Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Lina tn 4 // 6 // 7 // 8 // 9 // 11 // Aleksandri tn 32 krundi detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
Reg. number: | LV-IP-0145 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 12.05.2015 |
Koostaja: | Ruth Kurss |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Failid: | 01 LÄHIPIIRKONNA FUNKTSIONAALSD JA LINNAEHITUSLIKUD SEOSED.pdf ( 6875 kb ) 02 3D PILDID.pdf ( 136 kb ) 03 tänava vaated.pdf ( 321 kb ) 04 LINA TÄNAVA LÕIGE.pdf ( 65 kb ) 05 olemasolev olukord.pdf ( 705 kb ) 06 põhijoonis.pdf ( 1773 kb ) 07 tehnovõrkude joonis 1.pdf ( 1633 kb ) 08 tehnovõrgud 2.pdf ( 207 kb ) 09 maakasutus ja kitsendused.pdf ( 723 kb ) Lina_tn_seletuskiri 05 2015.pdf ( 15419 kb ) YP_muutmise ettepanek.pdf ( 112 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
12. mai 2015. a. nr LV-IP-0145 |
Lina tn 4 // 6 // 7 // 8 // 9 // 11 // Aleksandri tn 32 krundi detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
KUULATI: | Urmas Ahvena ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. kiita heaks ja esitada Tartu Linnavolikogule otsuse "Lina tn 4 // 6 // 7 // 8 // 9 // 11 // Aleksandri tn 32 krundi detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine " eelnõu.
2. Ettekandjaks linnavolikogus määrata abilinnapea Jarno Laur |
Juhataja: | |
Protokollija |
Tartu Linnavolikogu 18.02.2010 otsusega nr 45 algatati Lina tn 4 // 6 // 7 // 8 // 9 // 11 // Aleksandri tn 32 krundi detailplaneeringu koostamine eesmärgiga kaaluda võimalusi krundi jagamiseks, uute hoonete püstitamiseks ning planeeringuala kasutamise otstarvete täpsustamiseks. Planeeringu koostamisest huvitatud isik on Aurorette OÜ ning planeeringu koostajaks on Arhitektuuriklubi OÜ.
Planeeringuala suurusega 19,3 ha asub Karlova linnaosas Aleksandri tänava miljööväärtusega hoonestusalal, kus paikneb 1912. aastal projekteeritud linna haigemajade historistlik hoonegrupp.
Tartu linna üldplaneeringus on antud maa-ala juhtfunktsioon haridus- ja teadushoonete maa, suurim lubatud korruselisus 2 ning teenindusettevõtete maa (Turu tänavaga piirneval alal). Üldplaneeringu kohaselt on Aleksandri tänava miljööväärtusega hoonestusala kaitse eesmärk tagada ehitusajaloolise väärtusega hoonete, algse krundistruktuuri ja 20. sajandi algul ehitatud nakkushaigla hoonetekompleksi, sealse planeeringu, haljastuse, kaug- ja sisevaadete ning teestiku säilimine.
Tartu Linnavolikogu 13.10.2011 otsuse nr 289 kohaselt toimus planeeringu esimene avalik väljapanek 25. oktoober kuni 8. november 2011. Planeeringu lahendus pälvis kodanikeühenduste suurt vastuseisu, mistõttu planeeringu koostamine seiskus uute lahenduste ja kompromisside otsimiseks. Käesoleva planeeringu lahenduse juures on osaliselt arvestatud laekunud kodanikeühenduste ettepanekuid ja muudetud planeeringu põhilahendust avalikustamisel olnud planeerimisettepanekuga võrreldes.
Planeeringuga jagatakse ala seitsmeks krundiks. Ajaloolise haiglakompleksi ala, Lina tänava ja peahoone vahel (Lina tn 6), on ette nähtud säilitada tervikuna. Olemasolevad hooned restaureeritakse. Aleksandri tänava äärde on ette nähtud uute hoonete püstitamine, mis jälgivad Aleksandri tn olemasoleva hoonestuse väljakujunenud ehitusjoont ja mahtusid (2 korrust + katusekorrus; pos 1 hooned 4 ja 5 ning pos 2). Lina tänavast äärelinna suunas on kavandatud olemasolevate hoonete asemele uute hoonete ehitamine, kus Turu tn äärde on planeeritud 2 kuni 5-korruselist hoonet (pos 7), mis lähtuvad Turu tänava hoonestuse mahtudest.
Tartu linna üldplaneeringu kohaselt on detailplaneeringuga positsioonile 4 ette nähtud koolieelse lasteasutuse rajamiseks krundi moodustamine ja määratud ehitustingimused lasteaia hoone püstitamiseks, seega täidab detailplaneering üldplaneeringuga kavandatud eesmärgi. Ülejäänud planeeritava ala osas teeb detailplaneering ettepaneku üldplaneeringu muutmiseks:
1. muuta planeeritava ala maakasutuse juhtfunktsioon (v.a pos 4) segahoonestusalaks;
2. suurimaks lubatud korruselisuseks määrata miljööväärtuslikul hoonestusalal 2 korrust ja miljööväärtuslikust hoonestusalast välja jäetaval osal, v.a Aleksandri tn äärne hoonestus, kuni 5 korrust. Aleksandri tänava äärne hoonestus kaks korrust. (2 korrust ja katusekorrus);
3. muuta miljööväärtusliku hoonestusala piiri ja arvata miljööväärtuslikust alast välja Lina tänavast lõunapoole jääv planeeritav ala (pos 2 ja pos 7).
Üldplaneeringu muutmine on põhjendatud järgnevast lähtudes.
1. Tartu linna üldplaneeringu kohaselt on detailplaneeringuga positsioonile 4 ette nähtud koolieelne lasteasutus. Planeeringu lahendusega on tagatud planeeritaval alal koolieelse lasteasutuse rajamise võimalus, seega täidab detailplaneering üldplaneeringuga kavandatud eesmärgi. Lasteaia rajamiseks on detailplaneeringuga määratav ala piisav ning täiendava maa reserveerimine nimetatud juhtotstarbe tagamiseks ei ole vajalik. Miljööväärtusega hoonestusala kaitse- ja kasutustingimused üldplaneeringus ei keela täiendavate hoonete kavandamist, millest tulenevalt näeb planeeringu lahendus ette ka elamute ning äriotstarbeliste hoonete rajamise võimaluse (po s 1, hooned 4 ja 5) tingimusel, et kavandatav hoonestus sobiks olemasoleva miljööväärtusliku hoonestuse ehituslaadi ja mahtudega.
2. Lina tänava väljaehitamine ja avamine Turu tänavale loob linnaehitusliku puhvri kahe erineva hoonestuslaadi vahel, kus kesklinnapoolsele alale jäävad restaureeritavad miljöövääruslikud hooned, säilib 20. sajandi algul ehitatud nakkushaigla hoonetekompleks, sealse planeeringu, haljastuse, kaug- ja sisevaadete ning teestikuga. Lina tänavast lõunasse jääv hoonestusala jääb aga Turu tänava hoonestuse mõjualasse, moodustades ülemineku Aleksandri tn 2-3-korruseliselt hoonestuselt Turu tn piirkonna 5-korruselisele hoonestusele. Pos 7 krundi hoonemahud seotakse Turu tänava hoonestusega.
3. Seoses lammutuslubade väljastamisega (Tartu Linnavalitsuse korraldus nr 12.08.2014 nr 804) hoonetele Lina tn 7, Lina tn 9 ja Lina tn 11 ei ole enam otstarbekas kehtestada miljööväärtusliku ala piiranguid nimetatud kruntidele planeeritud uushoonestusele (pos 2 ja pos 7). Ettepanek on määrata uueks miljööväärtusliku ala piiriks Lina tänav. Endise nakkushaigla territooriumi osal säilitatakse Lina tänavast põhjapoole jääv hoonekompleks ja haljastus. Planeeringuga on seatud tingimus, et lammutatavate hoonete asemele lubab planeering ehitada uusi hooneid tingimusel, et koos uute hoonete püstitamisega taastatakse miljööväärusliku haiglakompleksi olemasolevad hooned, seega luuakse planeeringuga eeldused miljööväärtusliku hoonekompleksi säilimiseks ja kordategemiseks.
KeHJS § 33 lõike 2 punkti 1 kohaselt tuleb detailplaneeringu elluviimisega kaasnevat keskkonnamõju hinnata vajaduse korral ka siis, kui § 33 lõikes 1 nimetatud strateegilises planeerimisdokumendis tehakse muudatusi (antud juhul Tartu linna üldplaneeringus). Sellisel juhul otsustatakse keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) vajalikkus sama seaduse § 33 lõigete 3-5 alusel, lähtudes planeeringu iseloomust ja sisust, planeeringu elluviimisega kaasnevast keskkonnamõjust ja eeldatavalt mõjutatavast alast ning asutuste seisukohtadest.
Eeltoodust tulenevalt on koostatud eelhinnang, mille kohaselt, arvestades kavandatud tegevuse iseloomu ja paiknemist, ei ole oodata detailplaneeringu elluviimisel ja hoonete ning rajatiste sihipärase kasutamisega seonduvat olulist keskkonnamõju järgnevatel põhjustel:
1) detailplaneeringuga ei kavandata eeldatavalt olulise keskkonnamõjuga tegevust, näiteks tootmist ega muud tegevust, millega kaasneks keskkonnaseisundi kahjustumist, sealhulgas vee, pinnase, õhu saastatust, olulist jäätmetekke või mürataseme suurenemist;
2) lähtudes planeeringuala ja selle lähiümbruse keskkonnatingimustest ja maakasutusest, ei põhjusta elamu, ja teeninduspindade, sealhulgas koolieelse lasteasutuse rajamine ning sihtotstarbeline kasutamine antud asukohas olulist keskkonnamõju. Tegevusega kaasnevad võimalikud mõjud on valdavalt ehitusaegsed, nende ulatus piirneb peamiselt planeeringualaga ning avariiolukordade esinemise tõenäosus on väike, kui detailplaneeringu elluviimisel arvestatakse detailplaneeringu ja ehitusprojektide tingimusi ning õigusaktide nõudeid;
3) planeeringuga kavandatav tegevus ei põhjusta looduskeskkonna vastupanuvõime ega loodusvarade taastumisvõime ületamist, sest planeeringualal ja lähipiirkonnas on juba kujunenud hoonestatud ja inimtegevuse poolt oluliselt mõjutatud linnakeskkond, ning planeeringu elluviimisega ei kaasne olulist mõju looduskeskkonnale;
4) planeeringualal ega lähialal ei paikne kaitstavaid loodusobjekte, Natura 2000 võrgustiku alasid ega teisi maastikuliselt ja ökoloogiliselt väärtuslikke või tundlikke alasid, mida planeeringuga kavandatav tegevus võib mõjutada;
5) detailplaneeringuga kavandatav tegevus ei kahjusta kultuuripärandit, inimese tervist, heaolu ega vara.
Planeeringuga tagatakse 1912. aastal projekteeritud linna haigemajade historistliku hoonegrupi hoonete ja seda ümbritseva G. Kuphaldti 1913. aastal kujundatud haljasala säilimine, kordategemine ja kaitse. Planeeritava tegevusega kaasneb mõningane liikluskoormuse, mürataseme ja õhusaaste suurenemine seoses Lina tänava Turu tänavaga ühendamisel, kuid oodata ei ole ülenormatiivsete tasemete esinemist.
6) detailplaneeringu alal ei ole tuvastatud keskkonda saastavaid objekte ega jääkreostust, mistõttu ei ole eeldada olulist pinnase või vee reostust, mis seaks piiranguid kavandatavale tegevusele;
7) detailplaneeringuga kavandatava tegevusega ei kaasne soojuse, kiirguse ega lõhna teket. Valgusreostust tekib rajatavast valgustusest, lokaalse ulatusega vibratsiooni võib esineda hoonete ehitamisel.
KSH algatamise vajalikkuse osas on küsitud seisukohta Keskkonnaametilt. Keskkonnaamet on 04.06.2015 kirjaga nr JT 6-5/15/13169-2 seisukohal, et kavandatuga ei kaasne olulist loodus- või tehiskeskkonna kahjustumist ning puudub vajadust keskkonnamõju hindamise protsessi läbiviimiseks.
Eeltoodust lähtudes asub linnavolikogu seisukohale, et KSH algatamine detailplaneeringule ei ole vajalik.
Avaliku väljapaneku korraldamise eesmärgiks on avalikkuse kaasamine planeeringu koostamise protsessi, et välja selgitada kõikide planeeringust huvitatud isikute seisukohad planeeringu lahenduse osas. Pärast huvitatud isikute seisukohtade selgumist on võimalik, et linna kaalutlusotsuste tulemusel järgnevates planeerimismenetluse etappides planeeringulahendus muutub, kuna planeerimismenetluse eesmärk on tagada võimalikult paljusid osapooli rahuldava lahenduse leidmine planeeringu kehtestamise hetkeks.
Arvestades eeltoodut ja võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, planeerimisseaduse § 18 lg 1, lg 2 p 2, lg 6, § 9 lg 7, § 19 p 4, keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 33 lg 2 p 1 ja lg 3, § 34 lg 1, § 35 lg-d 5 ja 6, Tartu linna ehitusmääruse § 12 lg-d 1 ja 2, § 36 lg 1 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut ja Keskkonnaameti 04.06.2015 kirja nr JT 6-5/15/13169-2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Võtta vastu Lina tn 4 // 6 // 7 // 8 // 9 // 11 // Aleksandri tn 32 krundi detailplaneering vastavalt lisale*
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada Lina tn 4 // 6 // 7 // 8 // 9 // 11 // Aleksandri tn 32 krundi detailplaneeringu avalik väljapanek.
3. Määrata avaliku väljapaneku ajaks .................2015 a ja kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna fuajee.
4. Jätta algatamata Lina tn 4 // 6 // 7 // 8 // 9 // 11 // Aleksandri tn 32 krundi detailplaneeringu keskkonnamõju strateegiline hindamine.
5. Linnavalitsusel teatada 14 päeva jooksul detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmise otsusest ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded, ajalehes Postimees ning Tartu linna koduleheküljel. Detailplaneeringu koostamise algatamise ja keskkonnamõju strateegilise hindamise mittealgatamise otsusega saab tutvuda Tartu linna koduleheküljel www.tartu.ee ning tööpäevadel Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas, Raekoja plats 3.
6. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada:
6.1. vähemalt üks nädal enne avaliku väljapaneku algust selle kohta teate üles panemine Tartu infokeskuses raekojas;
6.2. vähemalt nädal aega enne avaliku väljapaneku algust planeerimisseaduse § 18 lõike 6 kohase teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna kodulehel.
7. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Eesti Looduse Infosüsteemi andmetel ei ole alal kaitstavaid loodusobjekte ega kaitsealuste liikide elupaiku. Üldplaneeringu muudatus, mis muudab maakasutuse juhtfunktsiooni ja uushoonestuse korruselisust, ei too kaasa eeldatavalt olulist täiendavat keskkonnamõju. Arendusega kaasnevad mõjud on seotud eelkõige ehitustegevusega ning pikaajaliselt suureneb eeldatavalt ainult liikluskoormus mis põhjustab täiendavat müra ja õhusaastust. Nimetatud muudatused, võrreldes olemasolevaga, ei ole eeldatavalt märkimisväärsed.
Lähtudes teadaolevast infost ei kaasne Keskkonnaameti hinnangul tegevusega eeldatavalt olulist keskkonnamõju ning KSH algatamine ei ole eeldatavalt vajalik. Keskkonnatingimustega arvestamine on võimalik planeerimisseaduse § 9 lg 2 p 8 kohaselt planeeringumenetluse käigus.
Detailplaneeringu koostamise algataja ja kehtestaja on Tartu Linnavolikogu (Raekoda, 51003 Tartu), koostamise korraldaja on Tartu Linnavalitsus (Raekoda, 50089 Tartu). Detailplaneeringu koostaja on Arhitektuuriklubi OÜ. Detailplaneeringu algatamise, vastuvõtmise ja avalikule väljapanekule suunamise ja KSH algatamata jätmine otsusega saab tutvuda Tartu linna koduleheküljel www.tartu.ee ning tööpäevadel Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas, asukohaga Raekoja plats 3.
Detailplaneeringu avalik väljapanek toimub ............................... linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna fuajees, Raekoja plats 3, III korrus."
01 LÄHIPIIRKONNA FUNKTSIONAALSD JA LINNAEHITUSLIKUD SEOSED.pdf02 3D PILDID.pdf03 tänava vaated.pdf04 LINA TÄNAVA LÕIGE.pdf05 olemasolev olukord.pdf06 põhijoonis.pdf07 tehnovõrkude joonis 1.pdf08 tehnovõrgud 2.pdf09 maakasutus ja kitsendused.pdfLina_tn_seletuskiri 05 2015.pdf
Üldplaneeringu muutmine:
YP_muutmise ettepanek.pdf
keskkonnaameti seisukoht:
Koostas: R. Kurss
Lpmko planeerija