Õigusakti eelnõu: Osalemine projektis "Erasmus+ projekt "Vaimse tervise teema integreerimiseks vajalik metoodika muuseumi pedagoogidele""

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Osalemine projektis "Erasmus+ projekt "Vaimse tervise teema integreerimiseks vajalik metoodika muuseumi pedagoogidele""
Reg. number: LV-K-0806
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 01.10.2024
Koostaja: Katrin Vask
Ettekandja: Triin Vaaro
Juhtiv komisjon: Arengu- ja planeerimiskomisjon
Komisjonid: Arengu- ja planeerimiskomisjon
Õigusakt: Tartu Linnavalitsuse 07.10.2024 korraldus nr 741 "Osalemine projektis "Erasmus+ projekt "Vaimse tervise teema integreerimiseks vajalik metoodika muuseumi pedagoogidele"""
EELNÕU





Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis "Erasmus+ projekt "Vaimse tervise teema integreerimiseks vajalik metoodika muuseumi pedagoogidele"" " juurde




Projekti nimi ja number
VP-24-0106 - Erasmus+ projekt "Vaimse tervise teema integreerimiseks vajalik metoodika muuseumi pedagoogidele" - [..........]

Lühikokkuvõte
Vaimse tervise teema muutub aasta-aastalt järjest olulisemaks nii ühiskonnas üldiselt kui ka haridusasutustes. Muuseumitunde viimase 6 aasta jooksul läbi viies oleme märganud, kuidas laste vaimse tervise seisund segab õppetöös osalemist. Koolilaste vaimse tervise kohta on läbi viidud mitmeid uuringuid ja osa neist on ka käesoleval ajal käimas. Juba lapseeas vaimse tervise hoidmine tähendab, et täiskasvanuna oskavad nad samuti end vaimselt hoida ja vajadusel turgutada ning niisamuti oma tulevasi lapsi teadlikult kasvatada. Olukorra parandamiseks on kõige efektiivsem viis koolitada just neid inimesi, kes lastega igapäevaselt töötavad: lasteaia-, algkooli- ja muuseumiõpetajaid. Muuseumid on ka väga olulised mitteformaalse hariduse omandamise kohad. Lõimides vaimse tervise tehnikaid muuseumitundidesse, saab muuseumipedagoog luua uudse kvaliteediga ja mitmekülgse muuseumitunni. Tehnikaid, mis õpetavad lastele, kuidas maandada ärevust, olla enesekindlam suhtleja jne, saab integreerida aga mistahes teemalisse muuseumitundi. Lisaks muuseumipedagoogidele on välja töötatav metoodika ja tehnikad kasutatavad ka lasteaia- ja kooliõpetajatele.

Eesmärk ja alleesmärgid
Projekti eesmärk on tõsta lasteaia- ja I kooliastme õpetajate ning muuseumipedagoogide töö kvaliteeti ja efektiivsust vaimse tervise valdkonnas. Projekti järel on suurenenud muuseumipedagoogide võimekus, oskus ja enesekindlus integreerida vaimse tervise teemat oskuslikult mistahes teemalisse muuseumitundi. Loodav õppevahend, mis toetab mainitud eesmärgi saavutamist, on virtuaalselt kättesaadav kõigile, sh vähemate võimalustega pedagoogidele (kaasamine).

Tegevused
Kohtumine partneriga, arutelud Erialaspetsialistide leidmine Lepingute sõlmimine spetsialistidega Kohumised spetsialistidega, materjali kogumine Käsiraamatu koostamine ja toimetamine Metoodika testimine ja testtundide läbiviimine Käsiraamatu testimine Seminarid muuseumipedagoogidele Vigade parandused ja korrigeerimine Info levitamine Projekti aruandluse ettevalmistamine Kogu projekti juhtimine
Tulemused
Loodud metoodikat saavad edukalt edaspidi kasutada nii käesolevas projektis osalevad muuseumid kui ka teised (muuseumi)haridust pakkuvad asutused. Metoodika koostamisel kaasatakse protsessi oma ala spetsialistid, kelle abil valminud metoodika loomisel on arvesse võetud viimaseid uurimistulemusi. Sellisel metoodikal on potentsiaali olla relevantne veel pikka aega. Ja samuti on võimalik teha metoodika valideerimine 5 aasta pärast aga see on juba palju lihtsam kuna suur osa tööst saab selle projekti käigus tehtud. Suure tõenäosusega on vaimse tervisega seonduv ja kogu elus tasakaalu hoidmine inimeste jaoks järjest rohkem oluline, kuna heaoluühiskond meie ümber tagab võimaluse hoida füüsilist tervist järjest enam (pikenenud eluiga, meditsiini areng, inimeste terviseteadlikum käitumine ja toitumine jne).

Eelarve
Projekti (Tartu linna) kogumaksumus 30000.0 eurot
Tartu linna omaosalus 0.0 eurot
Toetus Tartu linnale 30000.0 eurot

Sildfinantseerimise vajadus: puudub

Rahastaja
Euroopa Komisjon Erasmus+ and European Solidarity Corps läbi Eesti agentuuri Education and Youth Board (Haridus-Ja Noorteamet-HARNO)
Erasmus+ KA210

Partnerid
Projekti (Tartu linna) koordinaator: Triin Vaaro
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Katrin Vask, katrin.vask@mm.ee
Projekti meeskonnaliikmed ja nende tööülesanded: Kadri Toomsalu
Partnerid: Museo Leikki, Espoo, Soome

Projekti seos linna arengudokumentidega Tartu linna arengukavas 2018-2026 punktis 3.1. Kooli ja teadmuslinn on välja toodud, et Tartu linna prioriteete on: Haridusuuenduste väljatöötamisel osalemine ning nende rakendamine. Samuti on punktis 3.5. Loov linn alajaotuses Kultuurielu arendamine koostöös haridus- ja mäluasutustega välja toodud punkt: Formaalse ja mitteformaalse hariduse ning haridus- ja kultuuriasutuste süsteemse koostöö juurutamine lastele mitmekesisema õppe võimaldamiseks, sh loomeinimeste kaasamine õppetöösse.
Tartu Mänguasjamuuseumi arengukavas 2024-2028 on välja toodud muuseumi visioon 2028 ühes punktidest et: Tartu Mänguasjamuuseum on väärtust loov partner Tartu linnale, haridus- ja kultuuriasutustele, turismiteenuste pakkujatele ja muuseumikogukonnale. Samuti on muuseumi arenguvaldkonna arengueesmärkides sõnastatud: Muuseumi haridusprogramm pakub kompetentset tuge laseasutustele ja täiskasvanud huvigruppidele vastavalt nende ootustele ja vajadustele.


Tähtajad
Projekti esitamine: 07.10.2024
Projekti elluviimine: 01.01.2025 - 30.06.2026