Võru 79 ehitusprojekti muudatused nr 2 uue ehitusloa taotlemiseks
Võttes aluseks ehitusseadustiku §-d 5, 13 ja 41 märgib Tartu linna arhitektuuri ja ehituse osakond järgmist:
Teie Võru tn 79 ehitusloa taotlus ja ehitusprojekt on läbivaadatud. Käesolevaga saadame linnavalitsuse märkused, mis vajavad Teiepoolset täiendamist/parandamist. Vastavalt haldusmenetlusseadusele § 15 lg 2, kui isik jätab koos taotlusega esitamata nõutud andmed või dokumendid või kui taotluses on muid puudusi, määrab haldusorgan taotluse esitajale esimesel võimalusel tähtaja puuduste kõrvaldamiseks, selgitades, et tähtpäevaks puuduste kõrvaldamata jätmisel võib haldusorgan jätta taotluse läbi vaatamata. Sellega seoses palume Teil parandatud ehitusprojekt koos ehitusloa taotlusega esitada hiljemalt 26.12.2016. a kas digitaalselt allkirjastatult aadressil aeo@raad.tartu.ee, digitaalselt allkirjastatult läbi ehitisregistri www.ehr.ee (Ehitusprojekti dokumentide digitaalsel esitamisel arvestada juhendit: "Ehitusprojekti dokumentide vormistamise nõuded ehitusloa elektroonilisel taotlemisel": https://www.mkm.ee/sites/default/files/juhend_-_ehitusprojekti_digivormistamine_ehitusloa_taotlemisel_10.02.2015.pdf.) või paberkandjal ehitusprojekt kahes eksemplaris arhitektuuri ja ehituse osakonnale määratud vastuvõtuaegadel.
PROJEKTI LÄBIVAATAMISEL ESINENUD PUUDUSED:
Arhitektuuri- ja linnakujundusteenistuse arhitekt Anna-Liisa Unt:
Joonistele lisada viited muudatustele. Asendiplaani osas lihtsustaks see oluliselt üldpildi mõistmist, kuna lõpplahendus kujuneb kolme kausta informatsiooni põhjal.
1. Asendiplaanil tuleks näidata, millised valgustid jäävad ära, millised tulevad asemele. Hoonesse sissepääsud on erinevad nii ehitusloa saanud projektis, pesula projekti asendiplaanil ja käesolevas kaustas. Selle võiks ka muudatusena välja tuua. Eelmise asendiplaaniga võrreldes on kadunud jalgrattaparkla.
2. Korruseplaanide muudatused tuleb samuti arusaadavuse huvides loetavaks teha (muutunud konfiguratsioon, teistsugused avad ja avatäited, trepp lõunaküljel, teistsugused ventkambrid)- näiteks lisada joonisele muudatuste loetelu ja viidata muudetud kohtadele joonisel. Ideaalne oleks muudetud tarindid nt teise värviga välja tuua, aga seda peab hindama - kui läheb liiga kirjuks, siis pole see hea lahendus. Peamine, et lisanduks selgust, mitte segadust.
Ehitisregistri vanemspetsialist Evi Kook:
1. Ehitusluba ehitise laiendamiseks väljastatud 10.02.2016 nr 1612229/00241 (vajalik esitada kehtetuks tunnistamise taotlus).
2. Plaanidele märkida kõikide ruumide suurused ja nimetused ning seletuskirja lisada juurde ruumide jagamise plaan (millised ruumid jäävad bürooruumideks, kaubanduseks jne... ).
Lubade- ja registriteenistuse juhataja Merlin Oja:
1. Esitada eelmise ehitusloa kehtetuks tunnistamise taotlus. Vorm on lisatud märkuste kirjale.
2. Seletuskirja lehed nummerdada vastavalt MKM määrusele nr 97 "Nõuded ehitusprojektile" § 7 lg 3.
3. Seletuskirja lehtedelt puudub vastutava arhitekti nimi vastavalt MKM määrusele nr 97 "Nõuded ehitusprojektile" § 7 lg 2 p 8.
4. Ehitusprojektile peab heakskiidu andma Päästeameti Lõuna päästekeskus. Teadmiseks ja arvestamiseks: digitaalsed ehitusprojektid saadab osakond ise Päästeametisse heakskiidu saamiseks siis, kui ehitusprojektis enam teisi puuduseid ei esine.
Osakonna juhataja asetäitja Signe Sarik:
Kontrollitud energiamärgise number on 1611566/00073:
1. Energiamärgise puudused:
- hoone kategooriaks on valitud elamu, kuid tegemist on mitteelamuga;
- hoone kasutamise otstarbed ei lähe ehitusloa taotluses märgituga kokku. Mis on õige?
- eeldades, et ehitusloa taotlusega on esitatud õiged andmed, siis on hoone peamine kasutamise otstarve büroohoone (mitte kaubandushoone). Energiamärgisele märgitakse hoone kasutamise otstarve (ja kasutamise otstarve kood), mille osakaal on hoone köetavast pinnast kõige suurem. Selle järele sulgudesse märgitakse kõik ülejäänud hoone kasutamise otstarbed, mille köetav pind ületab 10% kogu hoone köetavast pinnast.
- Energiamärgisel ja selle lisadel ei lähe köetav pind kokku ehitusloa taotluses esitatud andmetega. Kummas on andmed õiged?
2. Energiaarvutuse lähteandmete esitamise tabelis esitatakse andmed kogu hoone kohta. Energiaarvutuse tulemuste esitamise tabel esitatakse iga hoone kasutamise otstarbe kohta eraldi.
3. Kuna hoonesse on projekteeritud jahutus, siis ei pea suvise ruumitemperatuuri kontrolli tulemuste esitamise blankette esitama.
Arvestades eelnevate märkustega, siis ei ole võimalik kontrollida energiaarvutuste õigsust. Energiatõhususe osa on täielikult läbivaatamata. Esitada uuesti.
Käesoleva märkuste kirja peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates märkuste kirja teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud märkuste kirjast teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates märkuste kirja teatavakstegemisest.