Erik Vest Riigi Kinnisvara AS | Teie 18.02.2020 nr AET-12/2020-47 Meie 03.03.2020 nr 9-3.2/DP-19-023 |
1. Linnavalitsus lähtub parkimise planeerimisel standardi EVS 843:2016 nõuetest. Parkimisnormatiivi rakendamiseks on antud kaks võimalust: tabelis 9.1 on toodud arvutuskäik vastavalt kavandatava hoonestuse brutopinnale ja tabelis 9.2 vastavalt korterite arvule ja korterite suurusele. Parkimiskohtade osas võib planeeringulahenduse koostamisel kasutada mõlemat arvutust. Näide: tabeli 9.1 kohaselt on arvutuskäik järgmine 6500/60=108, tabeli 9.2 kohaselt järgmine: 60x1,1 (3-toalised või suuremad korterid)=66. Standard sätestab, et linnakeskuse puhul tuleb parkimisnormatiivi rakendada suurima lubatud väärtusena. Vastav nõue teenib autostumise vähendamise eesmärki.
Täiendame eelnõu punkti 4.5 järgmise lausega: "Kuna planeeritav ala asub kesklinna parkimisvööndis, tuleb parkimisnormatiivi rakendada suurima lubatud väärtusena".
Üldplaneering defineerib:
Arhitektuurivõistlus - võistlus, mille eesmärk on leida ehitisele parim võimalik arhitektuurne lahendus, millega minna edasi projekteerimisprotsessis.
Planeeringuvõistlus - võistlus, mis korraldatakse enne või peale detailplaneeringu algatamist, et leida alale parim lahendus teedevõrgustiku, hoonete mahtude ja paiknemise ning haljastuse puhul.
Arhitektuurilises üksuses T2 on täpsustavalt välja toodud, et maaüksuse hoonestamise eelselt on parima lahenduse saamiseks vajalik kaaluda planeeringuvõistluse/arhitektuurivõistluse läbiviimise vajadust.
Linn on seisukohal, et tulenevalt planeeritava ala asukoha olulisusest on parima linnaruumilise lahenduse ja hoonestuskontseptsiooni leidmiseks planeeringuvõistluse korraldamine vajalik ja põhjendatud. Lahenduse leidmiseks juba planeeringu algstaadiumis on otstarbekas korraldada planeeringuvõistlus kohe pärast planeeringu koostamise algatamist.
3. Teeme eelnõus vastavad parandused.
Lugupidamisega Ingrid Voolaid 736 1181 ingrid.voolaid@raad.tartu.ee |