Õigusakti eelnõu: Seisukoha võtmine Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtadele ja KSH väljatöötamise kavatsusele esitatud ettepanekute osas

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Seisukoha võtmine Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtadele ja KSH väljatöötamise kavatsusele esitatud ettepanekute osas
Reg. number: LV-K-1461
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 04.12.2018
Koostaja: Tiiu Tuuga
Ettekandja: Indrek Ranniku
Õigusakt: Tartu Linnavalitsuse 18.12.2018 korraldus nr 1442 "Seisukoha võtmine Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtadele ja KSH väljatöötamise kavatsusele esitatud ettepanekute osas"
Failid: Tartu _linna_YP_LSK_ja_KSH_VTK _17-10-2018.pdf ( 851 kb )
02_Maa_ja_veealade_yldised_kasutustingimused_kehtiv.pdf ( 1623 kb )
teabevahetus_koond_13-12-2018.xls ( 80 kb )
KOKKUV6TE_Tartu_YP_LSK_ettepanekute_SK_tabel_11-12-2018.doc ( 7692 kb )
EELNÕU

Üldplaneeringu lähteseisukohtade ja KSH väljatöötamise kavatsuse eelnõu vormistati ühise dokumendina, kuna dokumentidel on suur kattuvus nii sisu kui menetlusnõuete osas. Planeerimisalase tegevuse korraldajana peab kohalik omavalitsus tasakaalustama erinevaid huve, sealhulgas avalikke huve ja väärtusi, kaaluma neid vastavalt planeerimise põhimõtetele ja planeeringu eesmärkidele ning lõimima need planeeringulahendusse. PlanS § 10 lg 1 ja § 81 lg 1 lähtuvalt esitas linnavalitsus üldplaneeringu lähteseisukohad ja KSH väljatöötamise kavatsuse ettepanekute saamiseks valdkonna eest vastutavale ministrile (riigihaldusministrile), valitsusasutustele, kelle valitsemisalas olevaid küsimusi üldplaneering käsitleb, planeeringualaga piirnevatele kohaliku omavalitsuse üksustele, samuti isikutele, kelle õigusi planeering võib puudutada või kes on avaldanud soovi olla kaasatud ning ka isikutele ja asutustele, kellel võib olla põhjendatud huvi eeldatavalt kaasneva olulise keskkonnamõju või üldplaneeringu elluviimise või planeeringuala ruumiliste arengusuundumuste vastu, sealhulgas valitsusvälistele keskkonnaorganisatsioonidele neid ühendava organisatsiooni kaudu ning planeeritava maa-ala elanikke esindavad mittetulundusühingutele ja sihtasutustele. Linn küsis ettepanekuid üldplaneeringu lähteseisukohtadele ning hinnangut KSH väljatöötamise kavatsuse asjakohasuse ja piisavuse kohta kokku 66 adressaadilt nende pädevusvaldkonnast lähtudes. Ettepanekutega vastasid pooled kaasatutest. Enamik kaasatutest teatas e-posti teel, et soovivad edaspidi üldplaneeringu koostamise protsessis osaleda.

Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond vaatas esitatud ettepanekud läbi, analüüsis ettepanekute vastavust seadustele jm õigusaktidele, sealhulgas võrdles ettepanekute vastavust planeerimisseadusega üldplaneeringule pandud ülesannetele ja üldplaneeringu täpsusastmele. Ettepanekuid tehti reeglina üldplaneeringu lähteseisukohtadele ja KSH väljatöötamise kavatsusele, kuid on ka ettepanekuid, soovitusi ja juhiseid üldplaneeringu koostamiseks selle järgmistes etappides ja KSH läbiviimiseks. Saabunud ettepanekud ja linna seisukohad on koondatud tabelisse (lisa).

Arvestades eeltoodut ja võttes aluseks planeerimisseaduse § 81 ning arvestades linnale esitatud kirjalikke ettepanekuid ja linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna väljatöötatud seisukohti, Tartu Linnavalitsus