Seisund: | Tegemisel |
Asja number: | VP-24-0028 |
Menetlev üksus: | Tartu Raatuse Kool |
Vastutav töötaja: | Rene Leiner |
Teised töötajad: | Ave Paabo; Riina Tombak; Svetlana Teras; Triin Siim |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | EcoHarmony: Schools for Climate Resilience |
Registreeritud: | 20.02.2024 |
![]() Projekt | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() Lühikokkuvõte | ![]() | ![]() Säästev areng sätestati läbiva teemana põhikooli ja gümnaasiumi riiklikes õppekavades juba 2002. aastal. Paraku ei ole koolid läbivate teemade rakendamisel väga edukad olnud ja säästvat arengut toetav haridus on Eestis jätkuvalt veel suhteliselt uudne. Erilist tähelepanu tuleb pöörata õpetajate toetamisele kliimamuutuste kui läbiva teema käsitlemisel (õppematerjalid ja täiendkoolitused), mis annab võimaluse õpilastega illustreerida ja analüüsida kliimamuutuste mõju erinevates eluvaldkondades. Partnerriikide koolide õppekavades ei ole kliimamuutuste teemade õpetamine alati piisavalt lõimitud, mistõttu õpilased ei mõista piisavalt kliimamuutuste teaduslikke, sotsiaalseid ja majanduslikke aspekte ning lõhe teadmiste ja nende päriselus rakendamise vahel on jätkuvalt suur. |
![]() Eesmärgid | ![]() | ![]() 1) Vähendada lõhet meie sihtrühma õpilaste teadmiste ja tegeliku käitumise vahel keskkonnasõbralikkuse ja kliimamuutuste mõjude ennetamise valdkonnas. 2) Rakendada meie koolides koolide õppekavad, mis suurendavad õpilaste arusaamist kliimamuutustest, nende põhjustest, mõjudest ja võimalikest lahendustest kõigis osalevates koolides erinevates riikides, lõimides kliimamuutuste teemat palju rohkematesse ainetesse kui seda praegu tehakse. 3) Tõsta õpetamise ja õpilaste kaasamise taset uute ja asjakohaste pedagoogiliste materjalide abil, mis hõlmavad aktiivseid õppemeetodeid ja on rohkem suunatud õpilaste kõrgematele kognitiivsetele võimetele ja oskustele, nagu rakendamine, analüüs jne, mille kaudu saab muuta ka selliseid võtmetegureid nagu väärtused ja hoiakud, kuna need on aluseks tegeliku käitumise muutmisele. |
![]() Tegevused | ![]() | ![]() 1) Õppimistegevused partnerkoolides. 2) Pedagoogiliste materjalide loomine ja testimine ja tõlkimine. |
![]() Tulemused | ![]() | ![]() 1) Loodud materjalid. 2) Tänu teadlikkuse tõstmisele ja teadmistele kliimamuutuste kohta oleme saavutanud, jälginud ja mõõtnud muutusi õpilaste ja õpetajate käitumises, mida iga inimene saab teha oma tasandil - nad mitte ainult ei mõista, et tegemist on probleemiga, vaid tegutsevad vastavalt sellele ka igapäevaelus. 3) Kliimamuutuste teema parem lõimimine õppekavas. |
![]() Maksumus | ![]() | ![]() 60 000 EUR |
![]() Tartu kohustused | ![]() | ![]() 0 EUR |
![]() Toetus | ![]() | ![]() 60 000 EUR |
![]() Kellele taotlus esitatakse | ![]() | ![]() Haridus-Ja Noorteamet |
![]() Millise programmi / meetme raames | ![]() | ![]() Erasmus+ koolidevahelised väikesemahulised koostööprojektid |
![]() Juhtpartner | ![]() | ![]() Tartu Raatuse Kool |
![]() Partnerid | ![]() | ![]() |
![]() Juht | ![]() | ![]() Rene Leiner/Raatuse/Koolid/Tartu |
![]() Algus- ja lõpptähtaeg | ![]() | ![]() 31.08.2025 - 30.08.2027 |
![]() Osakond | ![]() | ![]() HO allasutus |