EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
08. oktoober 2019. a. nr LV-IP-0157 |
Loa andmine riigihangete korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 51 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada järgnevad riigihanked, millega seonduvaid töid finantseeritakse aastal 2020:
1.1. Mõisavahe tn 37, 38 ja 39 parklate ja juurdepääsude rekonstrueerimine;
1.2. Turu tn ja Ropka tee ristmiku rekonstrueerimine;
1.3. Inseneri tn rekonstrueerimine;
1.4. Jaama tn ja Rõõmu tee ristmiku rekonstrueerimine.
2. Otsus jõustub alates __.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Loa andmine riigihangete korraldamiseks " juurde
Linnamajanduse osakond soovib 2019. aastal läbi viia hankemenetlused tänavate rekonstrueerijate ja omanikujärelevalve leidmiseks, et saaks juba käesoleval aastal alustada rekonstrueerimise eeltöödega ja ehitustööd saaksid järgmisel aastal lõpetatud võimalikult lühikese ajavahemiku jooksul.
1. Mõisavahe tn 37, 38 ja 39 parklate ja juurdepääsude rekonstrueerimine.
Linnamajanduse osakond on tellinud Lacados OÜ-lt ja Selektor Projekt OÜ-lt Mõisavahe tänava 34-47 parklate ja juurdepääsude rekonstrueerimise projekti. Ehitustööde käigus lahendatakse Mõisavahe tn 34-47 kortermajade parkimiskorraldus eesmärgiga tagada parkimine võimalikult paljudele sõidukitele, sealhulgas nähakse ette kohad puuetega inimeste sõidukitele, parandatakse jalgteede ja tänava teekatte seisukorda ning korrastatakse haljastust.
Esimeses etapis (projektis nimetatud 2. etapp) on kavas 2020. aastal rekonstrueerida Mõisavahe 37, Mõisavahe 38 ja Mõisavahe 39 kortermajade esine parkimisala ja juurdepääsuteed. Tööde esimese etapi eeldatav maksumus on ligikaudu 400 tuhat eurot. Ülejäänud projekti realiseerimine jääb järgmistesse aastatesse. Esimese etapi tööala asukohaskeem ja projektlahenduse asendiplaan on välja toodud siin :
Skeem.jpgP19008_PP_TL-4-02_asend-1-2etapp.pdf
Välivaatluse alusel pargitakse täna kogu projektalal ca 478 parkimiskohal. Enamus olemasolevaid parkimiskohti ei vasta nõuetele ja on markeerimata ning paiknevad osaliselt kõnniteedel, kurvides ja haljasaladel. Projektlahenduse väljatöötamisel on arvestatud olemasoleva olukorraga ja väljakujunenud parkimistavaga. Projektlahendusega on kavandatud parkimiskohad osaliselt ka teega külgnevatele haljasaladele, kus täna juba haljasaladel pargitakse. Parkimiskohad on kavandatud vastavalt standardile (EVS 843:2016 „Linnatänavad“) 4,5 ja 5,0 m pikkused. Kõikide kortermajade ette on kavandatud invakohad. Parkimiskohad kortermajade vahel on kavandatud 2,7 m laiused. Parkimiskohad on eraldatud sõiduteest ja haljastusest erineva kõrgusega äärekiviga.
Kui kogu projektlahendus välja ehitatakse, siis saadaks projektalale kokku 641 parkimiskohta. Olemasolevast parkimiskohtade arvust on see 163 võrra rohkem (enamus olemasolevaid parkimiskohti ei vasta nõuetele ning seetõttu on see võrdlus toodud ainult suurusjärgu näitamiseks). Sealhulgas Mõisavahe 37, 41 ja 45 kinnistutele on projekteeritud eraldi uued parklad parkimiskohtade koguarvuga 74. Nimetatud uued parkimisalad asuvad suuremas osas eramaal ning nende väljaehitamiseks on vajalik kinnistu omanikega kokku leppida nii parklate väljaehitamisega kui ka edasiste kasutamispõhimõtetega seonduvad üksikasjad.
Tabel - Olemasolevate ja projekteeritud parkimiskohtade võrdlus
Parkimiskohtade arv | Olemasolev * | Projekteeritud | Lisa |
Etapp 1 | 120 | 152 | 32 |
Etapp 2 | 111 | 139 | 28 |
Etapp 3 | 125 | 142 | 17 |
Etapp 4 | 122 | 134 | 12 |
Etapp 5 | 0 | 24 | 24 |
Etapp 6 | 0 | 25 | 25 |
Etapp 7 | 0 | 25 | 25 |
Parkimiskohad kokku | 478 | 641 | 163 |
* Olemaolevad parkimiskohad ei vasta nõuetele, on osaliselt markeerimata ja paiknevad osaliselt kõnniteedel, kurvides ning haljasaladel, kus ohutuse tõttu parkida ei tohiks.
2. Turu tänava ja Ropka tee ristmiku rekonstrueerimise käigus kavandatakse ristmiku liikluskorraldus selliselt, et oleks tagatud liiklusohutus ja liikluse sujuvus. Kavandatavate tööde mahus ehitatakse tänavavalgustus ja sademevee ärajuhtimise süsteem ning paigaldatakse valgusfoorid. Samuti ehitatakse välja ristmiku lähialal ühissõidukite peatused koos ooteplatvormi ja ülekäiguradadega ning jalgteed. Projekti koostaja on OÜ Tinter-Projekt. Tööde eeldatav maksumus on ligikaudu 690 tuhat eurot. Projektlahenduse asendiplaan on välja toodud siin:
2_1-ASENDIPLAAN_Turu-Ropka.pdf
Turu tn ja Ropka tee ristmiku rekonstrueerimise käigus kavandatakse ristmiku liikluskorraldus selliselt, et oleks tagatud liiklusohutus ja liikluse sujuvus. Linnavolikogu majanduskomisjon tegi ettepaneku tellida võrdluseks hinnang Turu tänava ja Ropka tee ristmiku lahenduse kohta ringristmikuna. Linnamajanduse osakond tellis Liikluslahendus OÜlt vastava hinnangu. Liikluseksperdi hinnangul on eelistatud variant ristmiku lahendamine foor-reguleeritavana. Eksperdi hinnang põhineb Turu tänava liiklussagedustel, sõiduradade arvul (suuremas osa neli sõidurada), ristmike vahekaugustel, koordineerimisvõimalustel, jalakäijate teeületuse ohutusel ning hinnangulistel erinevate ristmike rajamise ruumivajadustel. Eksperthinnang on välja toodud siin :
Turu_TN_Ristmikud.pdf
Samuti on hiljuti korrigeeritud Turu tn ristmike fooritsükleid vastavalt liikluseksperdi soovitustele. Eelnevalt on koostatud vastav uuring Turu tn ristmike foorilahenduste, läbilaskvuse ja liikluskoormuse osas. Uuringu kokkuvõtte on välja toodud siin:
Turu_TN_2019.pdf
Foorreguleeritaval ristmikul on ringristmikuga võrreldes väiksem ruumivajadus. Ringristmikuga lahenduses tuleb tagada läbiva kahe sõidurea olemasolu ning samuti ka pöörderajad. Lisaks tuleb tagada igale harule jalakäijatele ohutussaared. Ringristmikul peavad olema tagatud tagasipöörde sooritamise võimalused ning see omakorda suurendab sõiduradade laiust.
Tartu linna üldplaneeringu kohaselt on Turu tänav põhimagistraal ja Ropka tee jaotusmagistraal. Ristmiku harude liikluskoormused on erinevad. Piki Turu tänavat on liiklussagedus õhtusel tipptunnil mõlemas suunas kokku ca 1700 autot/h. Ropka teel (Tähe tn poole) vastavalt ca 400 autot/h. Liikluseksperdi läbilaskvusarvutused näitavad, et olulist vahet läbilaskvuste kasutustasemete vahel fooriristmiku ja ringristmiku puhul ei ole.
Projektlahendusega rajatakse bussipeatused ning tagatakse jalakäijatele ohutu teeületuse võimalus. Foor-reguleeritud ülekäigurada on liikluseksperdi hinnangul ohutum lahendus kui ringristmiku korral ilma foorita teeületus.
Foorilahenduse korral on võimalik liiklusvooge reguleerida ja anda eelis Turu tänava liiklusele. Ringristmiku puhul on kõikidest suundadest tulevad liiklejad võrdses seisus ja prioriteete anda ei saa. Kõrvaltänavate liiklus hakkab sel juhul määrama Turu tänava liiklust. Fooritsüklid korrigeeritakse vastavalt liiklussagedusele. Fooriga reguleeritav ristmik tagab paremad manöövrite sooritamise võimalused ja jalakäijatele tingimused ristmiku ohutumaks ületamiseks. Ristmik seotakse hiljuti ellu viidud Turu tänava nn "rohelise lainega".
Ehitustööde eeldatav maksumus on ligikaudu 690 tuhat eurot.
Ringristmiku rajamise maksumus on suurem võrreldes foorristmiku rajamisega. Suuremas mahus tuleb rajada sõidutee täiskonstruktsioone (alates muldkehast), kuna kavandatav liiklusala ulatuks suuremal määral väljapoole tänast liiklusala. Foorristmikuga lahenduse korral saab valdavalt ära kasutada olemasolevat teemaa-ala. Foorristmiku puhul on foorisüsteemide rajamise eeldatavaks kuluks ca 100 000 eurot. Hinnanguliselt oleks täiendavate sõiduteekonstruktsioonide rajamise maksumus ringristmiku korral ca 150 000 eurot.
3. Inseneri tn rekonstrueerimise projekti on koostanud OÜ Tinter-Projekt. Valminud projekti alusel on plaanis korraldada riigihange Ropka tööstuspargi ala tehnovõrkude ehitustöödeks ja Inseneri tänava pikenduse rekonstrueerimiseks. Ehitustööde eesmärk on 2005. aastal koostatud Ropka tööstuspargi detailplaneeringu järgmise etapi elluviimine ja tööalas olulisemate tehnovõrkude rajamine.
Tööala asukohaskeem ja projektlahenduse asendiplaan on välja toodud siin :
1419TP_PP_TL-5-01_asukohaskeem_J1.pdf1419TP_PP_TL-4-01_Inseneri tn asendiplaan_J2.pdf
Linnavolikogu majanduskomisjon tegi ettepaneku kaaluda Inseneri tänava rekonstrueerimisel jalg- ja jalgrattatee rajamist ainult ühele poole tänavat. Tänavalõiguga külgnevate kinnistute müügil on lähtutud kehtivast Ropka tööstuspargi detailplaneeringust, mille kohaselt peab mõlemal teepoolel olema tagatud kergliiklejate ja jalakäijate liiklemise võimalus. Kinnistud ostnud ettevõtjatel on tekkinud õigustatud ootus, et kõnniteed rajatakse vastavalt planeeringus kavandatule.
Kõnealune Inseneri tänava lõik on osa rajatavast terviklikust tööstuspargi teedevõrgust, mille kohaselt tekib lisaks juurdepääsudele ka ühtne ning sidus jalg- ja jalgrattateede võrgustik.
Jalg- ja jalgrattateede rajamine kogu tänava rekonstrueerimistööde mahus on soodsam kui nende võimalik hilisem rajamine. Kõnealuse jalgtee rajamise ehitusmaksumus on hinnanguliselt ca 15 000 eurot. Väiksemamahuliste tööde eraldi tellimisel on kogemuslikult hinnad vähemalt 20% kallimad kui tööde teostamisel suuremate ehitustööde mahus.
Tee-ehitustööde mahus rekonstrueeritakse Inseneri tänava ligi 300 meetri pikkune lõik koos tehnovõrkudega. Sõidutee on projekteeritud 7 m laiune. Rajatakse ka kergliiklusteed ning tänavavalgustus. Ehitustööde eeldatav maksumus on ligikaudu 350 tuhat eurot.
4. Jaama ja Rõõmu tee ristmiku projekt on koostamisel (koostajaks OÜ Tinter-Projekt). Ehitustööde eesmärk on liiklejate ohutuse tagamine ja ristmiku liikluse läbilaskvuse parendamine. Jalakäijatele rajatakse fooriga reguleeritavad ülekäigurajad. Lahendatakse Rõõmu tee sidumine Jaama tänavaga, et tagada parem liikluse läbilaskvus ja optimaalsemad teegabariidid, rekonstrueeritakse tänavavalgustus, et tagada ristmiku nõuetekohane valgustamine. Ehitustöid finantseeritakse osaliselt (93 000 eurot) Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi "Kohaliku tee ehitamiseks juhtumispõhise investeeringutoetuse andmine" toetusmeetmest. Toetusmeetme sihtotstarve on liiklusohutuse parandamise eesmärgil teeületuskohtade ohutumaks muutmine. Ehitustööde eeldatav kogumaksumus on ligikaudu 195 000 eurot. Tööala asukohaskeem ja projektlahenduse asendiplaan on toodud siin :
1919TP_PP_TL-5-01_asukohaskeemJoonis1.pdf1919TP_PP_TL-4-01_AsendLiikluskorraldusJ2.pdf