Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Informatsioon Emajõe Ärikeskuse ja bussijaama ümbruse linnaruumi arhitektuursest ideevõistlusest |
Reg. number: | LV-IP-0036 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 23.01.2014 |
Koostaja: | Elo Kiivet |
Ettekandja: | Elo Kiivet |
Failid: | Emajõe_Ärikeskuse_ja_bussijaama_ümbruse_linnaruumi_arhitektuurne_ideevõistlus_FIN.pdf ( 1410 kb ) Protokoll_bussijaam.pdf ( 519 kb ) Plakat_sadama.jpg ( 5313 kb ) Plakatid_linnamootor.pdf ( 7245 kb ) Plakatid_suhtlev.pdf ( 5522 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
23. jaanuar 2014. a. nr LV-IP-0036 |
Informatsioon Emajõe Ärikeskuse ja bussijaama ümbruse linnaruumi arhitektuursest ideevõistlusest |
KUULATI: | Elo Kiiveti ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. võtta informatsioon Emajõe Ärikeskuse ja bussijaama ümbruse linnaruumi arhitektuurse ideevõistlusest teadmiseks;
2. arvestada Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ja lähiala detailplaneeringu" lahenduse väljatöötamisel, et kuna esimese koha võidutööd võistluse tulemusel ei selgunud, tuleb planeeringuga kooskõlas avaliku ruumi kujunduse täpne lahendus leida projekteerimise etapis, arvestades võimalusel auhinnatud võistlustööde lahendusi.
|
Juhataja: | |
Protokollija |
Lisa | |
Tartu Linnavalitsuse | |
istungi protokolli kantava otsuse eelnõu nr LV-IP-0036 juurde | |
Ideevõistluse korraldamise aluseks on Tartu Linnavolikogu 14.02.2013 otsusega nr 449 kinnitatud detailplaneeringu lähteülesanne (Võistluse eesmärgiks on leida bussijaamale ja selle esisele alale selgelt tajutav linnaruumiline tervik) ning Tartu Linnavalituse 09.07.2013 korraldus nr 733 eskiislahenduse heakskiitmiseks , kus sätestati:
Ideevõistluse tingimused: Emajõe_Ärikeskuse_ja_bussijaama_ümbruse_linnaruumi_arhitektuurne_ideevõistlus_FIN.pdf Ideevõistluse lõpp-protokoll: Protokoll_bussijaam.pdf Ideekonkursile laekus 9 võistlustööd, mis kõik tunnistati kvalifitseeruvaks. Zürii luges võistluse kordaläinuks - esitatud tööd olid kõrgetasemelised ja valik mitmekesine. Lõplik paremusjärjestus oli konsensuslik. Ühte selget favoriiti ja kõiki osapooli rahuldavat lahendust polnud, mistõttu 1. preemiat välja ei antud. Teist kohta jäid jagama võistlustööd "Linnamootor (Maria Freiman, Juhan Kangilaski) ja "Suhtlev ruum" (OÜ Kauss Arhitektuur), kolmanda koha sai "Sadama värav" (Stuudio Tallinn -Villem Tomiste). Žürii üldine kommentaar ja ettepanekud auhinnatud võistlustööde rakendamiseks: Mitmes töös oli pakutud ümber hotell Dorpati pöörav L-kujuline väljak, mis tundub oluline ja vajalik lisandus. Edasises planeerimisprotsessis tuleb kaaluda mitmes töös esinenud ettepanekut vähendada Soola tänava autoliiklust ja suurendada jalakäijate hajumisruumi bussijaama esisel territooriumil. Lisaks kaaluda aktiivse tänavafrondi loomise võimalusi kogu Soola tänava ulatuses. Soovitus kaasata võidutööde autorid ka edasisse planeerimisprotsessi leidmaks planeeringule parim võimalik linnaruumiline lahendus. Võidutööde autoritega teha koostööd leidmaks bussijaamale ja selle teenindamiseks vajaminevate krundiväliste alade ja väikevormide kujundus. Auhinnatud tööd: Plakat_sadama.jpgPlakatid_linnamootor.pdfPlakatid_suhtlev.pdf Kõiki konkursitöid saab vaadata aadressil https://www.tartu.ee/data/Bussijaam.html Arhitektuuriteenistus teeb ettepaneku arvestada järgmisi žürii ettepanekuid: 1. Kujundada bussijaamale vajalik hajumisruum ehk suurendada jalakäijate ala bussijaama esisel territooriumil Soola tänaval, kus lisaks läbivale liikumisele oleks ruumi ka olla (oodata, istuda väliruumis). 2. Luua aktiivne tänavafront Soola tänava ulatuses, mis tähendab aktiivses kasutuses olevaid ehk inimeste jaoks avatud siseruume (kohvik, pood, büroo vm äripind või avalik teenus), mille hulka ei kuulu trepikojad, võreseinad, info- ja näitusestendid, vaateaknad, automaadid jms. 3. Kujundada Dorpati parklale kergliiklejasõbralik lahendus. Lisaks: Võtta ideevõistluse materjalid planeeringu lisadesse ning määrata arhitektuurivõistlusega arvestav territoorium planeeringu joonisel vastavalt võistlusalale tingmärgiga ´tänavaruumi lahendus leitakse projekteerimisetapis vastavalt ideevõistlusele´. Detailplaneeringus tähistatav ala: Punane - võistlustöö "Suhtlev ruum", oranž - "Sadama värav", kollane - "Linnamootor"
"Suhtlev ruum" - aktiivne linnaruum: suurendatud avalik ruum Tasku ümber, "Sadama värav" - jõele avatud plats, "Linnamootor" - kiss & go parkla. Valitud ala võistlustööst "Sadama värav": Valitud ala võistlustööst "Linnamootor": Edasine protsess: Võistlustööde autoritega alustatakse läbirääkimisi eskiisprojekti koostamiseks. Eskiisprojektide tulemusena saadakse valitud ala terviklahendus, mis on omakorda aluseks detailplaneeringu põhilahenduse väljatöötamisel. Planeeringu realiseerimisel on lubatud hilisemaid projekteerimis- ja ehitustöid ellu viia ka etapiviisiliselt. Eskiisprojektid linna maale tellib arhitektuuri ja ehituse osakond. Bussijaamaga ja Dorpat hotelliga funktsionaalselt seotud töö tellib Emajõe Ärikeskus kui planeeringust huvitatud pool. Eskiisprojektide võimalik valmimisaeg on u 1,5 kuud lepingust alates. |