Võru 79 ärihoone ehitusprojekti muudatused nr 2 uue ehitusloa taotlemiseks
Võttes aluseks ehitusseadustiku §-d 5, 13 ja 41 märgib Tartu linna arhitektuuri ja ehituse osakond järgmist:
Teie Võru 79 ehitusloa taotlus ja ehitusprojekt on läbivaadatud. Käesolevaga saadame linnavalitsuse märkused, mis vajavad Teiepoolset täiendamist/parandamist. Vastavalt haldusmenetlusseadusele § 15 lg 2, kui isik jätab koos taotlusega esitamata nõutud andmed või dokumendid või kui taotluses on muid puudusi, määrab haldusorgan taotluse esitajale esimesel võimalusel tähtaja puuduste kõrvaldamiseks, selgitades, et tähtpäevaks puuduste kõrvaldamata jätmisel võib haldusorgan jätta taotluse läbi vaatamata. Sellega seoses palume Teil parandatud ehitusprojekt koos ehitusloa taotlusega esitada hiljemalt 09.01.2017. a kas digitaalselt allkirjastatult aadressil aeo@raad.tartu.ee, digitaalselt allkirjastatult läbi ehitisregistri www.ehr.ee (Ehitusprojekti dokumentide digitaalsel esitamisel arvestada juhendit "Ehitusprojekti dokumentide vormistamise nõuded ehitusloa elektroonilisel taotlemisel": https://goo.gl/GFNBZb) või paberkandjal ehitusprojekt kahes eksemplaris arhitektuuri ja ehituse osakonnale määratud vastuvõtuaegadel.
PROJEKTI LÄBIVAATAMISEL ESINENUD PUUDUSED:
Ehitisregistri vanemspetsialist Evi Kook:
1. Taotluse lisas p 6 otstarvete järgi kokku pind parandada (otstarvete järgi kokku pinnaks jääb eksplikatsiooni järgi 4611,5m2)
2. Taotluse lisas p 5 parandada tehnopind (eksplikatsioonil 153,4m2)
3. Taotluse lisas p 6 bürooruumide pind parandada (eksplikatsioonil 1705,5m2), parandada pinnad ka mitteeluruumide büroo osas.
Lubade- ja registriteenistuse juhataja Merlin Oja:
1. Ütlete vastuskirjas märkustele, et on esitatud eelmise ehitusloa kehtetuks tunnistamise taotlus, kuid digikonteinerisse seda lisatud ei ole. Palun esitada.
2. Arhitektuuri ja ehituse osakonnale esitada kõik Päästeameti templitega lehed paberkandjal, et saaksime originaaldokumente säilitada.
3. Miks on arhitektuurse osa kirjanurkades "Lõpetamata joonis"? Kas tegemist on poolikute joonistega? Palun arhitektil üle kontrollida. Infoks taotlejale linnakunstniku poolt: Reklaamikontseptsioon on kooskõlastatud vastavalt projektis esitatud fassaadijoonistele. Valgusreklaamina on lubatud rakendada tavalist, mitteliikuvat reklaampinda. Reklaampindade tänavaäärse asetuse tõttu on keelatud liiklust häirivad lahendused, st. liigne eredus ja reklaampinnast lähtuvad suured heleduse kõikumised.
Palve: Palun edaspidi vastuskiri märkustele esitada ehitusprojekti digikonteinerist väljaspool (see ei ole ehitusprojekti osa ning võiks olla lihtsalt lisainfona PDF-ina kaasas, aga mitte projekti sees).
Järelevalveteenistuse juhataja Andres Aint:
Kontrollitud energiamärgise number on 1611566/01305:
1. Energiamärgise puudused:
- hoone kasutamise otstarbed ei lähe ehitusloa taotluses märgituga kokku. Mis on õige?
- eeldades, et ehitusloa taotlusega on esitatud õiged andmed, siis on hoone peamine kasutamise otstarve büroohoone (mitte kaubandushoone). Energiamärgisele märgitakse hoone kasutamise otstarve (ja kasutamise otstarve kood), mille osakaal on hoone köetavast pinnast kõige suurem. Selle järele sulgudesse märgitakse kõik ülejäänud hoone kasutamise otstarbed, mille köetav pind ületab 10% kogu hoone köetavast pinnast.
2. Energiaarvutuse lähteandmete esitamise tabelis esitatakse andmed kogu hoone kohta. Energiaarvutuse tulemuste esitamise tabel esitatakse iga hoone kasutamise otstarbe kohta eraldi.
3. Kuna hoonesse on projekteeritud jahutus, siis ei pea suvise ruumitemperatuuri kontrolli tulemuste esitamise blankette esitama.
Arvestades eelnevate märkustega, siis ei ole võimalik kontrollida energiaarvutuste õigsust. Energiatõhususe osa on täielikult läbivaatamata.