Teie 10.11.2021 13:30:38
Meie 28.12.2021 nr 9-3.2/DP-21-003
Lehe tn 19 ja Lehe tn 21 kruntide detailplaneeringu korrigeerimise vajadus
Esitame märkused planeeringule:
Planeeringulahendus
Planeeringus analüüsida hoonestusala paigutust vastavalt lähialale ja anda põhjendatud lahendus. Praegu on Oksa tänava poolt hoonestusala määratud 3 m kaugusele, kuid see ei seostu kehtivate lahendustega. Käbi tänava hoonestus on planeeritud 4 m kaugusele tänavast ja arvestades, et kavandatav hoonestus peab oma mahult järgima pigem üksikelamuid, siis on sobilik hoonestusala määramisel arvestada Käbi tänava üksikelamute ehitusjoont.
Planeeringuga ette nähtud sujuva ülemineku tagamiseks üksikelamutelt korterelamutele tuleb suurima lubatud ehitisealuse pinna määramisel arvestada naaberkrundile Lehe tn 23 planeeritud korterelamute suurusega.
Maa-alune hoonestusala eemaldada. Võib täpsustada, et maa-alune korrus on lahendatud hoonestusala piires.
Planeeringus sätestada, et panipaigad peavad olema mugavalt ligipääsetavad ja hoone mahus.
Täpsustada prügimaja (alla 20 m2) rajamise võimalust, sest seda tullakse hiljem niikuinii küsima.
Täpsustada, et piirdeaiad ja tõkkepuud ei ole lubatud.
Seletuskirjas mainitud künnis/tõstetud ristmik Oksa-Lehe ristmikul tähistada ka joonisel.
Parkla väljasõidu ristumisel Lehe tänava kõnniteega näha vähemalt seletuskirjas ette kõnnitee jätkumine samas tasapinnas ja sama katendiga. Katkeb sõidutee tasapind ja katend.
Eristada jalgratta hoiu- ja parkimiskohti. Hoiukohti planeerida standardikohane arv (16) selliselt, et need oleksid hästi ligipääsetavad ning kaitstud ilmastiku ja vargusohu eest. Praktikas tähendab see üldiselt kas jalgrattamaja rajamist või hoone koosseisus selliseid hoiukohti/panipaiku, kuhu saab jalgrattaga mugavalt (ilma treppe, lifte kasutamata) ligi.
Olemasolevad tehnovõrgud on väga halvasti loetavad, parandada loetavust.
Kasutatud on geoalust, mille kohta geoarhiivist veel infot ei leia. Tänavale on tehnovõrgud rajanud/rajamas naaberala arendaja, kindlasti on vaja võrguettevõtete nõusolekut lahendusega.
Sideliitumine planeerida varem planeeritud asukohta kasutades.
Elektri liitumiskilp planeerida kinnistule, mida see teenindab.
Planeeringuga anda võimalus ka päikeseenergia ja teiste taastuvenergia lahenduste kasutamiseks.
Elektriautode laadimistaristu planeerida vastavalt ehitusseadustiku §-le 651.
Näidata tänavamaal ümbertõstetava elektrikaabli asukoht.
Seletuskirjas sätestada, et projekteerimise käigus tuleb hinnata hoonele drenaaži rajamise vajadust.
Elektrikaabli asukoht planeerida rööpselt krundipiiriga - see on tehniliselt parem ja visuaalselt korrektsem lahendus.
Heki planeerimisel ristmiku piirkonda ei tohi takistada nähtavust. Kontrollida heki sobivust ja näidata nähtavuskolmnurk ristmikul lähtudes normidest. Heki ja jalgtee (kinnistu) piirile näha ette 0,5 m vaba ala.
Kuna Lehe tänavat juba ehitatakse, siis jätta see planeeringualast välja ja mitte käsitleda planeeritavana (värvilisena). Tänava maal kajastada projektlahendus (hallina). Näidata planeeringus võimalik mahasõit krundile ja seletuskirjas täpsustada, et täpne asukoht lahendatakse projekteerimisel arvestades tänavamaa elementidega, sh kõrghaljastusega.
Planeeringu digitaalne vormistus
Ruumilisel illustratsioonil eristada värviga käesoleva planeeringuga kavandatav hoonestus ning planeeringuala naaberalal kavandatud hoonestusest. Lisada vaade ka jalakäija vaate kõrguselt.
Kontaktvööndi joonise aluskaart on väga halva kvaliteediga, parandada.
Cad failis Dp_hoonestus_max_ehitisealune_pind kihi ruumikuju peab olema shape.