Asi: Erasmus+ projekt "Vaimse tervise teema integreerimiseks vajalik metoodika muuseumi pedagoogidele"

Seisund: Tegemisel
Asja number: VP-24-0106
Menetlev üksus: Tartu Mänguasjamuuseum
Vastutav töötaja: Katrin Vask
Teised töötajad: Triin Vaaro; Marge Pärnits
Tähtaeg: 07.12.2025
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Erasmus+ projekt "Vaimse tervise teema integreerimiseks vajalik metoodika muuseumi pedagoogidele"
Registreeritud: 01.10.2024

Projekt






Lühikokkuvõte


Vaimse tervise teema muutub aasta-aastalt järjest olulisemaks nii ühiskonnas üldiselt kui ka haridusasutustes. Muuseumitunde viimase 6 aasta jooksul läbi viies oleme märganud, kuidas laste vaimse tervise seisund segab õppetöös osalemist.Koolilaste vaimse tervise kohta on läbi viidud mitmeid uuringuid ja osa neist on ka käesoleval ajal käimas. Juba lapseeas vaimse tervise hoidmine tähendab, et täiskasvanuna oskavad nad samuti end vaimselt hoida ja vajadusel turgutada ning niisamuti oma tulevasi lapsi teadlikult kasvatada. Olukorra parandamiseks on kõige efektiivsem viis koolitada just neid inimesi, kes lastega igapäevaselt töötavad: lasteaia-, algkooli- ja muuseumiõpetajaid. Muuseumid on ka väga olulised mitteformaalse hariduse omandamise kohad. Lõimides vaimse tervise tehnikaid muuseumitundidesse, saab muuseumipedagoog luua uudse kvaliteediga ja mitmekülgse muuseumitunni. Tehnikaid, mis õpetavad lastele, kuidas maandada ärevust, olla enesekindlam suhtleja jne, saab integreerida aga mistahes teemalisse muuseumitundi. Lisaks muuseumipedagoogidele on välja töötatav metoodika ja tehnikad kasutatavad ka lasteaia- ja kooliõpetajatele.


Eesmärgid


Projekti eesmärk on tõsta lasteaia- ja I kooliastme õpetajate ning muuseumipedagoogide töö kvaliteeti ja efektiivsust vaimse tervise valdkonnas. Projekti järel on suurenenud muuseumipedagoogide võimekus, oskus ja enesekindlus integreerida vaimse tervise teemat oskuslikult mistahes teemalisse muuseumitundi.
Loodav õppevahend, mis toetab mainitud eesmärgi saavutamist, on virtuaalselt kättesaadav kõigile, sh vähemate võimalustega pedagoogidele (kaasamine).



Tegevused


Kohtumine partneriga, arutelud
Erialaspetsialistide leidmine
Lepingute sõlmimine spetsialistidega
Kohumised spetsialistidega, materjali kogumine
Käsiraamatu koostamine ja toimetamine
Metoodika testimine ja testtundide läbiviimine
Käsiraamatu testimine
Seminarid muuseumipedagoogidele
Vigade parandused ja korrigeerimine
Info levitamine
Projekti arunadluse ettevalmistamine
Kogu projekti juhtimine




Tulemused


Loodud metoodikat saavad edukalt edaspidi kasutada nii käesolevas projektis osalevad muuseumid kui ka teised (muuseumi)haridust pakkuvad asutused. Metoodika koostamisel kaasatakse protsessi oma ala spetsialistid, kelle abil valminud metoodika loomisel on arvesse võetud viimaseid uurimistulemusi. Sellisel metoodikal on potentsiaali olla relevantne veel pikka aega. Ja samuti on võimalik teha metoodika valideerimine 5 aasta pärast aga see on juba palju lihtsam kuna suur osa tööst saab selle projekti käigus tehtud. Suure tõenäosusega on vaimse tervisega seonduv ja kogu elus tasakaalu hoidmine inimeste jaoks järjest rohkem oluline, kuna heaoluühiskond meie ümber tagab võimaluse hoida füüsilist tervist järjest enam (pikenenud eluiga, meditsiini areng, inimeste terviseteadlikum käitumine ja toitumine jne).



Maksumus


30 000 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


30 000 EUR

Kellele taotlus esitatakse


Euroopa Komisjon Erasmus+ and European Solidarity Corps läbi Eesti agentuuri Education and Youth Board (Haridus-Ja Noorteamet-HARNO)

Millise programmi / meetme raames


Erasmus+ KA210

Juhtpartner


Tartu Mänguasjamuuseum

Partnerid


Museo Leikki, Espoo, Soome

Juht


Katrin Vask/Mänguasjamuuseum/Asutused/Tartu

Algus- ja lõpptähtaeg


01.01.2025 - 30.06.2026

Osakond



Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord