EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
20. veebruar 2024. a. nr LV-K-0183 |
Osalemine projektis "EcoHarmony: Schools for Climate Resilience" |
Võttes aluseks Tartu linnavara eeskirja § 9 lg 1 ja lg 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Osaleda juhtpartnerina projektis "EcoHarmony: Schools for Climate Resilience" (Ökoloogiline harmoonia: koolid tegudes kliimateadlikuks), mis esitatakse rahastamiseks Erasmus+ koolide väikesemahuliste koostööprojektide KA210-SCH programmi raames.
2. Projektis omafinantseering puudub.
3. Määrata projekti koordinaatoriks Tartu Raatuse Kooli direktor Toomas Kink, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames Tartu linna nimel allkirjaõigust.
4. Korraldus jõustub teatavakstegemisest.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis "EcoHarmony: Schools for Climate Resilience" " juurde
Projekti nimi ja number
VP-24-0028 - EcoHarmony: Schools for Climate Resilience - 
Lühikokkuvõte
Säästev areng sätestati läbiva teemana põhikooli ja gümnaasiumi riiklikes õppekavades juba 2002. aastal. Paraku ei ole koolid läbivate teemade rakendamisel väga edukad olnud ja säästvat arengut toetav haridus on Eestis jätkuvalt veel suhteliselt uudne. Erilist tähelepanu tuleb pöörata õpetajate toetamisele kliimamuutuste kui läbiva teema käsitlemisel (õppematerjalid ja täiendkoolitused), mis annab võimaluse õpilastega illustreerida ja analüüsida kliimamuutuste mõju erinevates eluvaldkondades. Partnerriikide koolide õppekavades ei ole kliimamuutuste teemade õpetamine alati piisavalt lõimitud, mistõttu õpilased ei mõista piisavalt kliimamuutuste teaduslikke, sotsiaalseid ja majanduslikke aspekte ning lõhe teadmiste ja nende päriselus rakendamise vahel on jätkuvalt suur.
Eesmärk ja alleesmärgid
1) Vähendada lõhet meie sihtrühma õpilaste teadmiste ja tegeliku käitumise vahel keskkonnasõbralikkuse ja kliimamuutuste mõjude ennetamise valdkonnas.
2) Rakendada meie koolides koolide õppekavad, mis suurendavad õpilaste arusaamist kliimamuutustest, nende põhjustest, mõjudest ja võimalikest lahendustest kõigis osalevates koolides erinevates riikides, lõimides kliimamuutuste teemat palju rohkematesse ainetesse kui seda praegu tehakse.
3) Tõsta õpetamise ja õpilaste kaasamise taset uute ja asjakohaste pedagoogiliste materjalide abil, mis hõlmavad aktiivseid õppemeetodeid ja on rohkem suunatud õpilaste kõrgematele kognitiivsetele võimetele ja oskustele, nagu rakendamine, analüüs jne, mille kaudu saab muuta ka selliseid võtmetegureid nagu väärtused ja hoiakud, kuna need on aluseks tegeliku käitumise muutmisele.
Tegevused
1) Õppimis- ja õpetamistegevused partnerkoolides.
2) Pedagoogiliste materjalide loomine ja testimine ja tõlkimine.
Tulemused
1) Loodud materjalid.
2) Tänu teadlikkuse tõstmisele ja teadmistele kliimamuutuste kohta oleme saavutanud, jälginud ja mõõtnud muutusi õpilaste ja õpetajate käitumises, mida iga inimene saab teha oma tasandil - nad mitte ainult ei mõista, et tegemist on probleemiga, vaid tegutsevad vastavalt sellele ka igapäevaelus.
3) Kliimamuutuste teema parem lõimimine õppekavas.
Eelarve
Projekti (Tartu linna) kogumaksumus 60000.0 eurot
Tartu linna omaosalus 0 eurot
Toetus Tartu linnale 60000.0 eurot
Sildfinantseerimise vajadus
Jah
Eelarve peamiste kululiikide lõikes
Raatuse kooli eelarve kogueelarvest on 20000 eurot:
Õppimis- ja õpetamistegevused 12000
Elluviimine ja administreerimine: 8000
Rahastaja
Haridus- Ja Noorteamet
Erasmus+ koolidevahelised väikesemahulised koostööprojektid
Partnerid
Projekti (Tartu linna) koordinaator: Toomas Kink/Raatuse/Koolid/Tartu
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Rene Leiner/Raatuse/Koolid/Tartu [5265395, rene.leiner@raatuse.tartu.ee]
Projekti meeskonnaliikmed ja nende tööülesanded: TRK õpetajad
Partnerid: 5th Gymnasio Trikalon (Kreeka), ISTITUTO COMPRENSIVO LEONE CAETANI (Itaalia), Základní škola T. Stolzové Kostelec nad Labem (Tšehhi)
Projekti seos linna arengudokumentidega
Tartu linna arengustrateegia "Tartu 2030", Tartu linna arengukava 2018-2025, Tartu Raatuse Kooli arengukava 2022-2026, Eesti "Kliimamuutustega kohanemise arengukava aastani 2030"
Tähtajad
Projekti esitamine: 05.03.2024
Projekti elluviimine: 01.09.2024 - 31.08.2026