Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Seisukoha võtmine Väike kaar 33 krundi detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande eelnõu avaliku väljapaneku jooksul esitatud arvamustele ning avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Reg. number: | 387 |
Seisund: | Allkirjastatud |
Vastuvõtmise kp: | 07.04.2022 |
Jõustumise kp: | 07.04.2022 |
Eelnõu: | Seisukoha võtmine Väike kaar 33 krundi detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande eelnõu avaliku väljapaneku jooksul esitatud arvamustele ning avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Failid: | LVK2022040700387.asice ( 597 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu
|
07. aprill 2022. a. nr 387 |
Seisukoha võtmine Väike kaar 33 krundi detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande eelnõu avaliku väljapaneku jooksul esitatud arvamustele ning avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Detailplaneeringust huvitatud isik on Tartu Mill AS, detailplaneeringu koostaja on Casa Planeeringud OÜ ja KSH koostaja on Lemma OÜ.
Vastavalt planeerimisseaduse §-le 82 suunas Tartu Linnavolikogu 20.01.2022. a istungi protokollilise otsusega Väike kaar 33 krundi detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande eelnõu avalikule väljapanekule. Avalik väljapanek toimus 14.02 kuni 18.03.2022. Avaliku väljapaneku ajal esitati planeeringulahenduse ja KSH aruande eelnõu kohta kaheksa arvamust. Neli arvamust laekus eraisikutelt ja neli asutustelt - Tarbijakaitse Ja Tehnilise Järelevalve Ametilt (TTJA), Terviseametilt, AS-lt Eesti Raudtee ja Keskkonnaametilt.
Kõik eraisikud väljendavad oma vastuseisu planeeringule ja on seisukohal, et linna arenguperspektiividega ei ole kooskõlas naabreid häiriva tootmistegevuse kinnistamine kesklinna läheduses, vaid antud asukoht on sobilik äri- ja teenidusettevõtete arenguks, nagu oli see detailplaneeringu algatamise ajal kehtinud Tartu linna üldplaneeringus. Lisaks toovad kohalikud elanikud välja puudused keskkonnamõjude hindamises müra, vibratsiooni, insolatsiooni, visuaalse mõju ja liikluskoormuse osas.
TTJA ja AS Eesti Raudtee toovad välja täiendavad tingimused ehitusprojekti koostamisele. Terviseamet märgib, et KSH aruande eelnõu on asjakohane ja piisav. Töös on professionaalselt lähenetud müra probleemi lahendamisele on toodud välja müratekitavad allikad ning pakutud välja asjakohased lahendused. Amet juhib täiendavalt tähelepanu müra- ja vibratsioonitasemetele ning mahutite pinnakatete valikule, et peegeldused suurtelt metallpindadelt ei häiriks ümbritsevate elu- ja ühiskondlike hoonete akendest avanevaid vaateid. Keskkonnaametil puuduvad olulised märkused planeeringule ja KSH aruandele. Amet rõhutab, et planeeringu elluviimisel ehitus- ja kasutuslubade väljastamisel (eelkõige müra osas) pidada oluliseks pakutud leevendavaid meetmeid ja neid järgida.
Võttes aluseks planeerimisseaduse § 82 lg 8, § 83 lg 1 ja lg 2, ning Tartu Linnavolikogu 28.06.2017. a määruse nr 140 "Ülesannete jaotus ehitamise ja planeerimise korraldamisel Tartu linnas" § 8 lg 1 ja lg 2, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Võtta seisukohad Väike kaar 33 krundi detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande eelnõu avaliku väljapaneku käigus esitatud arvamuste osas vastavalt lisale.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada detailplaneeringu ja KSH aruande eelnõu avaliku väljapaneku tulemuste tutvustamiseks avalik arutelu.
3. Määrata avaliku arutelu ajaks 28.04.2022. a kell 15.00 ja kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna nõupidamiste ruum Raekoja plats 3 III korrus.
4. Planeeringu kohta laekunud arvamusi ning linna seisukohti tutvustada linnavolikogu arengu- ja planeerimiskomisjonis.
5. Korraldus jõustub teatavakstegemisest.
Urmas Klaas linnapea |
Jüri Mölder linnasekretär |