Ilmar Pihlak on oma 09.06.2014 edastatud arvamuses teatanud, et esitatud projekt vastab EVS (standardi) nõuetele.
Valimisliit Vabakund nimel on Jüri-Ott Salm teatanud, et ei olda jätkuvalt rahul kõigi linna poolt antud vastustega ja seega soovitakse planeeringu edasist käsitlemist maavanema juures. Eelkõige puudutab see järgmisi punkte: punkt 20.10. ebaselge, millega arvestati. Ettepanek oli ja on määratleda planeeringu dokumentides selgelt osutatud mõõdud, sh kavandada bussijaama (nii reisijate ala kui ka busside manööverdamisala) kõrguseks 2 korrust ja õhutuse paremaks tagamiseks avada manööverdamisala kogu ulatuses Soola tänavale (näiteks 2. korruse tasandil). Määratleda bussijaama manööverdamiskõrgusena. Arendaja infopõhjal planeeritakse kõrguseks 6 m, mille alla tulevad 70cm ulatuses ventilatsiooni jm seadmed. Parandatud seletuskirjas on määratletud minimaalse kõrgusena 4.6 m, mida valimisliit peab mitterahuldavaks. Mitterahuldavaks peetakse ka (p 20.11) perroonide teenindustaset C või D ning seda, et reisijate istekohtade arvu 154-lt vähendatud 110-le, seejuures pole vähendatud siseruumi suurust 850 m2. Väidetavalt antud lahendus ei paranda reisijate olukorda tänasega võrreldes. Ühtlasi palutakse kontrollida vastavust siseruumi minimaalsele pindalale, kuna mõlemad teemad on olnud olulisteks teemadeks planeeringu menetlemise käigus ja nendes tingimustes järeleandmine on tagasikäik bussireisijatele senisega võrreldes paremate tingimuste pakkumisel.
Teised ettepanekute ja vastuväidete tegijad ei ole tagasisidet andnud ega oma ettepanekutest või vastuväidetest loobunud.
Planeerimisseaduse kohaselt esitatakse detailplaneering koos teabega arvestamata jäänud ettepanekute ja vastuväidete kohta maavanemale järelevalve teostamiseks.
Lähtudes eeltoodust, võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 21 lg 4, Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg 5, § 17 lg-d 1 ja 2, arvestades 18. märts - 9. aprill 2014 avaliku väljapaneku ajal esitatud ettepanekuid ja vastuväiteid, Tartu Linnavalitsuse 15.05.2014 korraldusega nr 498 võetud seisukohti ning 02.06.2014 ja 20.06.2014 a toimunud avalike arutelude tulemusi, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Võtta informatsioon Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu" avaliku väljapaneku ja avalike arutelude tulemustest teadmiseks.
2. Lugeda lahendamata jäänud planeeringuvaidlusteks lisas toodud arvestamata jäänud ettepanekud ja vastuväited.
3. Esitada planeering koos teabega arvestamata jäänud vastuväidete kohta maavanemale järelevalve teostamiseks.
4. Tartu Linnavalitsuse esindajateks planeeringu järelevalve küsimustes määrata Indrek Ranniku, Mati Raamat ja Tõnis Arjus.
5. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada avaliku arutelu tulemustest informatsiooni ilmumine ajalehes Postimees.
6. Korraldus jõustub ... 2014. a.
Linnapea | |
Linnasekretär |