Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Otsus |
Teema: | Tartu linna üldplaneeringu eskiislahenduse heakskiitmine ja eskiislahenduse ning keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi avalikule väljapanekule suunamine ja arutelude korraldamine |
Reg. number: | LVK-O-0349 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 31.03.2016 |
Koostaja: | Jaanika Koppel |
Ettekandja: | Jarno Laur |
Esitab: | linnavalitsus, 31.03.2016 istungi protokoll nr 23 |
Juhtiv komisjon: | Arengu- ja planeerimiskomisjon |
Komisjonid: | Hariduskomisjon Kultuurikomisjon Linnamajanduskomisjon Linnavarakomisjon Sotsiaalkomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Hariduskomisjoni protokoll nr 30: Arengu- ja planeerimiskomisjoni protokoll nr 38: Linnamajanduskomisjoni protokoll nr 31: Kultuurikomisjoni protokoll nr 27: Linnavarakomisjoni protokoll nr 26: Sotsiaalkomisjoni protokoll nr 26: Linnavalitsuse istungi protokoll nr 26 (punkt 23): Arengu- ja planeerimiskomisjoni protokoll nr 39: |
Õigusakt: | Tartu Linnavolikogu 15.04.2016 otsus nr 330 "Tartu linna üldplaneeringu eskiislahenduse heakskiitmine ja eskiislahenduse ning keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi avalikule väljapanekule suunamine ja arutelude korraldamine" |
Failid: | Tartu-linna_RAS.pdf ( 5679 kb ) Tartu-YP-KSHP.pdf ( 455 kb ) Tartu linna YP seletuskiri.pdf ( 1799 kb ) Maa- ja vee-alade üldised ehitus- ja kasutustingimused.pdf ( 3484 kb ) Elanike_arv_asumites.pdf ( 837 kb ) Laste_ja_haridusasutused.pdf ( 1980 kb ) Spordiobjektide_paiknemine.pdf ( 2487 kb ) Hoolekande- ja tervishoiuasutused.pdf ( 1820 kb ) Milj66v22rtusega_hoonestusalad.pdf ( 3162 kb ) Magistraaltanavad_ja_jaotustanavad.pdf ( 2139 kb ) Kergliiklusskeem.pdf ( 2254 kb ) Parkimise_v66ndid.pdf ( 1749 kb ) Rohev6rgustik_ja_puhkealad.pdf ( 3642 kb ) Kaugkyttepiirkonnad.pdf ( 3952 kb ) Maasoojuse_kasutamine.pdf ( 1011 kb ) P2ikese-_ja_tuuleenergia.pdf ( 1565 kb ) Tartu linna YP seletuskiri.002.pdf ( 1800 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
OTSUS | |
Tartu |
31. märts 2016. a. nr LVK-O-0349 |
Tartu linna üldplaneeringu eskiislahenduse heakskiitmine ja eskiislahenduse ning keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi avalikule väljapanekule suunamine ja arutelude korraldamine |
Tartu linna üldplaneeringu koostamine ja keskkonnamõju strateegiline hindamine (KSH) algatati Tartu Linnavolikogu 18.12.2014 otsusega nr 160. Üldplaneeringul on suur roll maakasutus- ja ehitustingimuste määramisel, üldplaneering on vastavat investeeringut ja ehitust ettevalmistava detailplaneeringu koostamise alus ning käsitleb linna arengut tervikuna. Planeeringu koostamise eesmärgid on muuhulgas linna ja eraldi linnapiirkondade ruumilise arengu suundumuste määramine ning suundumuste tihedam sidumine maakonna ja lähivaldade ruumilise planeerimisega, avalike huvide ja väärtuste defineerimine, arhitektuurivõistluste korraldamise vajaduse ja tingimuste, miljööväärtusega hoonestusalade piiride, kaitse- ja kasutustingimuste täpsustamine jms.
Planeeringuala pindalaga ligi 39 km2 on Tartu linna haldusterritoorium.
Eskiislahenduses leiab käsitlemist enamus planeerimisseadusega üldplaneeringule seatud ülesandeid. Eskiislahenduse heakskiitmise ja avalikustamise eesmärk on esmase tagasiside saamine planeeringust huvitatud isikute ja laiema üldsuse poolt. Pärast eskiislahenduse ja KSH programmi avalikku väljapanekut ja arutelusid analüüsib linn laekunud ettepanekuid ning otsustab planeeringu põhilahenduse väljatöötamise suunad ja põhimõtted.
Tartu linna üldplaneeringu koostamine on toimunud erinevate asjaosaliste koostöös. Eskiislahenduse väljatöötamiseks on toimunud kohtumised ettevõtjate, krundiomanike, riigiasutuste ja linnaosaseltsidega ning koostamisse on kaasatud erinevate valdkondade esindajaid linnavalitsusest (nt sport, haridus, hoolekanne jne). Valdkondade kaupa on teemad olnud informatsioonina linnavalitsuse istungitel ja linnavolikogu arengu- ja planeerimiskomisjoni koosolekutel.
Linn on planeeringu koostamise käigus prognoosinud tulevast elanike ja eluruumide arvu linnas tervikuna ja asumiti. Elamumaade määramisel on lähtutud teadmisest, et optimaalne uute eluruumide arv Tartu linnapiirkonna elamuturul on kuni 600 uut eluruumi aastas, mis teeb 2035. aasta perspektiivis 12 000 täiendavat eluruumi, sealjuures võiksid uued eluruumid jaguneda linna ja eeslinna vahel pooleks. Kui arvestada vastavalt 2011. aasta rahvaloenduse andmetele leibkonna keskmiseks suuruseks Tartu linnas 2,02 inimest, siis võimaldaks valitud stsenaariumi realiseerumine Tartu linnas uut kodu 12 100 elanikule.
Üldplaneeringus näidatud elamumaad on prognoosile vastavas ulatuses reserveeritud piisavalt põhimõttel, et elamupiirkondade kasvuks on maid ka pärast üldplaneeringu arvestusperioodi (2030+).
Võrreldes kehtiva üldplaneeringuga, kus elamumaid on 1557 hektarit, on koostatavas üldplaneeringus elamumaade pindala vähendatud 916 hektarini. Elamumaade vähenemine on toimunud eelkõige looduskaitsealade tõttu, aga samuti Ihaste ja Annelinna vahelisel alal elamumaade asendamisel äri- ja ettevõtlusmaadega.
Uurimistööde “Tartu linna rahvastikuprognoos aastani 2035” ja „Tartu linna üldplaneeringu koostamisel elamumaade määratlemiseks vajalike alusandmete väljatöötamine“ alusel on välja töötatud alternatiivsed ruumilise arengu stsenaariumid, mis käsitlevad Tartu linna kiiret ja aeglast kontsentreeritud ja hajutatud arengut. Üldplaneeringu eskiislahenduse koostamisel lähtutakse Tartu linna kontsentreeritud arengu stsenaariumist, mille puhul kesklinn tugevneb, seal asuvad peamised töökohad ja teenused ning eeslinna eelisareng pidurdub.
Uus linna üldplaneering võimaldab võrreldes kehtiva üldplaneeringuga ühelt poolt paindlikumat maakasutuse käsitlemist, teisalt on maakasutus selgemalt defineeritud ning linna ruumiline areng arusaadavam.
Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 33 lg 1 p 2 kohaselt korraldatakse üldplaneeringu koostamise käigus keskkonnamõju strateegiline hindamine.
Skepast & Puhkim ASi poolt koostatud keskkonnamõju strateegilise hindamise programm esitati veebruaris 2016 linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnale avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu korraldamiseks.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise seaduse § 1 lg 1, kuni 30.06.2015 kehtinud planeerimisseaduse § 16 lg 2, keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 37 lg-d 1-3, Tartu linna ehitusmääruse § 10 lg 4, § 36 lg 4, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kiita heaks Tartu linna üldplaneeringu eskiislahendus.
2. Linnavalitsusel korraldada punktis 1 nimetatud üldplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustav ning keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi avalik väljapanek ja arutelud.
3. Määrata avaliku väljapaneku ajaks 2. mai kuni 29. mai 2016. a ja kohaks Tartu infokeskus raekojas ja stendid Poe ja Küüni tänava nurgal.
4. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada Tartu linna üldplaneeringu eskiislahenduse ja keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi avalikud arutelud. Määrata arutelude ajaks ... ja ......... 2016. a kell 17:00 ja kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna koosolekute ruum III korrusel (Raekoja plats 3, tuba 303).
5. Linnavalitsusel korraldada:
5.1. vähemalt nädal aega enne avaliku väljapaneku algust eskiislahenduse kohta teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna kodulehel;
5.2. vähemalt üks nädal enne avaliku väljapaneku algust eskiislahenduse kohta teate üles panemine Tartu infokeskuses raekojas.
5.3 planeeringu eskiislahendust tutvustava arutelu aja ja asukoha kohta teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna koduleheküljel vähemalt nädal aega enne arutelu toimumist.
5.4. üldplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu kohta teate ilmumine ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded, ajalehes Postimees ja Tartu koduleheküljel.
6. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Esimees | |